Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Die moet hij immers wel opgeven aan de belasting.
Je kan hem hiermee confronteren maar denk dat hij voet bij stuk houd.
Het is immers een hoop werk voor hem om de garantie af te handelen.
Het enige wat je dus kan doen is toch terug gaan en eisen dat hij garantie geeft.
Hopen dat hij koeland is en meewerkt.
Juridisch kan je denk ik weinig, je hebt immers geen bon meer.
Of nog een zelfde schijf bij hem komen en hopen dat ze het S/N niet noteren en dan met de defecte schijf terug komen
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Netjes blijven aan de telefoon, vragen of je doorverbonden kan worden met iemand die meer bevoegdheden heeft, maar niet ophangen als ze nee zeggen.
@Midas.e Net geprobeerd, maar kan zowel het model als serial nummer niet vinden in hun database
Reageer dan nietmajic schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:59:
Als je contant betaald hebt en er is geen bon bij de leverancier denk ik dat ze t' gewoon zwart hebben gehouden daar. Even uitleggen als ze moeilijk blijven doen dat je ook even met de belasting kunt bellen en uitleggen over het niet-hebben-van-een-bon bij een bedrijf...dat zullen ze leuk vinden. Denk dat je dan "zomaar" opeens toch wel een bon gaat krijgen.
[ Voor 92% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:28 ]
Dit klopt, maar dat geldt practisch voor alle hardeschijf fabrikanten.DukeBox schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:05:
Toshiba doet alleen afhandeling van retail hdd's.. alles wat OEM is doen ze niets mee (en is idd ook niet vindbaar in de online warranty check).
Dat gaat waarschijnlijk ook niet werken om het feit dat het een oem hardeschijf betreft.Uncle Mel schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:31:
Gekke opmerking misschien, maar probeer het serienummer eens bij Hitachi, vziw maakt Toshiba geen 3,5" HDD's maar plakken ze hun naam op Hitachi's. Post je modelnummer anders hier ook even.
[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 12-07-2013 09:40 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Model: DT01ACA300
Serienummer: 13M99HVAS TZ6
Schijf is gewoon los gekocht, lijkt mij dus een retail... tenzij ze het bij die zaak uit een pc ofzo hebben gesloopt
[ Voor 40% gewijzigd door MineTurtle op 12-07-2013 09:43 ]
Oke, ik ging er eigenlijk vanuit dat het hier om een externe hardeschijf zou gaan._-SaVaGe-_ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:39:
Klopt, gemaakt door HGST. Check gedaan, invalid serial number.
Model: DT01ACA300
Serienummer: 13M99HVAS TZ6
Schijf is gewoon los gekocht, lijkt mij dus een retail... tenzij ze het bij die zaak uit een pc ofzo hebben gesloopt
Geen registratie van het verkochte, oem-hardeschijfen verkopen als retail. Een goede tip in deze lijkt mij bij een volgende aankoop betreffende winkel links te laten liggen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 92% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:28 ]
edit: invalid serial again... http://imgur.com/yLVmt1X afbeelding van xijkant stickertjes
[ Voor 29% gewijzigd door MineTurtle op 12-07-2013 09:52 ]
[ Voor 195% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:28 ]
dus ik kan gwn garantie opnemen met toshiba dan? (al meerdere keren gedaan)
Thx
[ Voor 89% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:28 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:28 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:28 ]
Account aangemaakt, maar kan er niet mee inloggen (toshiba places account is dus gescheiden blijkbaar)
wat een beroerd gedoe
[ Voor 61% gewijzigd door MineTurtle op 12-07-2013 11:01 ]
Toshiba drives worden hier overigens in retail verpakking verkocht. Technisch gezien zijn het uitstekende drives: 1 op 1 kopie van de Hitachi 5k3000 en 7k3000. Alleen erg jammer dat ze geen rechtstreekse rma doen.
[ Voor 85% gewijzigd door MineTurtle op 14-07-2013 00:29 ]
10 netjes via winkels, en 10 via de goedkoopste aanbieder in de V&A.
Op al die bonnen van de winkel staat geen serienummer overigens.
Ik neem aan dat de winkel wel garantie verlenen (ze geven 3 jaar op deze hdd''s) maar hoe die ooit controleren welke hdd ik instuur in geval van defect ?
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
[ Voor 23% gewijzigd door MineTurtle op 15-07-2013 23:34 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
MsG schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:42:
Kan je niet een bankafschrift als bewijs opgeven dat je hem daar gekocht hebt? Je hebt voor garantie toch enkel met de winkel zelf van doen eigenlijk?
_-SaVaGe-_ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:56:
Beste medetweakers. Een tijdje terug heb ik via een kennis goedkoop aan een 3TB Toshiba harddisk kunnen komen. Schijf is ongeveer 2 maanden geleden aangekocht, kennis heeft er geen aankoopbon van (kwijt geraakt), heeft zelf al contact opgenomen met de reseller maar die blijken geen bonnen op te slaan (?) schijf is contant betaald dus via afschriften is er ook niets meer te beginnen.
nu het probleem: de harddisk is stuk gegaan, en heb dus geen adres waar ik naar terug kan gaan. Eerdere ervaringen met WD en Seagate waren dat ik direct-RMA kon doen, zelfs zonder bon. Echter accepteerd Toshiba dit niet, volgens de klantenservice. Is hier iets aan te doen, of kan ik gewoon 120 euro in het putje gooien? (destijds voor deze prijs gekocht) Zelf totaal geen kennis van wat mijn rechten hier in zijn, vandaar dit topic
alvast bedankt
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
*proest*SpiriTNL schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:05:
Het enige wat je dus kan doen is toch terug gaan en eisen dat hij garantie geeft.
Hopen dat hij koeland is en meewerkt.
Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
volgens mij kun je niet rechtstreeks via Toshiba een rma aanmelden als particulier.
misschien toch nog eens aandringen bij de winkel ?
Ik zou gewoon proberen.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag