Één Netwerk folder niet zichtbaar bij opstarten, overige wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een rMBP en een Synology DS209.
OS x Mountain Lion met laatste updates.
Eigenlijk werkt bijna alles wel prima tot nu toe. Op 2 dingen na. 1 vind ik het meest irritant:

Bij het opstarten van de MBP wordt 1 netwerk folder niet geladen.
Ik heb 3 folders van de synology 'gemount'(?) met de MBP. In Finder staat er dan zo'n ' eject' tekentje naast. De folders zie ik ook op mijn bureaublad.
De folders zijn:
Photo
Music
Video

De voor mij belangrijkste folder 'Photo' (270GB) wordt echter nooit automatisch geladen/gemount. ik moet die dan via Finder > gedeeld > DS209 > Photo eerst aanklikken en dan verschijnt die folder weer overal.
Dacht eerst even dat het met de grootte te maken had, maar de folder 'Video' is bijna 800GB en die zie ik wel direct.

Ben net een week bezig op Mac/OS x, dus vergeef me als het iets simpels is. Ik kan het met Google niet snel vinden. Daar zie ik vooral terug dat de hele NAS niet meteen wordt gevonden, bij mij gaat het dus maar om 1 Folder.

Ter test net een andere folder gemount en die zie ik ook gewoon geladen worden.

De folder icons (die ik in iets herkenbaars had veranderd) van de DS209 folders op mijn desktop worden overigens ook niet altijd (meteen) aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

readytoflow schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:26:
De folder icons (die ik in iets herkenbaars had veranderd) van de DS209 folders op mijn desktop worden overigens ook niet altijd (meteen) aangemaakt
Dat is iets wat je ergens in settings moet gaan instellen, ik heb het namelijk uitgezet omdat ik het irritant vind. Jij zal waarschijnlijk wat opties moeten veranderen.

En waarom je ene map niet altijd verschijnt en de rest wel: geen idee. Ik laat altijd het gehele apparaat inladen en heb dan nooit last van het feit dat ik iedere map per stuk moet gaan inladen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Settings op de MBP neem ik aan? Maar wat zou ik dan nog aan moeten passen?

Alle hoofdmappen van de NAS inladen vind ik niet echt een handig idee. Werkt alleen maar verwarrend. Je zou denken dat het anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

readytoflow schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:58:
Settings op de MBP neem ik aan? Maar wat zou ik dan nog aan moeten passen?

Alle hoofdmappen van de NAS inladen vind ik niet echt een handig idee. Werkt alleen maar verwarrend. Je zou denken dat het anders kan.
Als je de NAS gewoon inlaadt en dan bookmarks maakt naar die mappen die je wilt hebben werkt het toch ook? Ik heb het namelijk zo in mijn finderbar geregeld met bookmarks. Indien OSX ze dan niet heeft ingeladen doet hij dat toch alsnog als je op zo'n bookmark klikt.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Soort snelkoppeling maken dus? Dat kan ik wel eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Je kan ervoor zorgen dat bij het inloggen je MBP automatisch verbinding maakt met je NAS.
Dat kan in Settings -> Accounts -> en dan bij je account kan je Server mappen toevoegen.

Ik kwam iets anders tegen maar is wel een beetje gedateerd.
http://superuser.com/ques...e-after-nas-was-turned-of

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat eerste had ik al gedaan. Daarom vind ik het ook zo vreemd. 3 mappen die automatisch 'op moeten starten' Documenten, Video, Photo.

Photo wordt dus niet geladen. Overige 2 wel.

Je link zal ik vanavond eens bekijken. Maar...mijn NAS niet uitgezet/opgestart of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb het probleem inmiddels achterhaald, maar er nog geen goed oplossing voor kunnen verzinnen.

Op de een of andere manier worden er twee "photo" mappen ingeladen:
"photo" en "photo-1"

Die "photo-1" map bestaat niet. Mijn MBP maakt die map om de een of andere reden aan?

Ik zie het na het opstarten in Terminal. Met 'DF' zie ik de gemounte volumes. Daar staan dus die twee mappen tussen.
Voor beide volumes geef ik dan het commando:
'sudo umount -f /Volumes/{mount}'

Daarna sluit ik terminal en open ik mijn DS209 en klik ik op de "photo" map. Dan is het juiste volume gemount.

Het photo volume moet o.a. gemount worden vanwege een ingestelde automatische synchronisatie via Syncovery.

Vraag 1
Hoe kom ik ervan af dat die "photo-1" map ingeladen wordt? (staat niet dubbel bij opstarten)

Anders:
Hoe automatiseer ik de handelingen die ik hierboven heb beschreven zodat ik na het opstarten wederom alleen de juiste photo map over hou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:56
staat er op je synology niet toevallig standaard een share aan die ook photo heet?
meen me namelijk te herinneren dat die dingen standaard video, photo, music etc share's aanmaken

[ Voor 42% gewijzigd door Donnie Darko op 15-07-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
ja, dat klopt die worden standaard aangemaakt, maar dat is de enige map die ik dan ook gebruik voor foto's. Er is dus maar één 'photo' folder op de synology.
Pagina: 1