Ik heb zelf ook zo'n degelijke Weaco compressor koelkast, en het valt wel mee wat zo'n ding trekt. Hij zal doorgaans ruim onder de 10A blijven, je zou er dus voor kunnen kiezen om een aanstekerplug te gebruiken. Maar dan inderdaad wel een goede, en niet het goedkoopste chinese ding wat je kunt vinden. De punt van de aanstekerplug gaat heel erg warm worden en andere nare effecten.
Ik heb zelf (op 24V) een waterkoker die opzich op de aanstekerplug kan, maar dat wordt erg warm. Ik vind dat niet prettig en heb het daarom anders gedaan. Je hebt van die kroonsteentjes waar plugs in zitten. Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.elektronicawer...84/duo_kroonsteen/details
Dat zou je ook kunnen gebruiken voor je koelkastje. Dus ergens een 12V bron pakken, een zekeringshoudertje ertussen (met 10A zekering zou ik doen), en dan zo'n kroonsteen plug. Dat schroef je makkelijk in elkaar zoals een normale kroonsteen maar kun je dan gewoon eruit trekken zoals met iedere stekker. Op zich heeft de koelkast natuurlijk ook een stekker ingang die je eruit kan trekken, maar dan zit het draad nog aan je auto vast.
Ik heb overigens ook onze Waeco (40 liter model zelfs) middels aanstekerplug gebruikt zonder problemen, voordat ik hem direct aansluitte. Die plug raakte nog wel eens los vanwege z'n locatie, en trillingen in de terreinwagen. Maar werd niet heet o.i.d. Volgens mij moet 2.5mm2 genoeg zijn, maar dat is ook weer niet aan te raden als je dit koelkastje achterin je camper zet en 6 meter draad nodig hebt. Het draad wat erbij zat (bij de onze) met raar formaat stekker (ken ik niet) is nou ook niet ontzettend dik.