Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor broer - Dell Vostro 3360

Pagina: 1
Acties:

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 11:02
Mijn broertje is op zoek naar een laptop met een budget van E500.

Wat doet hij er op:
  • Microsoft office (school)
  • Muziek luisteren (streamen)
  • Internetten / facebooken
Aangezien hij de laptop ook regelmatig naar school mee zal nemen denken we aan een laptop van 13 tot 14 inch. Nu dacht ik eerst een laptop van rond de E400 te kopen en de HDD te vervangen door een SSD.
Echter, ik stuitte op de Dell Vostro 3360 met een I5 processor / 4GB DDR 3 geheugen / 500GB harde schijf en 1,67 kg licht. Al merkt ie dat de HDD toch niet snel genoeg is, kan ik die later eventueel nog vervangen voor een SSD.

Deze is in de aanbieding van E569 voor E449 (ex BTW). Inclusief BTW is ie dan ruim 540E. Ik dacht dat ik dan misschien nog wat korting kon 'regelen' via het dell kortingscodetopic en dan een leuke laptop voor hem heb voor rond de 500 euro.

Hebben jullie ervaringen met deze laptop, of eventueel een (beter) alternatief? Ik hoor het graag :)

**EDIT** excuses, ik dacht dat ik hem bij laptop aankoopadvies plaatste :(. Kan een mod mij helpen met verplaatsen, dank alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Thecola op 10-07-2013 23:19 . Reden: verkeerd subforum ]

toettoett

• Thecola
Niemand?

toettoett

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Frontpage ;)

Denk dat je wel een mooi keuze hebt met die dell. En wat je zegt, is het toch iets te langzaam, HDD vervangen voor SSD.

[ Voor 34% gewijzigd door barry457 op 12-07-2013 08:56 ]

• Thecola
Hmm ja dat is zo, t is alleen het design dat ik (en waarschijnlijk hij ook wel) wat minder vind.

Mocht iemand suggesties hebben van een andere laptop tot € 500,- // 13 tot 14 inch scherm hoor ik het graag.

toettoett

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
dell is een goede optie. daarnaast heeft de laptop "slechts" 4 GB werkgeheugen. Eventueel een upgrade naar 8 of hoger en een SSD zal een wezenlijk verschil met zich meebrengen en de performance alleen maar ten goede komen.

...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
koentjuh1987 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:36:
dell is een goede optie. daarnaast heeft de laptop "slechts" 4 GB werkgeheugen. Eventueel een upgrade naar 8 of hoger en een SSD zal een wezenlijk verschil met zich meebrengen en de performance alleen maar ten goede komen.
Ik denk het performanceverschil tussen 4GB en 8GB geheugen nihiel is met de taken die worden genoemd die zijn broer zal doen met de laptop. Veel winst valt juist te behalen door het gebruik van een SSD.

Verwijderd

Lijkt me toch zeker niet dat tijdens internetten en facebooken 4GB geheugen een probleem gaat vormen. Inderdaad, wat de rest al lijkt te stellen, mocht het op prestatiegebied niet goed lopen, knal daar gewoon een SSD in, dat zal het meeste opleveren.

Edit: wat Termi dus zegt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 17:40 ]

• Thecola
Oké thanks allen! dan ga ik die denk ik met m aanschaffen..

toettoett

Pagina: 1