Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe 50" Plasma, maar welke...

Pagina: 1
Acties:

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv, nu moet ik door relatie 'moeilijkheden' binnenkort verhuizen. Ik ben dus weer opzoek gegaan naar mogelijk tv's, om daaruit een keuze te gaan maken.

De keuze voor Plasma staat vast, verder ligt het budget ergens rond de 1000,- euro en daarnaast wil ik minimaal 3 HDMI poorten. Ik kijk vrij veel films en series daarnaast wil ik nog wel eens een flink potje gamen.

Met het bovenstaande in mijn achterhoofd ben ik op de onderstaande drie modellen uitgekomen:

Panasonic Viera TX P50GT50

Model van vorige jaar, maar ik lees hier bijna alleen maar lovende verhalen over. Het enige minpuntje dat ik ergens tegen kwam, was dat de GT lijn minder geschikt is om te gamen, hiervoor werd de ST lijn aangeraden (vandaar de onderstaande tv ;) ) Ik kan deze tv ophalen bij een zaak in Arnhem wat me dus verzendkosten enzo scheelt, waardoor de prijs tussen deze GT versie en de ST versie (incl verzendkosten) nagenoeg gelijk is...

Panasonic Viera TX P50ST60E

Ook de reviews van de ST versie zijn vrijwel allemaal lovend, maargoed aangezien dit het kleinste broertje is wordt er toch vaak gesproken over de GT versies die alles weer net iets beter doen etc.

Samsung PS51F5500

Het design van deze tv trekt mij erg aan, ik vind de poot zo mooi :9~ Qua prijs en specificaties lijkt dit een prima tv, maar stiekem heb ik al besloten dat het een Panasonic gaat worden. Tenzijn iemand mij nog kan overtuigen dat die extra 150,- weggegooid geld is...

Nu mijn vraag aan jullie:
  1. Is 1 van de twee Panasonic's de 150,- euro extra waard, ten opzichte van de Samsung?
  2. Welke van de twee Panasonic's zouden jullie kiezen en waarom?
  3. Is er iets van waar, dat je op de GT versie niet relaxt kunt gamen?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Flans schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:16:
• Is 1 van de twee Panasonic's de 150,- euro extra waard, ten opzichte van de Samsung?
Ja.
• Is er iets van waar, dat je op de GT versie niet relaxt kunt gamen?
Nee. Ja, de GT50 heeft een hogere input latency dan de ST50 serie, maar de ST60 serie heeft weer een hogere input latency dan de GT50 serie. Het is dus niet serie gebonden maar ook bouwjaar gebonden.

• Flans
[...]

Ja.
Als je me nu nog kunt uitleggen waarom dit zo is, dan zou het helemaal een top antwoord zijn. ;)
[...]
Nee. Ja, de GT50 heeft een hogere input latency dan de ST50 serie, maar de ST60 serie heeft weer een hogere input latency dan de GT50 serie. Het is dus niet serie gebonden maar ook bouwjaar gebonden.
Oke, dat wist ik niet... Maar hoe groot is dit verschil dan? Of scherper, ga ik dit verschil merken?

• Dimens
Flans schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Als je me nu nog kunt uitleggen waarom dit zo is, dan zou het helemaal een top antwoord zijn. ;)
Betere beeldkwaliteit.
[...]

Oke, dat wist ik niet... Maar hoe groot is dit verschil dan? Of scherper, ga ik dit verschil merken?
Gamers zullen dit verschil merken. Niet gamers zullen dat niet zo gauw doen.

• Flans
Dimens schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:58:
[...]

Gamers zullen dit verschil merken. Niet gamers zullen dat niet zo gauw doen.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik het beste voor de ST50 kan gaan en daarna de GT50. Ook al is de GT50 een stapje hoger dan de ST50, als ik het lijstje met features naast elkaar leg zit er nog wel een aardig verschil in.

Na wat google werk kwam ik op het volgende uit, GT50 = 45ms & de ST50 = 17ms. Vond trouwens ook nog 1 waar ze bij de ST50 op 45ms (Bron) uit kwamen.

Dit soort kleine waardes zeggen mij niet zoveel, kan hier niet echt uit afleiden wat ik er nou eigenlijk van vind. 45ms klinkt als heel erg kort, nog geen halve seconde... Ga ik dat echt merken?

• Dimens
Flans schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:29:
[...]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik het beste voor de ST50 kan gaan en daarna de GT50. Ook al is de GT50 een stapje hoger dan de ST50, als ik het lijstje met features naast elkaar leg zit er nog wel een aardig verschil in.
Die hard gamers hebben veel aan een lage input latentie.
Na wat google werk kwam ik op het volgende uit, GT50 = 45ms & de ST50 = 17ms. Vond trouwens ook nog 1 waar ze bij de ST50 op 45ms (Bron) uit kwamen.

Dit soort kleine waardes zeggen mij niet zoveel, kan hier niet echt uit afleiden wat ik er nou eigenlijk van vind. 45ms klinkt als heel erg kort, nog geen halve seconde... Ga ik dat echt merken?
Laten we zo stellen dat een input latentie van 60ms voor veel mensen al onspeelbaar is.
Pagina: 1