Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kan plaatjes in webbrowsers niet laden

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/irritant.jpg

Ik denk dat het plaatje voor zich spreekt, maar hier volgt nog wat toelichting.
(plaatje is uiteraard licht ge-edit om privacy redenen)

Sinds een reïnstall van windows, een reïnstall van photoshop, flight sim etc etc gaat mijn browser over de zeik. Het maakt niet uit of ik IE, FF of Chrome gebruik het gaat in alle browsers mis.Vooral Facebook is de dupe en vaak gaat dit gepaard met het eveneens volledig niet werken van google... (google.nl/.com werkt allemaal niet.. (komt met een socket error) Tweakers daarentegen werkt gewoon prima, en plaatjes aldaar worden ook gewoon geladen...)

Na lang zoeken kwam ik eerst uit op het reset van winsock. Dat leek te werken maar het probleem kwam weer terug. Weer winsock reset gedaan, toen geen resultaat... Toen kwam ik ergens tegen dat het aan een gepatchte hosts file kon liggen. Nou heb ik een gepatchte hosts file, dus daar eens naar gekeken. Backup van oude PC gepakt, daar de hosts file van bekeken en her en der aangepast zodat deze hetzelfde eruitzag als op de oude PC (waar ik dezelfde software op draaide, zonder problemen).

Probleem leek even verholpen maar nu heb ik het gelazer wéér. Ik blijf potjandikkie (subtiele modus) bezig ...
De screenshot komt uit Chrome. Ik gebruik verder Win7 Ultimate (Engels). Oja, en als het wat uitmaakt: glasvezel 100Mbit internet-connectie dus lijkt me dat daar t probleem niet ligt...

Kan iemand mij aan een blijvende oplossing helpen? Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gulf_5 op 12-07-2013 00:23 ]

iets met foto's...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mieter gewoon eens je aangepaste hosts file weg? Ik vermoed dat je ergens een programma/updater hebt draaien die steeds je hosts-file update/patcht en daardoor zal het wel tijdelijk geholpen hebben, maar daarna kwamen de updates er weer overheen.

Of je hebt gewoon in je hosts-file ook hele cdn-netwerken staan en het is simpelweg afhankelijk van welk cdn je toegewezen krijgt of je wel of geen plaatjes ziet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Had je het probleem ook voor de herinstallatie

Heb je een packetfront modem ? kijk of je niet de AAAAAAAAAAAAA bug hebt

Mojo in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 12-07-2013 00:57 ]

Iperf

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is alle gebruikte software wel legaal? Heb in een VM met een minder legale Windows versie ook wel eens dit soort gekke dingen zien gebeuren. Ik vind het wel raar dat de smiley wel gewoon getoond wordt trouwens. Niet ergens iets in een virusscan zitten die iets te enthousiast wat zaken blokkeert?

Desktop | Server | Laptop

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zowel de like als de smiley worden wel getoond, dus het zijn idd niet alle plaatjes. Misschien alle bestanden groter dan xx KB?

Maar inderdaad, als je een grijze Windows-vesie hebt zou ik er van uit gaan dat die al besmet is met meuk, backuppen + formatteren + WindowsDVD kopen. Ga in andere gevallen op malware scannen.

Driver- of firmwareproblemen is een andere optie, naast idd juist een overactieve malwarescanner (of bijv adblocker).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
@ Rupie: moet ik daar antwoord op geven? O-) M'n Windows is sowieso wél legaal! Heb in de hosts file wat dingetjes staan die betrekking hebben op een zeker fotoprogrammaatje, die zou lichtgrijs kunnen zijn ;).

Feit is dat op m'n vorige PC dezelfde software geïnstalleerd stond, met dezelfde hosts patches en daar ging het wel goed...
@ Fish: dus voor de herinstallatie had ik geen problemen
Ik draai alleen Security Essentials voor het scannen van meuk, verder niets. Heb niet de ervaring dat die overactief is(?). Kan wel even een scannetje draaien met AVG, kijken of dat wat oplevert.

Ik ga vanavond even Gomez12 z'n advies opvolgen. Als ik de hosts file helemaal weghaal/rename, maakt windows dan zelf een nieuwe aan?
@ Gomez: kun je anders op een of andere manier zien aan welke cdn je toegewezen bent, zodat je die specifiek uit je hosts file kunt gooien?

@F_J_K: in hoeverre zou het een driver issue kunnen zijn, als sites als Tweakers gewoon goed werken (altijd) en het probleem praktisch alleen optreedt bij Facebook, en de site van Google totaal niet geladen wordt... (echt alleen die 2 sites, verder werkt alles)

Ik bedenk me nog wat: ik heb een Server 2012 draaien in huis, waar mijn PC aan vast zit... Op dat gekke ding kreeg ik op enig moment ook geen Google te zien... Zelfs Chrome kreeg ik in eerste instantie niet geïnstalleerd... een beetje alsof MS alles wat op Google lijkt geblockt had... Uiteindelijk plotseling kon e.e.a. wel geïnstalleerd worden en daar heb ik het probleem nu niet meer...

iets met foto's...

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Zijn we weer, met een update.

Heb m'n hosts file volledig gereset. Terug naar het 127.0.0.1 localhost verhaal en verder niets...
Helpt niets helaas... :(
Ook daarna de winsock reset nogmaals gedaan, noppes. :(
Via RDP naar de Server en daar Google en Facebook draaien lukt wel. Mijn vriendin zit in het zelfde netwerk maar los van de server (niet in het domein) en die heeft geen problemen... Ik gok dat ik die kant op moet zoeken, maar heb geen idee waar ik moet beginnen...

iets met foto's...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat was de precieze melding (in beeld en in het event log) van die socket error? Heb je trouwens een 'gangbare' DNS server en is dat dezelfde op ook de andere machines in je LAN (bijv die van je ISP)?

Security Essentials zal idd niet te hyperactief zijn, eerder te weinig. Niet alleen AVG proberen, maar ook actiever zoeken op malware. Al zou ik dan niet direct verwachten dat je op alle browsers dezelfde problemen zou krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 17-07-2013 20:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Weer een update... zojuist de modem van de glasvezel (ZTE ding van KPN) gereset...
Beetje suf van mij om dat te doen tegelijk met nog een keer winsock reset, dus nou weet ik niet wat t probleem heeft verholpen :/

@ F_J_K: DNS is gewoon van de ISP. Mijn server doet daarin verder niets. Die staat alleen een beetje te FTP-en, te filesharen, wat backups te maken en zo af en toe es een torrentje te downloaden.

Nu doet ie het dus weer ff... maar de vraag is voor hoelang en waarom, want tot vandaag heeft het zwikkie het ook drie dagen goed gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Gulf_5 op 17-07-2013 20:28 ]

iets met foto's...

Pagina: 1