Mountain Lion update faalt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58
Sinds vorige week ergens kwam er in de Appstore een nieuwe update voor Mountain Lion. Omdat ik geen tijd/zin had om mn computer opnieuw op te starten, ben ik dat daarna vergeten om te doen. 's Nachts gaat mijn computer (MBP 15" 2010) altijd in slaapstand, dus rebooten doet hij bijna niet. Gisteravond wilde ik echter op mijn Bootcamppartitie zijn, dus daarvoor is de laptop toen herstart. Toen ik terug wilde naar mijn Mac-kant, ging het fout. Tijdens het opstarten kwam er de updatebalk onderin beeld. Dat had ik niet verwacht, ik was de hele update alweer vergeten. Maar op ongeveer 1/3 ging die balk weg, en na 3 seconde ging de laptop uit. Nogmaals proberen dus. En nogmaals. Iedere keer hetzelfde resultaat. Booten naar Windows gaat prima (via de option knop) en vanaf daar kan ik ook al mijn bestanden zien.

Toen heb ik gezocht op internet. Mogelijke oplossingen waren het booten in Safe Mode (werkt niet, zelfde resultaat als hierboven beschreven) of opstarten in Target Disk Mode, en de update uitvoeren vanaf een andere Lion computer. Dat laatste heb ik alleen niet voor de hand. Via de Recovery Disk die je kan kiezen bij het opstarten, heb ik al fix permissions en repair disk gedaan. Ook dat geeft geen beter resultaat.

Weet iemand nog een andere manier om de update te installeren danwel ongedaan te maken? Opstarten vanaf een DVD is eigenlijk geen optie, want de interne drive is eruit gehaald om plaats te maken voor een SSD ( en de HDD op de plek van de disk drive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Je kan Lion opnieuw installeren mbt een bootable USB stick bijvoorbeeld.
Volgens mij heb je als je opstart met CMD+R ook nog de mogelijkheid tot internet recovery. Correct me if I'm wrong maar als je hem opnieuw installeert blijven al je files verder in orde en je krijgt meteen de laatste gepatchte versie versie van Mountain Lion binnen.
Het kost je dus alleen wat tijd om te downloaden maar je data blijft verder behouden.

Dit werkt overigens op een MBP 15" mid-2010 als je de MacBook Pro EFI Firmware Update 2.6 hebt geinstalleerd in het verleden.

Dit is misschien ook nog behulpzaam? :)

(Overigens is een goeie backup altijd raadzaam, weet niet of je die hebt maar als er wat misgaat met dit soort stappen heb je altijd nog al je data).

[ Voor 18% gewijzigd door ankhie op 12-07-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Je kan via de recovery OSX opnieuw installeren met behoud van alle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58
Yes, ik zie het. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Daar is een forum voor antwoorden krijgen, graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Ik heb dit zelfde probleem. Macbook Pro late 2011. Start alleen nog op in Recovery mode.
Heb de repair disk gedaan aangezien dit nodig was in Disk Utility. Vervolgens naar veel pogingen wat hieronder beschreven wordt, de disk erased en nieuwe OS X install geprobeerd.
OS X install loopt vast tijdens install, er blijft staan 18 minutes remaining en verder niks.
Timemachine backup terug zetten vanaf mijn NAS gaat ook niet doordat er de melding komt dat er iets mis is met de backup :(
Iemand nog tips wat ik nu het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Na meerdere keren de Macintosh HD gerepaired te hebben, bleef ik problemen hebben en de install van OS X werkte nog steeds niet.
Op dit moment heb ik mijn 2x 4GB Corsair geheugen eruit gehaald en de originele 2x 2GB terug geplaatst.
En wat denk je!? Disk repair gelukt en OS X install loopt nu! Had bijna een nieuwe HDD gehaald, maar blijkbaar gaat er toch iets mis met het geheugen en dat terwijl dit er zonder problemen al zeker 1 jaar in zit!
Pagina: 1