Ik zal mijn probleem even nader toelichten, een hoop is wel in de KT7FAQ te vinden maar goed.. misschien is het handig..
Ik heb dus een KT7 met de 100/200Mhz FSB ipv 133/266.
Ik had het probleem dat mijn Win98SE machine vreselijk vaak bleef hangen in games.. soms zelfs tijdens het opstarten van Win98SE.. ik werd er HELEMAAL gek van!! (Net ruim 2500,- uitgegeven voor een upgrade.. krijg je dit gelazer).
Mijn systeem:
AMD TB900 (nu op 1Ghz)
Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver
Abit KT7 (met UL BIOS geloof ik, nooit geflashed)
2x128MB Infineon PC133 (nu op 133Mhz + CAS2)
ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe
3COM 3C905TX
NCR810 SCSI-II (voor ZIP drive + scanner)
SB Live! (de "oude")
Quantum Fireball 18 GB + IBM Dextar 8GB
3,5" driveje, ZIP100 SCSI intern
Philips 5x/32x DVD/CDROM
iTK 128K ISDN (ISA)
USB:
Microsoft IntelliMouse Optical
HP 4100C flatbed
SCSI:
Minolta Dimage Dual Scanner
ZIP 100
En dit alles in de oh zo mooie en handige Antec SX-1030BEC met 4x80mm fans. (stil issie niet
Anyway..ik had dus een berg onderdelen op mijn bed liggen en een lege kast. Had ik eerst gekeken op GoT waar DIVERSE mensen hadden gezegd "Op een KT7 moet je die SB Live! in PCI4 duwen, dan werkt het goed.". Dus ik mijn PC bouwen en braaf SB Live in PCI4 gezet.
Ja FOUT DUS! PCI4 en 6 delen IRQ met de USB Controller.. dus TELKENS als ik tegelijk mijn muis + SB wilde gebruiken (UT bijvoorbeeld of gewoon in Windows) dan brak de HEL los! Gewoon PATS! Vast! Hangen als een deurmat!
Na toch es op de KT7FAQ gekeken te hebben kwam ik dus achter het volgende
AGP : shared IRQ met PCI1
PCI1: shared IRQ met AGP
PCI2: shared IRQ met PCI3
PCI3: shared IRQ met PCI2
PCI4: shared IRQ met USB Controller
PCI5: shared IRQ met niets / HPT370 RAID Controller
PCI6: shared IRQ met USB Controller
ISA: heeft eigen IRQ nodig in BIOS (Legacy)
Na wat gepuzzel van.. wat werkt waar mee kwam ik op het volgende. Die SB Live! werkt prima met mijn 3C905TX maar niet met mijn NCR810, welke ook liever een eigen IRQ heeft. En die USB Controller wilt helemaal niet sharen met een 3C905TX of NCR810 want dan heb je ook gelazer.
Dus nu ziet het er zo uit:
AGP : ASUS V7700 Dlx
PCI1:
PCI2: SB Live!
PCI3: 3C905TX
PCI4:
PCI5: NCR810
PCI6:
ISA: iTK 128K ISDN (IRQ 9 als Legacy)
Het werkt perfect, ik heb nu draaien:
Windows 98SE
DirectX 8.0A
Nvidia Det 7.58 (WHQL)
Liveware 3.0
recente IOMega Zipzooi
Ik heb ook Win2K gedraaid alleen daar had ik wat driver problemen mee met die ISA ISDN kaart.. maar de rest werkte wel perfect.
Ik weet niet of iemand met een KT7A hier iets aan hebt maar goed, misschien wel.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)