Toon posts:

Game pc ~1700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Dit word mijn eerste pc die ik in elkaar wil gaan zetten, Dus ik zou het prettig vinden als jullie mijn lijstje even na willen kijken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en verder gewoon het dagelijkse internet gebruik. Ik doe niks met videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1700-1740 euro inclusief monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis en keyboard verder gaat niks mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia,Intel,Corsair

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem dat lang mee gaat en niet teveel geluid maakt(een beetje mag wel)
Ook ben ik van plan om al vrij snel sli te gaan draaien met de gtx 770 dus ik wil graag dat de voeding daar al op af gestemd is

Dit is wat ik nu heb samen gesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,95€ 208,95
1MSI Z87-G45 Gaming€ 136,50€ 136,50
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 366,50€ 366,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Obsidian 650D€ 151,91€ 151,91
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 468,73€ 468,73
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 23,50€ 23,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 64,99€ 64,99
1Corsair HX750€ 117,50€ 117,50
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,45€ 82,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.711,88

Nu heb ik nog 2 vragen :)
Heb ik 2 gtx 770's (of een gtx 780) nodig om een beetje goed te kunnen gamen op deze dell 2713HM?
Waar kan ik windows 7 goedkoop krijgen?

Alvast bedankt voor alle hulp :)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik reageer vooral even omdat ik zelf het scherm heb en vanwege je vraag.
Ik kan de meeste games prima op high/ultra spelen met mijn 7970. Het zal zeker niet overal met een fps van 60+ zijn, maar dat maakt voor mij niet uit. Zolang het maar soepel loopt, ben ik te vrede.

Dus ik denk dat je met een enkele 770 al goed uit de voeten kunt, en met een 2e zeker.

Verder vind ik het een goed lijstje. Ik zou alleen de kast veranderen naar een 500r, die heeft volgens mij een betere airflow. En daar moet ook alles in kunnen passen. En met het geld dat je daar bespaart kun je stoppen in een grotere ssd bijvoorbeeld. Of opzij zetten zodat je je 2e 770 sneller hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zeara schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:22:
Ik reageer vooral even omdat ik zelf het scherm heb en vanwege je vraag.
Ik kan de meeste games prima op high/ultra spelen met mijn 7970. Het zal zeker niet overal met een fps van 60+ zijn, maar dat maakt voor mij niet uit. Zolang het maar soepel loopt, ben ik te vrede.

Dus ik denk dat je met een enkele 770 al goed uit de voeten kunt, en met een 2e zeker.

Verder vind ik het een goed lijstje. Ik zou alleen de kast veranderen naar een 500r, die heeft volgens mij een betere airflow. En daar moet ook alles in kunnen passen. En met het geld dat je daar bespaart kun je stoppen in een grotere ssd bijvoorbeeld. Of opzij zetten zodat je je 2e 770 sneller hebt ;)
Dank voor de reactie, Ik wil alleen de kast niet veranderen omdat ik die persoonlijk erg mooi vind en er een hoop zeer positieve reviews over waren + window :)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Leuke setup, dure case, kan goedkoper voor een top case met window (Ik vind de pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window wel erg mooi bijv, moet je wel naar mATX bordjes kijken). Met 1 770 zal je voorlopig al redelijk uit de voeten kunnen als je naar de benchmarks kijkt. Maar als je weet toch SLI te gaan draaien is het zo slecht nog niet de optie open te houden. In de praktijk zie ik vaker dan niet dat op SLI voorbereid wordt, maar daadwerkelijk er nooit een 2e kaart bij is geprikt. Maar dat bepaal jij natuurlijk zelf.

Persoonlijk vind ik op een budget van 1700e+ een 128gb SSD wel een beetje krap. Wel fijn als je wat games op je SSD kwijt kan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Foritain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:36:
Leuke setup, dure case, kan goedkoper voor een top case met window (Ik vind de pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window wel erg mooi bijv, moet je wel naar mATX bordjes kijken). Met 1 770 zal je voorlopig al redelijk uit de voeten kunnen als je naar de benchmarks kijkt. Maar als je weet toch SLI te gaan draaien is het zo slecht nog niet de optie open te houden. In de praktijk zie ik vaker dan niet dat op SLI voorbereid wordt, maar daadwerkelijk er nooit een 2e kaart bij is geprikt. Maar dat bepaal jij natuurlijk zelf.

Persoonlijk vind ik op een budget van 1700e+ een 128gb SSD wel een beetje krap. Wel fijn als je wat games op je SSD kwijt kan ook.
De 350D is inderdaad ook een erg mooie case maar daar kan alleen maar een mATX bord in en ik heb liever een case waar ook atx in past.Verder heb ik wel genoeg aan 128gb opslag op de ssd dus die hoeft niet groter :) .

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Erg veel overeenkomsten: V&A aangeboden: Game PC: I7 + GTX680

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een eigen pc in elkaar zetten en geen 2dehands kopen

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er verder nog aanmerkingen op mijn build die ik ga bestellen of is alles goed?

• GHE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-04 14:56

GHE

Heel mooi systeem, weinig op aan te merken.

Wat betreft SLI ben ik het met Foritain eens, als je er te lang mee wacht is het de moeite niet meer waard. Toch moet je nog wel een jaar lang flinke settings kunnen halen op een single 770.

De SSD was al besproken, maar ook de HDD vind ik klein voor een pc van dit budget die jaren mee moet gaan. Hier zou je voor een Western Digital Green WD20EZRX, 2TB kunnen gaan, die heeft een lagere prijs per gigabyte verhouding en is nog een stukje stiller (de reden voor mij om hier naar over te stappen. Wel iets langzamer, maar voor opslag maakt dat weinig uit. Voor jou de keuze welke afweging je wilt maken dus).

Verwijderd

Topicstarter
GHE schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 00:07:
Heel mooi systeem, weinig op aan te merken.

Wat betreft SLI ben ik het met Foritain eens, als je er te lang mee wacht is het de moeite niet meer waard. Toch moet je nog wel een jaar lang flinke settings kunnen halen op een single 770.

De SSD was al besproken, maar ook de HDD vind ik klein voor een pc van dit budget die jaren mee moet gaan. Hier zou je voor een Western Digital Green WD20EZRX, 2TB kunnen gaan, die heeft een lagere prijs per gigabyte verhouding en is nog een stukje stiller (de reden voor mij om hier naar over te stappen. Wel iets langzamer, maar voor opslag maakt dat weinig uit. Voor jou de keuze welke afweging je wilt maken dus).
Waarom is het de moeite niet meer waard als je er te lang mee wacht? mijn idee was om over een half jaar een 2de bij te zetten.
En aan 1TB heb ik ook meer dan genoeg in de desktop die ik nu heb zit ook 1 TB en die krijg ik niet eens vol :)

Weet iemand trouwens waar ik Windows 7 goedkoop kan krijgen? Ik had al gekeken op slim.nl maar die verkopen alleen windows 8

• Taranis666
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Welke versie van Windows 7? (en eventueel welke taal) Home, Pro of Ultimate? 32 of 64bit?

http://tweakers.net/serie/1595/windows-7/

[ Voor 20% gewijzigd door Taranis666 op 12-07-2013 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Taranis666 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:14:
Welke versie van Windows 7? (en eventueel welke taal) Home, Pro of Ultimate? 32 of 64bit?

http://tweakers.net/serie/1595/windows-7/
sorry dat was ik vergeten erbij te zetten.Home premium 64bit maar ik dacht dat je het goedkoop kon krijgen als je op middelbaar onderwijs zit of student bent

• Taranis666
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:33:
[...]

sorry dat was ik vergeten erbij te zetten.Home premium 64bit maar ik dacht dat je het goedkoop kon krijgen als je op middelbaar onderwijs zit of student bent
Dat klopt, alleen ben al lang geen student meer en weet de juiste procedure daarvoor ok niet meer :)

http://www.microsoft.com/...h/software/windows-7.aspx

Misschien word je daar wat wijzer van en anders op school vragen. Niet iedere school of opleiding kan gebruikt worden voor student versies van Microsoft producten geloof ik.
Pagina: 1