• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik heb een vraag over de CI+ module die ik in mij tv heb, deze is van UPC en werkt naar behoren het enige probleem wat ik heb is dat als ik de zenders op mijn volgorde op de tv zet de zenders twee dagen later weer terug staan zoals UPC ze had neergezet. Iemand enige idee?

Ik heb ook gezocht op chelloo.com.... Maar dat forum is echt een puinhoop :F

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 21:44
Is het toestel die je hebt wel UPC gecertificeerd ?, anders kan daar je probleem liggen.

• inbedrijf
Jep hij is UPC gecertificeerd, dat had ik al uitgezocht toen ik over ging van Horizonde.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's een bekend fenomeen: nieuws: UPC-abonnees willen zenders kunnen sorteren
Er zijn een paar workarounds:
1) Favorieten gebruiken
2) Landinstelling aanpassen. Volgens http://www.kieskeurig.nl/led_tv/lg/42lw650s/vragen/957619 zou je bij landinstellingen Zwitserland moeten kiezen en dan opnieuw moeten laten zoeken. Dan zou je ze wel zelf in moeten kunnen stellen.
3) Updates uitzetten. Bij het instellingen menu en dan via ci instellingen schijn je "updates" uit te kunnen zetten, en dan blijft het wel staan.

In mijn optiek zijn alle drie de opties werkbaar, maar stuk voor stuk complete bullshit en een flinke rant op die klojo's van UPC waard. Hoe haal je het in je hoofd om je klanten willens en wetens dermate schofterig te behandelen dat je voor ze gaat bepalen welke zenders ze op welk nummer krijgen.

Ik ben serieus blij dat ik Ziggo heb.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• inbedrijf
@The Eagle Thnx ik zal het proberen.

• The Eagle

The Eagle

Succes :)
En volgende keer graag zelf even google aanslingeren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• inbedrijf
@ The Eagle. Natuurlijk had ik google eerst gebruikt maar blijkbaar is mijn google kennis niet zo groot als die van jou ;-)

Ik heb optie 3 nu toegepast, nu even wachten of het weer gereset wordt

Het is ook bloed irritant dat UPC, dit elke keer dus pushed naar de CI+

• The Eagle

The Eagle

UPC is gewoon bloedirritant. Ze maken gebruik van hun monopoliepositie en da's zonder meer een schadelijke zaak.

Bij Ziggo kun je gewoon kopen wat je wilt, en zolang het door Ziggo gecertificeerd is, werkt het. Bij UPC moet je alles huren. Na een jaar is dat voor hun gewoon dikke winst. En er iets voor teruggeven ho maar :/

• inbedrijf
Reactie van UPC: https://twitter.com/UPC/status/356680369619222528

Dit werkt nu bij mij : "Updates uitzetten. Bij het instellingen menu en dan via ci instellingen schijn je "updates" uit te kunnen zetten, en dan blijft het wel staan"

• inbedrijf
Oke na twee weken met de update functie, heb ik volgende probleem Ned3HD RTL4HD RTL5HD en VeronicaHD deden het niet, ze waren volledig weg, ik kon alleen nog de niet HD varianten vinden in de kanalenlijst. Na een nieuwe scan werken ze weer. Maar je raad het al alle zenders stonden na de scan weer allemaal in de UPC volgorde....

Morgen optie 2 van The Eagle uitproberen.

• The Eagle

The Eagle

Tsja, als je updates (vanuit de kabelprovider, that is) uit zet, maar vervolgens zelf de boel gaat laten updaten, dan kun je dat verwachten he :P

Success :)

Pagina: 1