Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding geeft het constant op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 730 wat techsolo voeding in mijn pc alleen mijn pc valt constant uit tijdens het gamen en start dan opnieuw op waarbij hij de ''hyper transport sync flood error'' laat zien. Ik heb al gelezen dat deze voeding erg lage kwaliteit is maar wat voor voeding moet ik dan wel hebben? En is de voeding in dit geval wel het probleem? BTW: ik heb een hd 7950 GPU, hoe veel wat voeding is dan nodig?
Groet Martijn

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
520 watt seasonic, xfx of corsair voeding zou een goede upgrade zijn.
Edit geen idee, google je foutmelding eens zelf (dat hyper flood gebeuren) en post het hier.

[ Voor 40% gewijzigd door eL_Jay op 11-07-2013 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:17:
520 watt seasonic, xfx of corsair voeding zou een goede upgrade zijn.
Zou dit het probleem oplossen?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
Wat zijn je system specs ?

Verwijderd

Topicstarter
-AMD Athlon II X4 635
-Foxconn a78ax 3
-8 gig ddr3 ram
-asus hd 7950
-Techsolo tp 730 (de voeding)
Zijn dit alle specs die je wilt weten?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Nou, eigenlijk is het wel interessant om ALLES te weten wat stroom verbruikt, dus ook harde schijven en wat er verder nog meer in je kast zit.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 1 HDD en 1 dvd brander in en dan heb ik alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 13:30 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
700 watt zou ruim voldoende moeten zijn, maar de voeding kan brak zijn natuurlijk.
(even een andere voeding ergens lenen om te testen en je weet het)

De fout kan ook nog in je andere hardware zitten, heb je overgeklokt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:36:
700 watt zou ruim voldoende moeten zijn, maar de voeding kan brak zijn natuurlijk.
(even een andere voeding ergens lenen om te testen en je weet het)

De fout kan ook nog in je andere hardware zitten, heb je overgeklokt?
Ik heb de componenten niet overgeklokt. Ik heb nog geen andere voeding geleend maar wel een keer mijn video kaart uigeleend. Toen ik de 7950 tijdelijk niet had kreeg ik de error minder snel maar het gebeurde nog wel. Ik heb ook een paar reviews gelezen over deze voeding en er werd gezegd dat hij erg onstabiel is en veel minder vermogen heeft dan gezegd word.

• Tens
Die fout kan het gevolg zijn van van alles; bus(sync) fout, spanningsprobleem, memoryfout etc.
Een test programma als sisoft sandra'' kan soms wat meer info geven.
Laad de 'optimized defaults' eens in het bios/uefi, en kijk of dat beter is.

Anders:

-spanningen meten
-memtest
-onderdelen uitwisselen.

aanvulling:
videokaart heb je eigenlijk al uitgesloten, en er vanuitgaande dat je zonder graka, maar op je onboard video gewerkt hebt, wrs je voeding ook al.

[ Voor 20% gewijzigd door Tens op 11-07-2013 14:45 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
optimized defaults heb ik al uitgeprobeerd in de BIOS. Maar het kan waarschijnlijk niet aan de andere onderdelen liggen want die deden het al erg lang goed toen ik nog geen nieuwe voeding+gpu had aangeschaft. BTW... als ik naar de sisoft site ga zie ik alleen maar mogelijkheden om het te kopen waar ik atm geen behoefte aan heb.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het vervangen van de voeding dit probleem oplossen? Zo erg is het niet om de voeding te moeten vervangen.

• Tens
sandra heeft een gratis 'lite' versie.
Voeding kan,
maar probeer ook één voor één de geheugenmodules, en draai memtest http://www.memtest86.com/

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:39:
sandra heeft een gratis 'lite' versie.
Voeding kan,
maar probeer ook één voor één de geheugenmodules, en draai memtest http://www.memtest86.com/
Wat is dit voor programma? want ik zie alleen een .iso bestand dus moet ik die op een cd branden? moet ik dan via die cd booten? of moet ik gewoon het bestand openen en launchen?

• Tens
idd booten vanaf CD; is een mini-os zodat je onafhankelijk van geinstalleerd os je geheugen kan testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest en er staat dat er geen problemen zijn met het geheugen. Ik heb ook een tijd geleden (ik had de error daar voor al) ge upgrade van 4 gig ram naar 8 gig.
Pagina: 1