Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RPi&Python: InfoLabels in variabelen zetten

Pagina: 1
Acties:

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:22
Korte context:

Ik gebruik de Raspberry Pi in combinatie met RaspBMC. Ik wil een kleurenscherm van 320x240 pixels aansluiten om afspeel informatie te weergeven. Het scherm heb ik op mijn microcontroller al aan de praat en zodra mijn SerialtoParallel shiftregisters binnen zijn kan ik het scherm ook testen op de Pi.

Het probleem:
Ik heb om iets nuttigs op mijn scherm te zetten wel data nodig! Ik lees op internet dat dit met behulp van infolabels kan. Echter snap ik niet hoe ik dit in mijn situatie kan implementeren: Ik wil een bestand "lcd.py". Dit bestand moet terwijl xbmc draait de infoLabels kunnen ophalen en opslaan in variabelen. Als dat gelukt is het een kwestie van de data omzetten naar iets wat op het scherm weergegeven kan worden :).Bijvoorbeeld:

char MovieTitle[] = ListItem.OriginalTitle; //(retourneert een string)

Wat heb je geprobeerd
Gezien ik niet heel goed ben met Python weet ik niet echt waar ik moet beginnen. GPIO is een eitje, maar zodra ik bij een example van infoLabels kom raak ik de draad kwijt. Ik heb geprobeerd een python bestand te maken en xbmc en xbmcgui te importeren, maar ik kreeg een error dat de library niet bestond.

Waarschijnlijk is het heel makkelijk om zoiets voor elkaar te krijgen, maar ik zie geen concreet voorbeeld..Zou iemand mij op weg kunnen helpen? _/-\o_

PS: Ik zie dat die InfoLabels niet buiten XBMC kunnen worden aangeroepen.. De enige mogelijk is dan een Addon bouwen? Kan ik mij GPIO aansturen in die Addon?

[ Voor 6% gewijzigd door evanraalte op 12-07-2013 11:08 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Je probleem zit dus eigenlijk in het aanspreken/uitlezen van XBMC, begrijp ik dat goed? Is dat niet gewoon een kwestie van simpelweg wat HOWTO's volgen? Als je al afhaakt bij het importen van libraries, dan is dat wel heel snel...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• evanraalte
Mijn probleem is dat ik die library's niet kan importeren. Zoals ik al zei schijnt dat niet mogelijk mogelijk te zijn buiten xbmc (diverse topics over gevonden ondertussen). Ik moet dus een XBMC addon maken die tegelijkertijd mijn lcd kan aansturen.

Ja, ik vind dit erg lastig gezien ik nog nooit met classes(en python) heb gewerkt..

En nee ik ben nog niet afgehaakt, waar haal je dat nou weer vandaan?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het probleem is niet helemaal duidelijk. Je probeert labels te overlayen op de video van je XBMC? Wat is de connectie tussen XBMC en wat je in Python probeert te doen?

iOS developer

• evanraalte
BikkelZ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:00:
Het probleem is niet helemaal duidelijk. Je probeert labels te overlayen op de video van je XBMC? Wat is de connectie tussen XBMC en wat je in Python probeert te doen?
Excuus voor mijn late reactie, na een hoop klooien had ik het project even stilgelegd omdat ik wat onderdelen miste. Nu ik mijn SPI modules heb ontvangen kan ik de lcd aan de PI hangen. Omdat het opslaan van infolabels nog steeds niet lukt heb ik het probleem wat duidelijker gemaakt door middel van een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/h6c5k35s9/Untitled.png

We zien 2 ovalen in het plaatje, het blauwe deel is RaspBMC/Openelec out of the box. Wat ik echter wil is het creeeren van een groen deel. Met behulp van Python, GPIO en een SPI module kan ik mijn LCD aansturen. Ik wil op dit LCD de infolabels (titel, bitrate, jaartal) uit xbmc weergeven, vandaar de paarse pijl.

Echter weet ik niet hoe ik een python programma los van XBMC schrijf wat wel die labels kan binnen halen. Ik heb namelijk geen enkele ervaring met scripten in XBMC.

Nog simpeler: Ik wil gewoon een programma wat op achtergrond draait en constant infolabels ophaalt bij XBMC.. :P

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:48

Acid_Burn

uhuh

XBMC heeft gewoon een API waarmee je tegen XBMC kan praten.
http://wiki.xbmc.org/?title=JSON-RPC_API

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

evanraalte:
Nog simpeler: Ik wil gewoon een programma wat op achtergrond draait en constant infolabels ophaalt bij XBMC.. :P
Kortom, je wilt dat iemand anders het voor je bouwt...?

Het principe is simpel, als je python bindings hebt voor XBMC, dan moet je in staat zijn om met XBMC te praten. Als dat niet lukt, dan krijg je een concrete foutmelding o.i.d., en kun je daar op verder. Lukt het dan echt niet meer, post dan hier die foutmelding voor een zetje in de goeie richting.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Dit ziet er eigenlijk best simpel uit als ik zo eens naar die API documentatie kijk (de data uit XBMC krijgen tenminste). Ik zou eens beginnen met kijken naar dingen als urllib2 en JSON decode. Er staan onderaan die API pagina gewoon concrete voorbeelden van dingen die jij nodig hebt, en die kan je bijna 1 op 1 in een (lijst van) variablen stoppen.

[ Voor 38% gewijzigd door Slurpgeit op 02-08-2013 21:58 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

drm schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:48:
[...]
Kortom, je wilt dat iemand anders het voor je bouwt...?

Het principe is simpel, als je python bindings hebt voor XBMC, dan moet je in staat zijn om met XBMC te praten. Als dat niet lukt, dan krijg je een concrete foutmelding o.i.d., en kun je daar op verder. Lukt het dan echt niet meer, post dan hier die foutmelding voor een zetje in de goeie richting.
Dat wil ik wel even benadrukken ja. De docs zijn er, dus dat moet je kunnen gebruiken. Dat je iets nog niet weet is niet erg, maar hier gaan we er wel vanuit dat je eerst zelf de basiskennis onder de knie probeert te krijgen. Dus ga gewoon nog even door met de tips die je nu hebt gekregen en post pas opnieuw als je daadwerkelijk een concreet probleem hebt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• evanraalte
Nee ik wil het zelf maken (al snap ik dat die zin verkeerd kan vallen) natuurlijk! Die API helpt mij een stuk verder in ieder geval :) Bedankt
Pagina: 1