Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/4d7ginrn9/ABB_Charging_Network.png
Afbeeldingslocatie: http://www04.abb.com/global/seitp/seitp202.nsf/0/7d9756b892432f2dc1257ba2003deb8c/$file/ABB_EV_fast_charging_NL.jpgBron: http://www.abb.com/cawp/s...1ceec1257ba20027759e.aspx
Meer (Nederlandstalige) informatie: Fastned

Nederland krijgt een landelijk dekkend netwerk van 200 elektrische oplaadstations :D.

Wie aanvullingen heeft voor deze geweldige TS: Laat het weten! (PM) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Balance op 10-07-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De pomphouders langs de snelwegen zijn niet helemaal blij met de plannen van de overheid die derden gratis grond ter beschikking wil stellen voor oplaadstations langs de snelweg. Pomphouders moeten een flinke huur aan de staat betalen en hebben daarvoor exclusiviteit tot 2024 bedongen.

Overigens is dit IMHO een oplossing die nergens toe leidt. Elektrisch opladen dat 30 minuten duurt versus vloeibaar opladen (tanken) dat 5 minuten duurt betekent dat je 6x zoveel tankzuilen nodig hebt als je hetzelfde wagenpark wil bedienen. Nog erger: conventionele auto's hebben een bereik van 800 km, elektrische auto's 200. Dus je hebt nog eens 4x zoveel tankzuilen nodig, 24x in totaal dus.
En het gaat hier om maar een paar tankstations: binnen 50 km van elke inwoner, land van 200x300 km, dat zijn dus 24 oplaadstations.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:36
Maasluip schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:43:
De pomphouders langs de snelwegen zijn niet helemaal blij met de plannen van de overheid die derden gratis grond ter beschikking wil stellen voor oplaadstations langs de snelweg. Pomphouders moeten een flinke huur aan de staat betalen en hebben daarvoor exclusiviteit tot 2024 bedongen.

Overigens is dit IMHO een oplossing die nergens toe leidt. Elektrisch opladen dat 30 minuten duurt versus vloeibaar opladen (tanken) dat 5 minuten duurt betekent dat je 6x zoveel tankzuilen nodig hebt als je hetzelfde wagenpark wil bedienen. Nog erger: conventionele auto's hebben een bereik van 800 km, elektrische auto's 200. Dus je hebt nog eens 4x zoveel tankzuilen nodig, 24x in totaal dus.
En het gaat hier om maar een paar tankstations: binnen 50 km van elke inwoner, land van 200x300 km, dat zijn dus 24 oplaadstations.
Natuurlijk zijn ze niet blij. Dat is nogal logisch. Als ze een beetje slim zijn dan gaan ze alvast zelf ook in de elektrisch rijden industrie meedoen. Vroeg of laat zullen we toch van het verbruik van fossiele brandstoffen moeten afzien.

Het grappige is dat zo een beetje dezelfde problemen/argumenten aangehaald worden tegen elektrische auto's als in het begin van de jaren 1900. Natuurlijk hebben elektrische auto's niet zo een groot bereik als
'coventionele' auto's, je moet echter ergens 'beginnen'. Zodra de noodzaak naar elektrisch rijden groter wordt zal de ontwikkeling richting betere accu's (lees hogere energiedichtheid) en groter bereik een snelvaart krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik snap niet zo goed waarom Shell, BP, Q8 etcetra.. niet hun krachten combineren en zorgen voor deze landelijke uitrol.. zo behouden ze toch ook de ev-klanten.

Blijkbaar hoeven ze dan geen huur meer voor de grond te betalen :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Tjsonge jonge, is het glas weer eens half leeg? Waarom kunnen we nooit gewoon genieten. Het is fijn en praktisch, en zal leiden tot meer gebruik van elektrische auto's wat weer zal zorgen voor verdere ontwikkelingen (grotere accu's, sneller laden, meer verkoop).

En 200 km in een enkele rit is zat (Amsterdam - Maastricht) en meer moet je sowieso niet rijden zonder flinke pauze van 15/30 minuten. Onze Matiz heeft ook maar een klein tankje, ongeschikte auto? Voor nu is het dus ruim genoeg. Gemiddeld rijd men toch alleen maar stukjes van 5/20 km voor woon/werk verkeer.

En over die tankstationhouders.. Ze hadden het ook zelf aan kunnen gaan bieden. En de paardenhandelaren waren ook niet blij toen de auto's er kwamen zullen we maar zeggen. Vooruitgang is alleen maar goed, ook als er slechtoffers vallen ondertussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 11-07-2013 09:07 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Daar komen we gelijk op het punt of ik mij afvraag of deze oplaadpunten eigenlijk wel goede zaken gaat doen.

Kijk thuis heb je niet even je persoonlijke benzine-pomp, bij EV is dat anders en je kunt gewoon aansluiten op je eigen netwerk of eventuele laadpaal.

De oplaadstation's zullen dus alleen klanten krijgen die lange afstanden aan het rijden zijn. Of zie ik dit verkeerd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Daarentegen zijn er maar weinig mensen die thuis 'vloeibaar opladen'. Elektrisch kan dat weer wel. Er zijn (relatief) niet zoveel mensen die per dag meer dan 200 km rijden. De meeste mensen kunnen dus mooi thuis opladen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Deze oplaadpunten zijn alleen handig als je dus verder gaat, een keer naar familie aan de andere kant van het land of zo. Ik vind het goed dat wij als Nederland weer voorop lopen met dit soort dingen, wel jammer dat dit project alleen maar geld gaat kosten en voorlopig nog niks op gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het is zo dat oplaadpunten wel handig zijn voor elektrische scooters maar dan moeten ze wel toegankelijk zijn voor scooters. Bovendien moet de oplaadsnelheid van elektrische scooters omhoog want ze doen er nu uren over om opgeladen te worden.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 10:42
Collaborator schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:04:
[...]

Tjsonge jonge, is het glas weer eens half leeg? Waarom kunnen we nooit gewoon genieten. Het is fijn en praktisch, en zal leiden tot meer gebruik van elektrische auto's wat weer zal zorgen voor verdere ontwikkelingen (grotere accu's, sneller laden, meer verkoop).

En 200 km in een enkele rit is zat (Amsterdam - Maastricht) en meer moet je sowieso niet rijden zonder flinke pauze van 15/30 minuten. Onze Matiz heeft ook maar een klein tankje, ongeschikte auto? Voor nu is het dus ruim genoeg. Gemiddeld rijd men toch alleen maar stukjes van 5/20 km voor woon/werk verkeer.

En over die tankstationhouders.. Ze hadden het ook zelf aan kunnen gaan bieden. En de paardenhandelaren waren ook niet blij toen de auto's er kwamen zullen we maar zeggen. Vooruitgang is alleen maar goed, ook als er slechtoffers vallen ondertussen.
Euhh is dit vooruitgang????????????????????
Volgens mij alleen maar bedrijven die geld zien in een zwaar over gesubsidieerde markt met voertuigen die voor de Nederlanders die dagelijks veel onderweg zijn eigenlijk net zoveel uitstoten (nieuwe kolencentrales in rotterdamse haven en eemshaven iemand?? Opgeleverd in 2013 :F ).

Dus wie houden we nu eigenlijk voor de gek..... Door ons betaalde achteruitgang noem ik het dan eerder.

Ps. jou matiz is in 2 minuten vol getankt als je niet komt waar je zijn moet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:56

madpilot0

I ain't mad

Tesla model S, toch even 500Km op 1 "tank"

http://www.teslamotors.com/nl_NL/models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52

Bestla

Kvinne

Voor mij zou het prima zijn om het woon/werk verkeer met een EV te gaan doen. Alleen die centen heb ik niet.
Ik heb geen leaseauto en een 2e hands is mij nog te onzeker ivm acculeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hele mooie auto, maar ik kan geen 73.000 euro opbrengen en met mij heel veel andere Nederlanders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:56

madpilot0

I ain't mad

pdebie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:05:
[...]

Hele mooie auto, maar ik kan geen 73.000 euro opbrengen en met mij heel veel andere Nederlanders ook niet.
Daar heb je inderdaad gelijk in. En de meeste 'betaalbare' EV's doen ~200km. Maar met de (aankomende) nieuwe accutechnieken gaat dat denk ik snel veranderen. Tuurlijk blijft het Verder is Duurder maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 16:28
dus de overheid gaat "gratis' grond ter beschikking stellen aan dit soort oplaadpunten?

"gratis" bestaat niet dus die grond gaat de benzine/diesel rijdende nederlander gewoon betalen via accijns en MRB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:32
Dat komt gewoon uit de algemene middelen en daar betaalt iedeeen dus aan mee. Daarover klagen is net zo zinloos als klagen dat je persoonlijk geen gebruik maakt van kinderbijslag/huurtoeslag/hypotheekrenteaftrek en nog honderden andere regelingen en subsidies.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 16:28
true,

alleen maakt dat het eigenlijk alleen maar erger als het uit algemene middelen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 994551

Onzinnige kick van een oud topic en spam voor eigen website zijn niet gewenst hier.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 14-11-2017 00:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.