HD beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Na een bezoek aan een LAN party (twee weken geleden) had ik zaterdag eindelijk ff tijd om m'n compje weer aan te sluiten.
Computer start op, (win ME) in de laagste resolutie, zonder geluid etc, met een lichtgrijze desktop (ipv m'n ingestelde voorkeuren), leek wel een soort 'safe mode'.
Resolutie aanpassen etc werkte niet vanwegen een vage XXX32.dll die corrupt was :(.
Tijdend de LAN party waren 2 figuren zo attent om binnen 5 minuten 2x m'n stekker uit de haspel te trekken:'(
Dit kan ongezonde effecten hebben op je disks, maar toen startte de boel wel weer netjes op.
Of hebben de disks een optater gekregen tijdens het tranport?
Gelukkig liep alles weer OK na een system restore van een paar weken geleden (praise the revert functie).

> M'n vraag: is het slim om Me opnieuw te installen om eventueel beschadigde zooi te herstellen? of doet de restore functie dit al?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op dinsdag 05 juni 2001 11:43 schreef lexkam het volgende:
> M'n vraag: is het slim om Me opnieuw te installen om eventueel beschadigde zooi te herstellen? of doet de restore functie dit al?
restore zet het precies terug zo als het was toen het syteem nog goed draaide, dus opnieuw installeren hoeft niet

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-05 10:53
met scandisk of chkdsk sporen naar beschadigingen....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Opnieuw formatteren (als je toch een backup hebt) lijkt me het beste. De FAT en dergelijke kunnen aangetast zijn, en een backup terugzetten lost dat niet op. Je kunt natuurlijk scandisk of een soortgelijk programma gebruiken, maar als je een backup hebt: lekker formatteren :) Een fysieke beschadiging van je harddisk lijkt me vrijwel uitgesloten, tenzij ie echt een paar klappen heeft gekregen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 02:00
Nog een Tip , neem een UPS mee naar je volgende LAN party :) ..

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12

RvV

Op dinsdag 05 juni 2001 14:11 schreef om3ega het volgende:
Nog een Tip , neem een UPS mee naar je volgende LAN party :) ..
Whehe, dat UPS ding van mij is nog zwaarder dan de hele computer! Ohja, lood-accu's. :)

Y'24

Pagina: 1