Toon posts:

wifi verbinding werkt niet optimaal,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje

heb via online een draadloosmodem

huawai nr HG655d

ik heb via wlan een pc erop aangesloten en
via wifi een laptop

nu is er een bezoeker die even wil connecten met de wifi verbinding, doch het lukt
maar niet de verbinding tot stand te laten komen.

Enig idee wat er mis gaat? of heb ik misschien een instelling verkeerd staan waardoor
bezoeker niet kan connecten met wifi.

Het is wel zo dat ikzelf mijn telefoon wel kan connecten met de wifi verbinding.

Voor de duidelijkheid ben geen professional op dit gebied, dus hopelijk kunnen en willen
jullie mij een beetje bijlichten.

Bedacht voor de moeite alvast.

Vrager

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tikt 'ie het wachtwoord wel correct in?

Wat heb je zelf eigenlijk al geprobeerd. Op de klantenservice pagina staan een hoop tutorials enzo voor beginners: http://www.online.nl/klantenservice/

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:38
Hoofdletters en interpunctie, twee fantatische aspecten van de Nederlandse taal die alles een stuk leesbaarder maken.
Tip: Als je startpost er een beetje fatsoenlijk uitziet zijn mensen veel sneller geneigd een uitgebreid antwoord te geven. Dan lijkt het een beetje alsof je er zelf ook wat moeite in hebt gestoken voor dat je vraagt aan anderen om dat te doen.

Het kan iets met het beveiligingsprotocol zijn, het kan zijn dat de WiFi standaard niet wordt ondersteund of het kan zijn dat er ergens anders in het proces een conflict optreedt. Het zou zelfs wat simpels kunnen zijn als een wachtwoord wat niet goed is ingevoerd (hoofdletter gevoelig?). Als je wat meer informatie geeft (waar/wanneer gaat het mis bij het verbinden, met wat voor apparaat probeer je te verbinden, enz.)

Ik heb in ieder geval een gebruikershandleiding voor je, wellicht dat je er iets aan hebt.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-12 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:37:

ik heb via wlan een pc erop aangesloten en
via wifi een laptop
Is WLAN niet hetzelfde als WiFi?
Protecol?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Is WLAN niet hetzelfde als WiFi?

[...]

Protecol?
Nee, wlan een een wireless lan, wat natuurlijk niet perse wifi hoeft te zijn
(ok kans is redelijk aannemelijk dat het wifi is , maar toch :P)

Iperf