SSD Samsung 830

Pagina: 1
Acties:

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 21:33
Beste tweakers

Ik heb thuis 2 systemen staan, een Laptop en een Desktop.
Nu ben ik benieuwd welke van de 2 het snelste word als ik mijn Samsung 830 128GB SSD inbouw.
Laptop gebruik ik als ik aan boord van het schip zit zo'n 6 maanden per jaar.

Het maakt voor mij niet uit waar die in komt als ik maar het snelste systeem heb, voor mij ook geen probleem om de laptop als desktop aan te sluiten op het beeldscherm

En of er eventueel een mogelijkheid is om hem uit te wisselen (Bijv met 2 partities, 1 windows voor de desktop en bijv. Ubuntu voor de laptop?)

Laptop specs:

Intel i5 M 460 2,53ghz
4GB RAM
Nvidia GT 425M

Desktop:

Intel E8400
Radeon HD5770
4GB RAM

Gamen doe ik wel eens maar niet heel zware spellen omdat beide computers niet heel erg geschikt (meer) zijn om de nieuwste games te spelen.
Heb ook geen idee of ik de 2 videokaarten kan vergelijken.

Groeten Robin

[ Voor 10% gewijzigd door robinvs93 op 11-07-2013 19:16 ]

Wie dit leest is gek.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Niet te zeggen met deze gegevens. Welk type laptop? Welk moederbord? Wat voor sata aansluitingen zitten daarop?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een 2,5" HDD (laptop HDD) is vaak een stuk trager dan een 3,5", dus ik zou zeggen dat laptops er sneller een stuk van opknappen dan een desktop. Maar dat is puur gevoel.

Hier stond een dode link.

• robinvs93
Asus p5b moederbord en laptop is een Asus n53jf

Wie dit leest is gek.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
De Asus P5b (desktop) heeft net als je laptop alleen Sata-300 aansluitingen. Het volle vermogen van je SSD zal je dus nooit kunnen aanspreken. Dat is jammer, maar geen probleem.

Ikzelf heb een E8400 op een Asus P5E-V HDMI bord i.c.m een Vertex 2. Ansich is dit redelijk vlot. Toch zou ik de keuze maken om je SSD in de laptop te steken. Simpelweg omdat je daar iets meer mee werkt (kan me voorstellen dat je thuis ook af en toe je laptop pakt) en daarnaast precies wat @Strandbal zegt zou je voor het gevoel hier meer winst op boeken omdat laptop schijven over het algemeen erg traag zijn.

Nog een plus: Als je de SSD in je laptop zet en je laptop valt een keer tijdens dat deze aan staat, dan is niet meteen je hardeschijf stuk.

Bronnen:
Asus P5b (desktop) moederbord: http://www.asus.com/Motherboards/P5B/
Laptop: https://www.asus.com/Note...oks/N53Jf/#specifications
Intel Chipset specs: http://www.intel.com/cont.../mobile-chipset-hm55.html

*sowieso

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:22:
De Asus P5b (desktop) heeft net als je laptop alleen Sata-300 aansluitingen. Het volle vermogen van je SSD zal je dus nooit kunnen aanspreken. Dat is jammer, maar geen probleem.
Ik zou je uit willen dagen. We nemen 2 identieke computers. We sluiten 2 identieke ssd's aan. Echter de ene ssd op sata2, de andere computer op sata3.

Wedden dat je geen enkel verschil merkt? En dan ook echt geen enkel verschil, ook als je er met een stopwatch naast gaat zitten.

Alleen als je een benchmark gaat draaien, zal je verschil in de score zien.

• robinvs93
Bedankt voor de reacties, heb inmiddels ook al een HDD Caddy besteld dus denk dat ik dat inderdaad maar ga doen.

Wie dit leest is gek.

Pagina: 1