Toon posts:

[Win7] Hoe achterhaal ik wat mijn PC doet crashen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem, elke keer als ik Windows 7 opstart, dan kan ik voor een korte tijd alles gewoon doen, maar na een tijdje (altijd willekeurig hoe lang het duurt) crasht alles. Niks respond meer, en het enige wat ik kan doen is mijn PC uitzetten door middel van de power knop.

Het rare is is dat ik dit probleem niet heb in Veilige Modus.. Dus ik denk dat het een software is die het doet crashen.

Mijn vraag is, hoe kan ik achterhalen welk programma mijn PC telkens doet crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:41:
Hallo,

Ik heb een probleem, elke keer als ik Windows 7 opstart, dan kan ik voor een korte tijd alles gewoon doen, maar na een tijdje (altijd willekeurig hoe lang het duurt) crasht alles. Niks respond meer, en het enige wat ik kan doen is mijn PC uitzetten door middel van de power knop.

Het rare is is dat ik dit probleem niet heb in Veilige Modus.. Dus ik denk dat het een software is die het doet crashen.

Mijn vraag is, hoe kan ik achterhalen welk programma mijn PC telkens doet crashen?
Hoi,

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html hiermee kan je kijken waarom je pc elke keer crasht, had ik ook bij mij was het Avast free!.

Succ6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor je reactie :) Maar ik heb geen blue screen of death, alles blijft gewoon hangen. ik denk dat ik dan WhatIsHang moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:58:
Hallo,

Bedankt voor je reactie :) Maar ik heb geen blue screen of death, alles blijft gewoon hangen. ik denk dat ik dan WhatIsHang moet gebruiken?
Hoi,

bij mij bleef ook eerste elke de pc hangen en daarna de beruchte BSOD's, maar je kan wel kijken of je met WhatIsHang er wel wat wijzer van wordt waarom je pc vast staat.

Het kan ook zijn dat er ergens een driver out of date is.

Misschien teveel stof in je computerkast of je CPU fan koelt niet goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Kijk ook eens in je event log.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Laat taakbeheer eens een tijdje open staan, kijken of er iets opvallends gebeurd op de achtergrond.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb WhatIsHang geprobeerd, die vertelde mij eerst dat firefox als eerste bleef hangen, dus toen heb ik firefox verwijderd en google chrome geïnstalleerd. Ik dacht het opgelost te hebben maar toen bleef hij weer hangen :P Het begint de hele tijd met dat 1 bepaald programma niet meer respond, en dan steeds meer..

Hoe kan ik de eventlog goed gebruiken om te kijken waar de error zit? (er zit te veel informatie in die log)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/e5mckz.png

Dit heb ik er voor zover uitgekregen met de termen 'Fout' en 'Waarschuwing'.

Ik blijf het raar vinden dat het niet gebeurd in veilige modus..

(ik wou dus ook een system restore doen, maar kennelijk is dat bij mij uitgeschakeld :') )

Als we er van uit gaan dat dát de crashes veroorzaakt, vind ik het nogal apart, want al mijn services zijn goed aangezet, behalve 'server'. Als ik bij services kijk lees ik bij 'Server' dit: ''Hiermee wordt ondersteuning geboden voor het via het netwerk delen van bestanden, printers en named pipes voor deze computer. Als deze service is gestopt, zijn deze functies niet beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.''

Als dit de crashes zou veroorzaken.. is dit dan geen virus (avg verwijderde eergisteren een virus in system32, en daarna kwamen die crashes pas..)? :P ik probeerde de server alsnog te starten en toen kreeg ik dit als antwoord: ''Kan de Server-Service op lokale computer niet starten. fout 1068: afhankelijkheidsserver of -groep kan niet worden gestart''.

Maar nu vraag ik me af of het wel logisch is dat dit mijn hele explorer laat crashen..

Update: soms staat er net voor ik de pc heb afgesloten (eventlog) dat sptd iets opfokt.
dit: Het stuurprogramma heeft een interne fout gevonden in de gegevensstructuren voor .

met het id: 4

Het zou zomaar iets te maken kunnen hebben met de installatie van Alcohol52 of Daemon Tools. dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

ik heb nu de sptd driver in de regeditor uitgeschakeld, ik ga hem nu booten in normal mode, en kijken of het probleem er nog steeds is.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 15:46 . Reden: meer informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je uit de rapporten van AVG een hier posten om welke virus dit ging?
Kijk ook voor de zekerheid je msconfig (opstarten) eens na om te kijken of daar geen rare dingen instaan.

/edit
Hier nog een draadje van Technet over de SPTD ID:4.
Schijnt dat dit iets maken heeft met Deamon Tools of Alcohol 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LnC schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:45:
Kan je uit de rapporten van AVG een hier posten om welke virus dit ging?
windows7loader.exe uit de map C:\windows\setup\scripts\windows7loader.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Haha :')

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start Windows eens in safemode met netwerkmogelijkheden. Download Malwarebytes, en draai een full scan. Ook in safe mode dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
- ALS - er een map bestaat C:\windows\minidump met daarin dump files van recente data waarop je computer gecrasht is, kun je door middel van de Windows Debugger Tools die crashdumps uitlezen. Helemaal onderin staat dan de mogelijke veroorzaker van de crash, veelal een driver bestand (een crash is vaak de oorzaak van het niet goed kunnen benaderen van de kernel naar de hardware).

Zie het e.e.a. ook hier uitgelegd: http://www.pchell.com/support/minidumps.shtml

Als je nu geen crashdump bestanden hebt zou ik eens kijken of je je RAM kunt testen. Dat doe met memtest86+ te vinden hier: http://www.memtest.org/#downiso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54

Matszs

><>

Een legale versie van Windows zou al veel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Matszs schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:07:
Een legale versie van Windows zou al veel schelen
Huh? Waar haal jij uit vandaan dat deze niet legaal is? En hoezo zou dat schelen? Maakt volgens mij geen ene *** uit.

Wat hmmpff al zei, Malware Bytes Antimalware (MBAM), en misschien met HijackThis een log maken als MBAM niet helpt.

Als er een virus op heeft gezeten, zijn er misschien nog rest-bestanden. Als je pech hebt, heeft ie een en ander al kunnen beschadigen. Snelste en veiligste optie is dan windows 7 opnieuw installeren, helaas. Je kan proberen de foutmeldingen in logboek een voor een op te lossen. Maar begin maar met MBAM.

[ Voor 28% gewijzigd door Ruubster op 12-07-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ruubster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:17:
[...]

Huh? Waar haal jij uit vandaan dat deze niet legaal is? En hoezo zou dat schelen? Maakt volgens mij geen ene *** uit.

Wat hmmpff al zei, Malware Bytes Antimalware (MBAM), en misschien met HijackThis een log maken als MBAM niet helpt.

Als er een virus op heeft gezeten, zijn er misschien nog rest-bestanden. Als je pech hebt, heeft ie een en ander al kunnen beschadigen. Snelste en veiligste optie is dan windows 7 opnieuw installeren, helaas. Je kan proberen de foutmeldingen in logboek een voor een op te lossen. Maar begin maar met MBAM.
windows7loader.exe uit de map C:\windows\setup\scripts\windows7loader.exe
Waarschijnlijk mis je updates of iets dergelijks. Anyway, elke motivatie om nog te helpen is eigenlijk wel weg zodra je constateert dat iemand niet eens geld neerlegt voor de software die ie iedere dag nodig heeft ;(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:59
Koop windows en probeer het opnieuw.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

ebia schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:03:
- ALS - er een map bestaat C:\windows\minidump met daarin dump files van recente data waarop je computer gecrasht is, kun je door middel van de Windows Debugger Tools die crashdumps uitlezen. Helemaal onderin staat dan de mogelijke veroorzaker van de crash, veelal een driver bestand (een crash is vaak de oorzaak van het niet goed kunnen benaderen van de kernel naar de hardware).

Zie het e.e.a. ook hier uitgelegd: http://www.pchell.com/support/minidumps.shtml

Als je nu geen crashdump bestanden hebt zou ik eens kijken of je je RAM kunt testen. Dat doe met memtest86+ te vinden hier: http://www.memtest.org/#downiso
Als zijn virusscanner een deel van de loader heeft verwijderd heb je een dikke kans dat dit voor verdere problemen zorgt bij het draaien van het OS aangezien die afhankelijk is van de illegale loader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Wat een onzin , al jullie tweakers schijnheilig doen ineens alsof jullie nooit is iets binnen halen wat aan de grijze kant ligt of zelfs gewoon zwaar illegaal is.

Ik draai op mijn laptop ook een niet legale versie van windows 7 , hadden ze me maar niet windows 8 op dat ding in de maag moeten splitsen. not my problem.

Je Bootloader is verwijderd welke kennelijk (als ik zo naar bestandsnaam kijk - windows7loader.exe) ervoor zorgt dat je systeem geactiveerd is en stabiel blijft. hier op tweakers mogen wij geen links geven maar ga even googlen en je hebt zo een update ervoor.

Persoonlijk vind ik met de achterlijke prijzen (van bepaalde pakketten) dat het logisch is dat mensen hun geld in de crisis wel aan andere dingen uit gaan geven. Dat terzijde.

Hij vraagt hier puur om een antwoord voor een "crashende" pc , heeft weinig te maken met of zijn windows illegaal is ja of nee (al is het wel duidelijk door welk bestand het komt nu) .

voor jou bananen :

-> google naar nieuwe loader
-> installeren
-> hopen dat het werkt
-> zo niet gewoon ff verse herinstall doen of andere loader proberen.

Voor de rest alles wat je doet is je eigen aansprakelijkheid. Informatie is free to share, wat je ermee doet daarintegen is jouw pakkie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Aionicus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:31:
Wat een onzin , al jullie tweakers schijnheilig doen ineens alsof jullie nooit is iets binnen halen wat aan de grijze kant ligt of zelfs gewoon zwaar illegaal is.

Ik draai op mijn laptop ook een niet legale versie van windows 7 , hadden ze me maar niet windows 8 op dat ding in de maag moeten splitsen. not my problem.
Wij proberen hem te helpen, hij heeft duidelijk illegale software draaien en welke voor problemen zorgt. Dus het is logisch om hem daarop te wijzen.. daar is niks schijnheilig aan.

Daarnaast dwingt niemand de gemiddelde tweaker om een laptop met een bepaald besturingssysteem te kopen, je kunt ze ook gewoon kopen (zelf bouwen) zonder OS. Daarnaast kun je ook nog eens je geld terugvragen als je een OEM bijgeleverd krijgt. Last but not least, er zijn ook andere besturingssystemen die je kunt kopen / gratis kan krijgen (linux).
Je Bootloader is verwijderd welke kennelijk (als ik zo naar bestandsnaam kijk - windows7loader.exe) ervoor zorgt dat je systeem geactiveerd is en stabiel blijft. hier op tweakers mogen wij geen links geven maar ga even googlen en je hebt zo een update ervoor.

Persoonlijk vind ik met de achterlijke prijzen (van bepaalde pakketten) dat het logisch is dat mensen hun geld in de crisis wel aan andere dingen uit gaan geven. Dat terzijde.

Hij vraagt hier puur om een antwoord voor een "crashende" pc , heeft weinig te maken met of zijn windows illegaal is ja of nee (al is het wel duidelijk door welk bestand het komt nu) .

voor jou bananen :

-> google naar nieuwe loader
-> installeren
-> hopen dat het werkt
-> zo niet gewoon ff verse herinstall doen of andere loader proberen.

Voor de rest alles wat je doet is je eigen aansprakelijkheid. Informatie is free to share, wat je ermee doet daarintegen is jouw pakkie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Hoezo illegaal? Haha
Anyways ik zal er thuis nog eens naar kijken of het al is opgelost.
Heb gewoon windows 7 gekocht, ben alleen de cd kwijt geraakt en heel die meuk na eem paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:50:
Heb gewoon windows 7 gekocht, ben alleen de cd kwijt geraakt en heel die meuk na eem paar jaar.
Tja, maar linksom of rechtsom is de versie die je nu draait op zijn minst dubieus te noemen...

AVG heeft waarschijnlijk een gedeelte van de softwarebestanden verwijderd die nodig waren om je versie geactiveerd te houden. Dat zal een gedeelte van je probleem zijn.

De beste tip is dan gewoon een herinstallatie, met legale key en met een installatiebron die de originele (niet getemperde) bestanden bevat.
Aionicus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:31:
Dat snap ik even niet. Een antivirus programma verwijderd een bootloader die louter en alleen bestaat om de activatie van windows te omzeilen, zijn pc heeft daarom problemen maar toch ligt het niet aan het feit dat het om een illegale versie gaat? Een legale versie had die bootloader niet gehad, en dan was dit probleem er nooit geweest.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die bootloader is pas recent ontdekt,ik draai deze pc al een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Mhh in principe start een 'minder' legale versie van windows 7 ook als ie niet meer volledig geactiveerd is nog gwn op (met als achtergrond 'this copy of windows is not genuine'). Ofwel je heb een slechte versie gedownload (dan download je gwn een andere activator, sowieso een versteende boatloader als ie altijd actief moet blijven), of je hebt een kleine verkoudheid opgelopen.
Persoonlijk gebruik ik NPE om dat op te sporen, ziet namelijk ook waar ik zelf aan gekloot heb :p (shellstyle enz. om windows een laagje verf te geven)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:41:
Ik heb een probleem, elke keer als ik Windows 7 opstart, dan kan ik voor een korte tijd alles gewoon doen,
Kijk eens naar de vertraagd startende services?

[ Voor 33% gewijzigd door Achilles op 13-07-2013 04:30 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Over services gesproken, zou mscorsvw.exe (.NET Framework optimalisatie service(s)) zwaar genoeg zijn om een pc onderuit te kunnen halen? Die vraagt al best veel resources, misschien dat dat het is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JA, nu heb ik op mijn PC linux geinstalleerd, en nergens problemen meer mee, maar nu heb ik hetzelfde probleem op mijn laptop met een hele andere windows (windows 8 ). what the fuck? waar slaat dit nou weer op. (fyi mijn laptop heeft geen illegale windows. hij geeft een foutmelding met ´microsoft windows stopped working´)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:21:
[...]

Waarschijnlijk mis je updates of iets dergelijks. Anyway, elke motivatie om nog te helpen is eigenlijk wel weg zodra je constateert dat iemand niet eens geld neerlegt voor de software die ie iedere dag nodig heeft ;(
Hmm beetje laat dat ik erop terug kom, maar jullie hebben gelijk ja... Ik denk dat ik zat te slapen, excuses :+
Pagina: 1