Toon posts:

Moederbord herkent geheugen opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een systeem uit 2009 (ASUS rampage II extreme, 3x2 GB Corsair Dominator DDR3 1866MHz, Intel Core i7 920, draait op Win7 Ultimate 64bit) wat altijd goed gewerkt heeft, maar vorige week zag ik opeens dat door windows slechts 4 van de 6 gig aan RAM werd herkend, en nu opeens nog maar 2. Ik heb gecontroleerd of de modules goed vast zitten, mn BIOS geupdate, voltages gechecked etc maar ik heb geen idee wat het probleem is. Het rare is ook dat CPU-Z wel 6 gig ziet zitten, maar windows en mn moederbord zien er maar 2. Hierbij het rapportage van CPU-Z: https://www.dropbox.com/s/osz63coo7ugnzzz/CPUZ.txt

Ik heb een paar andere soortgelijke topics gevonden maar daar schijnt het te gaan over nieuwe systemen terwijl de mijne al een hele tijd goed heeft gedraaid. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-02 21:33
Bankjes 1 voor 1 al getest?
Of 1 voor 1 erbij prikken om te kijken of het dan wel in windows naar boven komt

5120Wp Oost/West - PV Output

Verwijderd

Topicstarter
1 voor 1 ze erbij zetten heeft zowaar gewerkt O_o ik had zelfs mn CPU opnieuw erin gezet maar dat mocht ook niet baten :S dankjewel voor de suggestie :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Asus heb wel meer problemen met uitvallende geheugen slots ,ik zou even chekken of de geheugen modules nog werken in een andere pc.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x