PostNL: "Bezorgdatum nog niet bekend"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:10
Tweakers,

Bij Conrad heb ik vorige vrijdag de Sandisk Sansa Clip Zip (4 GB) aangekocht.
Was meer dan €10 goedkoper (€47 ipv €58) dan bij andere webshops én de verzending was gratis.
Conrad heeft ook een redelijk positieve feedback hier op Tweakers dus er was geen vuiltje aan de lucht.

Hieronder het proces:

Vrijdag 5 juli 2013 11:24:
Conrad: Bestelbevestiging ontvangen.

Maandag 8 juli 2013 15:02:
Conrad: Bestelling klaar gezet voor verzending
Er stond blijkbaar een barcode in de mail van 8 juli maar daar had ik over gekeken.

Woensdag 10 juli 2013 09:06:
Mail verzonden naar Conrad voor de track-en-trace code.

Woensdag 10 juli 2013 09:11:
Mail van Conrad: Het pakket is naar u verzonden en vandaag ontvangen in het land van bestemming. De bestelling zal vandaag of anders uiterlijk morgen bij u worden aangeboden. Wij hebben de track&trace code per e-mail naar u verstuurd. Onze excuses voor het ongemak.

Woensdag 10 juli 2013 10:08:
Conrad: Track-en-trace code ontvangen.
Bij PostNL track-en-trace stond er dat het pakket vandaag bij mij geleverd zou worden (en dat de zending onderweg was)

Donderdag 11 juli 2013 09:42:
Geen pakket ontvangen. Bezorgdatum was gewijzigd van 'Vandaag' naar 'Nog niet bekend'. Mailtje naar Conrad om te vragen of ze meer info konden geven.

Donderdag 11 juli 2013 10:44:
Conrad: Op dit moment ligt u bestelling in het depot van de vervoerder. Wij verwachten dat deze binnen 2 werkdagen bij u geleverd wordt.

Donderdag 11 juli 2013 18:16:
Had aan PostNL wat meer info gevraagd. Hun antwoord: Volgens mijn gegevens is de zending gister in het land van bestemming aangekomen. En blijkt nu inderdaad vertraagd. Helaas kunnen wij je verder niet helpen. Belgische geadresseerden kunnen zich met vragen wenden tot de afzender. Ik adviseer je dan ook om contact met de afzender op te nemen. Mijn excuus voor het ongemak.

Donderdag 11 juli 2013 12:30:
Mailtje naar Conrad om te vragen hoe dat nu überhaupt kan. (Geen antwoord op gekregen :)) *

Vrijdag 12 juli 2013 10:30:
Bij de track-en-trace van PostNL staat nog steeds bij bezorgdatum: Nog niet bekend.

* Vrijdag 12 juli 2013 10:36:
Antwoord van Conrad: Het is niet geheel duidelijk waarom deze melding erbij heeft gestaan. Het pakket zal zo snel mogelijk bij u worden afgeleverd.

Om het kort te maken:
Woensdag stond er dat het pakketje vandaag (woensdag dus) geleverd zou worden. Donderdag was de bezorgdatum plots 'Nog niet bekend' en dit is tot op heden nog niet veranderd.

Update:
Vrijdag 12 juli 2013 10:56:
Mailtje gestuurd naar Conrad zoals gebruiker Datafeest voorstelde.

Vrijdag 12 juli 2013 11:55:
Antwoord van Conrad: Het pakket zit voor vandaag in de afleverroute. Wij verwachten dat het pakket vandaag bij u wordt afgeleverd.

Vrijdag 12 juli 2013 11:55:
Zelfde mail dat ik gekregen heb op woensdag met de track-en-trace code in.

Ik mag het pakketje dus vandaag verwachten :)

Iemand ervaring met dit probleem?
Zijn ze mijn pakketje kwijt of is er gewoon echt vertraging?
Ik vind er op het wereld wijde web niet zo heel erg veel info over dus vraag ik hier jullie ervaringen.

Je mag over de Belgische post zeggen wat je wil maar als ik bij CoolBlue om 23u iets bestel dan staat dat de dag erna netjes om 9u voor mijn deur. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CedricD op 12-07-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die dingen gebeuren soms eenmaal, dat een pakketje niet aankomt of vertraging heeft. Vraag aan Conrad om een uiterste datum waarop het volgens hun bezorgd zou moeten worden. Als het dan nog niet ontvangen, is het aan Conrad om je het geld terug te storten of het opnieuw op te sturen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10

paQ

Nou dit is best herkenbaar met Conrad bestellingen.
Zelfs al had ik dan een traceercode, dan gingen en er meestal nog zeker een dag of 3 overheen voordat het aankwam.
Sneller dan 4 (werk)dagen heb ik nog nooit wat ontvangen van ze

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 12-07-2013 11:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Datafeest schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:44:
Die dingen gebeuren soms eenmaal, dat een pakketje niet aankomt of vertraging heeft. Vraag aan Conrad om een uiterste datum waarop het volgens hun bezorgd zou moeten worden. Als het dan nog niet ontvangen, is het aan Conrad om je het geld terug te storten of het opnieuw op te sturen.
Done. Als ik antwoord krijg update ik het topic.
Bedankt.
paQ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:04:
Nou dit is best herkenbaar met Conrad bestellingen.
Zelfs al had ik dan een traceercode, dan gingen en er meestal nog zeker een dag of 3 overheen voordat het aankwam.
Sneller dan 4 (werk)dagen heb ik nog nooit wat ontvangen van ze
Oké, dan ben in vandaag of morgen in blije verwachting.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Conrad levert bestellingen uit zuid-duitsland, dus 'in het depot van de vervoerder' e.d. betekend in zuid duitsland, dan moet het eerst nog naar nederland vervoerd worden en overgedragen worden aan de post, vandaar dat het zolang duurt.
Codes worden wel gelijk gemaakt, dus vandaar dat die wel gelijk actief worden maar er blijft staan 'nog niet bekend', dat zal ook blijven staan tot de avond/nacht van de dag nadat de post echt het pakketje heeft, is ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Wody schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:58:
Conrad levert bestellingen uit zuid-duitsland, dus 'in het depot van de vervoerder' e.d. betekend in zuid duitsland, dan moet het eerst nog naar nederland vervoerd worden en overgedragen worden aan de post, vandaar dat het zolang duurt.
Codes worden wel gelijk gemaakt, dus vandaar dat die wel gelijk actief worden maar er blijft staan 'nog niet bekend', dat zal ook blijven staan tot de avond/nacht van de dag nadat de post echt het pakketje heeft, is ook normaal.
De vervoerder = PostNL toch? Zij hebben een depot in België.
Woensdag stond er dat het pakket vandaag geleverd ging worden (woensdag dus).
Nu staat er nog steeds 'nog niet bekend'. Heb nog niets gekregen vandaag ook al zat hij volgens Conrad vandaag in de afleverroute.

Nu ja, ze kunnen nog een uurtje leveren dus het kan nog.
Veel vertrouwen heb ik er toch niet in :)

edit: Niets gekregen vandaag, zoals ik al verwacht had :)

[ Voor 3% gewijzigd door CedricD op 12-07-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrad Benelux
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09-2024

Conrad Benelux

Bedrijfsaccount Conrad
Hi CedricD... Het is altijd vervelend als je bestelling vertraagd is. Onze excuses daarvoor. Als je ons je klant-/ordernummer stuurt, dan kijken we even wat er aan de hand is. Je kunt de info sturen per e-mail naar webcare@conrad.nl of via DM op Twitter of Facebook. We zoeken het graag voor je uit.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Conrad webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07 15:57
Is dit inmiddels opgelost?
Pagina: 1