Powerline LAN door meerdere punten

Pagina: 1
Acties:

• Iwamoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik een nieuwe woning betrokken en mijn plan was om weg te doen met de draden gezien het allemaal erg open is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OBlyRuql.jpg

Op dit snelle vodje is te zien dat internet dus binnenkomt in de meterkast, waar ik ook de router wil zetten,

een stukje verderop is een kast waar de ketel en luchtverversing zitten, leek me een geschikte plek voor de NAS (ja, eventueel kan het ook in de meterkast, maar die is erg krap en klein)

en tot slot hebben we het grote pc bureau, met een stopcontact om de hoek.

Ik wil dit dus via powerlan aansluiten, maar de vraag is echt nog hoe, en vooral met welke apparatuur, dat ik het 500mbps of liever hoger zou willen lijkt me handig te vermelden.

graag jullie suggesties/voorstellen/ervaringen

ps. dat hoefijzer is de trap naar beneden

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste raad ik je powerline ten strengste af! Nog niet 1x heb ik daar een redelijke tot goede ervaring mee gehad...

Ik neem aan dat je verbinding enigzins stabiel moet zijn? Neem dan een fatsoenlijke wireless router en doe alles draadloos. Zet ook je nas rechtstreeks aan de router aangesloten als het even kan, of in ieder geval met een kabel.

Maar het allerbeste blijft nog altijd de ouderwetse kabel, dit hoeft maar een simpele Cat5E te zijn.

• Yde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-11 21:33

Yde

Moi.

In tegenstelling tot onze deskundige hiervoor, ben ik zeer te spreken over powerline in het algemeen.
Het is uitermate gebruiksvriendelijk, en afhankelijk waarvoor je het wil gebruiken, goed toepasbaar.
Ik heb ervaring met Devolo dLan 200 AV (inclusief de Wireless versie) en Netgear XAVB5004 (500 mbit) dus.
De laatste gebruik ik op dit moment. Het mooie van de Netgear is dat er een ingebouwde (Gigabit-)switch in zit.
Zodoende kan ik mijn hoofdcomputer samen met de NAS hier op aansluiten (voorheen op een aparte switch). Dit spul staat allemaal in mijn werkkamer en zit op een totaal andere stroomgroep als die waar de router staat en dus ook de homeplug adapter aan de routerkant. De prestaties zijn uitstekend en voor mij ruim voldoende (Ziggo internet verbinding van 60Megabit). Voor mij is Powerline de perfekte oplossing. 100% draadloos lukt niet vanwege de grote heoeveelheid gips in huis de wireless signalen absorberen.
Het lukt me echter nog niet om een de Devolop Wireless powerline adaprter te koppelen aan de Netgear apparatuur. Telkens knalt het netwerkwerk op tilt. Ondanks het feit dat ze hetzelfde protocol gebruiken.
Als iemand hier een oplossing voor heeft? Alvast bedankt en de groeten.