Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus VivoBook S550CB-CJ088H

Pagina: 1
Acties:

• abuiks
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-01-2022
Kan iemand mij vertellen of de navolgende laptop geschikt is voor de nieuwste games?

http://www.laptopshop.nl/...vobook-s550cb-cj088h.html

Zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse (zeg maar tussen de 800 en 1200 Euro) ?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Natuurlijk is het geschikt voor de nieuwste games..

Geef es wat meer informatie, dwz toon meer inzet.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
abuiks schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:31:
Kan iemand mij vertellen of de navolgende laptop geschikt is voor de nieuwste games?

http://www.laptopshop.nl/...vobook-s550cb-cj088h.html

Zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse (zeg maar tussen de 800 en 1200 Euro) ?
wat wil je er verder mee doen?
Wil je het vaak meenemen of hou je het gewoon thuis?
Noem eens een paar titels die je wilt kunnen spelen?
Heb je een eis op het gebied van formaat?
hoe lang moet die op de accu kunnen werken?

Met een beetje inzet kunnen we je veel beter helpen.
Hier heb je enkele alternatieven die all round gewoon populair zijn om de juiste redenen.

Als je een goede gamebak zoekt voor die prijsklasse, dan kun je beter kijken naar de:
- Dell Inspiron 15 R Special Edition: Deze heeft de beste prijs/spec verhouding van zo een beetje elke multimedia apparaat MITS JE GEBRUIK MAAKT VAN DE DELL KORTINGSBONNEN EN SHOPKORTINGEN!!!.
Nadelen: Accuduur is slecht (circa +/- 3 uren), bouwkwaliteit is matig, koeling is matig.
Voordelen: Lage prijs, goede keyboard, goede full HD display beschikbaar voor mooie prijs

- Lenovo Y510: Deze is nog niet in NL uit (dacht ik) maar de eerste ervaringen vanuit het buitenland zijn erg positief. Ook is de prijs erg laag. De accuduur is een stuk beter dan de Dell, koeling is gewoon ok, en ook is de behuizing steviger.
De voorganger kun je hier zien: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)
Deze is op het moment ook erg goedkoop te krijgen met een goede GPU, ook kun je gebruik maken van een dubbele GPU mits je de ODD module eruit haalt en de 2de gpu van Lenovo las aanschaft. Hoe je dat moet doen kun je allemaal vinden op de website van Lenovo.

- Asus N56/N550
De N550 komt binnenkort naar Nederland en is de opvolger van de huidige N56. De laptops hebben een redelijke koeling en blinken voornamelijk uit op bouwkwaliteit en consistente ergonomie (fijne keyboard/touchpad). Hier is een voorbeeld van de N56 die om de juiste reden heel erg populair is:
pricewatch: Asus N56VB-S4054H

- BTO Notebooks/X notebooks.. Dit zijn resellers van de Chinese Clevo laptops en bieden voor een erg lage prijs krachtpatsers aan. Wel zijn de clevo's echte gamelaptops, dus kwa GPU performace liggen die een stuk boven de voorgaande genoemde laptopjes, ook zijn ze kwa formaat en geluidproductie een stuk zwaarder en luider dan de gemiddelde laptop. De laptops en de vershcillende zelf kun je vinden op de websites van bto en xnotebooks... Wel adviseer ik je om deze te negeren aangezien ze nogal een negatieve reputatie opgebouwd hebben als het gaat om consistente kwaliteit en koeling. Ikzelf zou je ten aller eerste adviseren om te kijken naar de Lenovo of iets meer uit te geven aan een Alienware M17X (met kortingen via dell) boven welke clevo reseller dan ook.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• abuiks
Allereerst dank voor je reactie, hier kan ik zeker wat mee _/-\o_
Vinand schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:03:
[...]

wat wil je er verder mee doen?
Wil je het vaak meenemen of hou je het gewoon thuis?
Noem eens een paar titels die je wilt kunnen spelen?
Heb je een eis op het gebied van formaat?
hoe lang moet die op de accu kunnen werken?

Met een beetje inzet kunnen we je veel beter helpen.
Hier heb je enkele alternatieven die all round gewoon populair zijn om de juiste redenen.
- Wil er met name mee gamen, maar verder ook de normale dingen (die niet veel eisen).
- Meenemen is zo nu en dan wel handig, het gewicht van deze klonk daarom wel goed.
- Titels heb ik nu niet direct maar als ik nu speel, doe ik dat op de desktop en dat wil ik dus ook op de laptop kunnen, zodat ik niet altijd gebonden ben aan mijn werkkamer.
- Formaat 15 of 17 inch.
- Accu moet minstens 3 uur mee gaan, maar dat lijkt me vrij normaal.

Verder vond ik het ook wel handig klinken dat het een touchscreen is, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Echter Windows 8 turn ik toch meteen om naar 7, want die interface bevalt me niet.

[ Voor 3% gewijzigd door abuiks op 11-07-2013 19:31 ]

• abuiks
Chris Smoove schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:34:
Natuurlijk is het geschikt voor de nieuwste games..

Geef es wat meer informatie, dwz toon meer inzet.
Zie hierboven..

• Vinand
Okay duidelijk, dus de grafische performance is dus niet de hoofdzaak maar hij moet wel een beetje kunnen gamen en toch acceptabel portable zijn. Ik zou je dan adviseren om in plaats van het lijstje te kijken naar de uitstervende Sony Vaio S15.
En dan specifiek de retailmodel die nog beperkt beschikbaar is.
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

Waarom deze specifiek:
- Erg licht en portable: maar (!!!) 1,9KG maar toch een Full HD 15" scherm
- Redelijke GPU die ook nog eens redelijk overklok baar is mits er behoefte is aan meer (640M LE, Overklokbaar naar iets krachtiger dan een 650M waarmee je fatsoenlijk mee kan gamen). Hiermee kun je naar mijn idee als "sidekick" prima uitkomen.
- Redelijke accuduur: =/- 4,5 uren.
- IPS scherm. Iets wat zeldzaam is in dit segment. Het scherm heeft door deze technologie hele mooie kijkhoeken en het is tevens ook nog eens mat waardoor je minder last heb van reflecties.
-Goede koeling. Zelf onder zware load heeft de laptop geen problemen met warmteproductie.
- Uitgebreid getest op tweakers, in het ervaring topic veel positiviteit.

Relevante nadelen voor jou:
- Hoge prijs voor de specs ten opzichte van de voorgenoemde laptops
- Geen touch

Edit: Enigste waar je nog aan kan denken is dat je zelf achteraf nog de HDD laat vervangen voor een SSD. Bij de Sony is dat erg makkelijk zelf te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 11-07-2013 20:28 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• abuiks
Hmmm vind de looks van dat model wat minder, en is er enkel in wit zo te zien.

Ik ga er eens over denken, bedankt tot zover :)

• Vinand
abuiks schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:53:
Hmmm vind de looks van dat model wat minder, en is er enkel in wit zo te zien.

Ik ga er eens over denken, bedankt tot zover :)
Vind ik ook, de voorganger (SVS12 ipv SVS13) was metaal zilver. Zag er veel strakker uit in mijn mening.
Misschien dat je ergens nog een SVS12 kan scoren... Ik zou je adviseren om dan te kijken naar de outlet store van Sony.

Edit:
Check eens wat ik net tegenkom in de outlet store...

https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A

In het zwart, en het draait nog win 7 (vind ik een voordeel :9). Die prijs van 666 is wel weer "duivels" laag ten opzichte van het retailmodel. Deze heeft ook nog een lege caddy voor extra Ram tot 12GB, mits je daar behoefte aan hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Vinand op 11-07-2013 22:18 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Hoe zit dat eigenlijk met die Refurbished producten? Ik snap dat ze weer helemaal werken enzo, maar kunnen er krassen en andere gebruikssporen opzitten van de vorige gebruiker?
Of zou Sony in zo'n geval de laptop niet meer verkopen?

• Vinand
DGonlag2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:31:
Hoe zit dat eigenlijk met die Refurbished producten? Ik snap dat ze weer helemaal werken enzo, maar kunnen er krassen en andere gebruikssporen opzitten van de vorige gebruiker?
Of zou Sony in zo'n geval de laptop niet meer verkopen?
Geen gebruiksschade (logisch uiteraard).

De laptop is praktisch helemaal gecheckt en gecontroleerd. Het gaat meestal om gerepareerde producten waarbij de case helemaal nieuw is, geannuleerde producten van klanten, teruggestuurde producten en bij dit geval aangezien het om meerdere modellen van dezelfde configuratie gaat om een overschot aan onderdelen die ze kwijt moeten. En dat doen ze op deze manier.

Pagina: 1