Toon posts:

Firewire Capture Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of ik goed zit

weet iemand van jullie ook heel toevallig iets van firewire???? heb een digitale video camera, en wil via mijn firewire kaart (dynalink helaas) de zooi naar binnen zuigen, lukt dus niet, krijg verneukt beeld. allemaal blokjes, alsof een codec niet goed is of zo? weet iemand dit probleem op te lossen

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > AV

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
iemadn??

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Zou je wat meer gegevens kunnen posten, systeem, schijven hoeveel hoe snel ide ata noem maar op. Zo is het zoeken naar de digitale speld in de hooiberg die computer heet ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Het is een vrij simpel systeempje, met een firewire kaart erin (dynalink 1394 ieee). Ik heb een jvc camcorder met ilink interface erop. De pc herkent mijn camcorder wel (alleen in w2k) maar het beeld is opgebouwd uit blokken die niet synchroon lopen. Ligt dit aan de kaart/drivers/camcorder????

• Baklap

Baklap

Lijkt een combi tussen driver en schijf. Goed defragmenteren is een sleutelwoord. En kijk eens wat de snelheid is van je schijven...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het is al tijdens dat ik ga grabben. het lijkt alsof hij het zo grabt, en de schijf waar die opkomt te staan is een 5400 rpm (oke ik weet het), en die schijf is vrij nieuw, er heeft nog nooit iets op gestaan

• Baklap

Baklap

Hmmm dat klinkt als een driver probleem. Wat gebruik je om te capturen ? Ik bedoel dus qua software ?

Verwijderd

Na een heeeeeeel lange nacht weet ik dat dit eigenlijk een simpel probleempje is.

het probleem komt alleen voor met JVC PAL
camera's. Dit probleem is opgelost door Microsoft in de DirectX 8a upgrade/fix.

JVC geeft het advies om texas Instruments drivers te gebruiken maar dat is onzin.
Niet gebruiken....

Die 8a upgrade lost het probleem in ene op.
oja. Met die Dynalink Firewire kaart is niets mis. Het is gewoon een I/O kaartje zoals er zovelen zijn. Is ook niet veel slims aan te doen.
1 chip en kiezen wat voor connectoren (intern/extern). Dynalink kaartje is goedkoopste uitvoering met alleen externe connectoren.

• Baklap

Baklap

I hear you !! Ik gebruik ook een Dynalink van 130 piek ofzo en werkt prima.. Goh geinig weer wat geleerd over JVC camera's en Firewire en dynalink en en :+

Verwijderd

kijk maar bij pinaccle, GEEN 5400 RPMS!!! AL lopen ze op ATA100, een ATA66 op 7200 Toeren doet het wel goed, trust me. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Prik maar een ander hddtje erin.
Pagina: 1