Haal niet volle 150Mbps.

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds paar weken hebben we thuis 150Mbps. In begin pakte hij dat goed maar sinds tijdje krijg ik met downloaden via usenet niet meer mijn volle snelheid. Hetzelfde met speedtests.

We hadden hier nog een oude modem liggen, een Cisco EPC3000 en die heb ik laten vervangen door een Cisco EPC3212. Helaas op mijn PC weer niet de volle snelheid.

Heb ik de laptop van mijn ouders gepakt en die rechtstreeks aangesloten op het modem en speedtest gedaan en kreeg ik de volle 150Mbps. Mijn router weer aangesloten op het modem en de laptop aangesloten op de router en weer een speedtest gedaan, weer 150Mbps. Op mijn eigen PC weer een speedtest gedaan, geen volle 150Mpbs, maar rond de 50/80Mbps. De internetkabel van mijn PC in de laptop gedaan en een speedtest gedaan met resultaat wel 150Mbps. De internetkabel weer terug in mijn PC en test uitgevoerd en deze keer wel 150Mbps.

Maar sinds vandaag weer even bekeken of ik nog de volle snelheid pak en zit ik weer enorm laag. Wat varieert tussen 30/100Mbps.

Kan het misschien aan mijn router liggen dat die het niet goed kan sturen? Technisch gezien moet mijn router 350Mbps kunnen. Op dit moment heb ik een D-Link DIR-825. Heb zelf geprobeerd om de router weer opnieuw te configureren maar mocht helaas niet helpen.

Het enige waar ik nog aan zat te denken om internetkabel te vervangen door een nieuwe, maar het liefst doe ik dat niet.

Voor diegene die zich afvragen waar modem en router etc staat. Beneden in de woonkamer staat de modem met een kabel naar boven naar de router. De router verbindt weer een kabel naar zolder waar mijn PC staat. Voor de rest hebben we nog wat apparatuur via Wi-Fi aangesloten.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 14:30
Staat je netwerkkaart op full-duplex?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Geen flauw idee wat dat is. Waar kan ik dat zien? :)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 09:26
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27041159/duplex.png
In Win Vista/7/8.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

If you haven't already check the advanced properties of you LAN adapters for all of your PCs on the network.

1. Type "ncpa.cpl" in the start menu to open network connections.
2. Right click on your LAN adapter and choose properties.
3. Click configure, and then the advanced tab.
4. Choose the "Speed & Duplex" option and make sure it's set to 1.0 Gbps Full Duplex on all of your PCs.

Wat ik me ineens ook afvraag: Die DIR 825 is een WLAN router. Kan het zijn dat je, ondanks dat je de kabelverbinding hebt gemaakt, ook de WLAN van je PC nog aan hebt staan? Als ie die als eerste pakt dan kan dat best verklaren waarom je merkt wat je merkt :)

Je draadloze netwerkadapter kun je op de zelfde plek uitschakelen als boven genoemd btw. Alleen dan bij step 2 disable kiezen voro je draadloze netwerkadapter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Heb alleen bekabeld hier. Mijn PC zelf heeft geen Wi-Fi.

Zal het even testen of dit het oplost! :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, zet draadloos eens uit, als je al 100 haalt draadloos, dan heb je gigantisch geluk. Wifi werkt nou eenmaal altijd half-duplex, en je deelt het altijd met alle apparaten die er zijn omdat het een "round robin" communicatie protocol is, in tegenstelling tot een goed switched bekabeld netwerk!

Je kunt wifi aanlaten, als je de prioriteiten anders instelt. Dit doe je door in Network Connections/adapter settings naar advanced te gaan, en dan naar advanced settings:
advanced settings LAN priority

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Heb op mijn eigen PC geen Wi-Fi.

Heb aangepast en zit nu hele tijd speedtest te doen en zit ik rond de 130/140Mpbs.
Ben benieuwd of het de komende zagen zo zal blijven! :)

In iedergeval bedankt voor jullie hulp ! _/-\o_

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2828628977.png

[ Voor 90% gewijzigd door Grudgie op 10-07-2013 23:14 ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Hey,

Net weer thuis! En volgens mij was dit dus het probleem! :)

Zover het nu lijkt is het opgelost! :D

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Overigens is het niet zo handig om automatisch onderhandelen op gigabit uit te zetten... bij 100MBit zeg ik uitzetten, maar niet bij gigabit

• oaledrent
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09 14:35
Kabouterplop01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:15:
Overigens is het niet zo handig om automatisch onderhandelen op gigabit uit te zetten... bij 100MBit zeg ik uitzetten, maar niet bij gigabit
Bedoel je dat je bij een Gigabit verbinding hem op Auto Negotiation moet zetten?

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Als dat zo is ben ik bang dat ik mijn volle 150Mbps niet haal, als ik hem op Auto Negotiation moet zetten.
Pagina: 1