Ik denk dat het plaatje voor zich spreekt, maar hier volgt nog wat toelichting.
(plaatje is uiteraard licht ge-edit om privacy redenen)
Sinds een reïnstall van windows, een reïnstall van photoshop, flight sim etc etc gaat mijn browser over de zeik. Het maakt niet uit of ik IE, FF of Chrome gebruik het gaat in alle browsers mis.Vooral Facebook is de dupe en vaak gaat dit gepaard met het eveneens volledig niet werken van google... (google.nl/.com werkt allemaal niet.. (komt met een socket error) Tweakers daarentegen werkt gewoon prima, en plaatjes aldaar worden ook gewoon geladen...)
Na lang zoeken kwam ik eerst uit op het reset van winsock. Dat leek te werken maar het probleem kwam weer terug. Weer winsock reset gedaan, toen geen resultaat... Toen kwam ik ergens tegen dat het aan een gepatchte hosts file kon liggen. Nou heb ik een gepatchte hosts file, dus daar eens naar gekeken. Backup van oude PC gepakt, daar de hosts file van bekeken en her en der aangepast zodat deze hetzelfde eruitzag als op de oude PC (waar ik dezelfde software op draaide, zonder problemen).
Probleem leek even verholpen maar nu heb ik het gelazer wéér. Ik blijf potjandikkie (subtiele modus) bezig ...
De screenshot komt uit Chrome. Ik gebruik verder Win7 Ultimate (Engels). Oja, en als het wat uitmaakt: glasvezel 100Mbit internet-connectie dus lijkt me dat daar t probleem niet ligt...
Kan iemand mij aan een blijvende oplossing helpen? Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gulf_5 op 12-07-2013 00:23 ]
iets met foto's...