port forwarding Horizon box

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:12
Beste forumleden,

Ik ben nu al enige tijd aan het klooien maar nog steeds krijg ik de horizon box niet werkende zoals ik dat wil.
Ik wil graag een ftp server draaien thuis en daarvoor moet port 21 geforward worden naar een ip-adres van de computer. Opzich een redelijk simpele handeling bij het grootste deel van de routers. Even de interface openen in je webbrowser en via het menu port 21 forwarden. Dit heb ik precies gedaan zoals het hoort maar vervolgens staat de port gewoon dicht. (volgens http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/)

dit heb ik al eerder gehad met een andere port (8085). Toen heb ik veel contact met de UPC gehad tot het punt waar ze het niet meer ondersteunden en ze me vertelden om op internet verder te zoeken. Na veel gezoek ben ik er achter gekomen dan de port alleen open staat als er informatie over gestuurd wordt.
dus in het geval van poort 8085, deze poort staat gewoon dicht als er niks aan staat thuis. Start ik een webserver op poort 8085 dan gaat de port open.

Nu heb ik een FTP server draaien op port 21 maar de poort is gewoon gesloten. Het lijkt alsof hij niet herkent dat er informatie over gestuurd wordt en de poort gewoon dicht laat.

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen of ben ik de enige?

Groetjes Jeroen

ps, ik weet dat er een update voor de horizonbox zit aan te komen maar zitten dit soort dingen ook in de update?

don't mind me

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het een forward he, een forward naar een gesloten poort levert dus ook nul op. Er kan pas informatie overheen als de bestemmingspoort open staat daarvoor

Kun je intern wel bij de ftp ?

Iperf

• Pindakaas
Intern kan ik wel gewoon bij de ftp ja.

don't mind me

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Niet toevallig de firewall van je computer die hem alleen lokaal toelaat?
Of gebruik je toevallig Passieve FTP? (Wat vrij standaard is) Want dan heb je meer dan alleen poort 21 nodig (welke precies kun je vinden in de instellingen van je server)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Voor FTP is poort 21 alleen niet genoeg, je zal in passive moeten draaien (als anderen hem achter hun NAT router moeten kunnen bereiken) en een port range ook moeten forwarden (ik ga er even van uit dat je geen UPnP gebruikt).

Zou het kunnen dat je provider poort 21 blokkeert? Kan je een keer een hogere poort (aan de publieke kant) kunnen gebruiken en deze forwarden naar poort 21 intern?

Hoe test je eigenlijk?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pindakaas
Ik gebruik inderdaad passive FTP. Ik gebruik gewoon Filezilla server en heb daar eigenlijk weinig aan de instellingen veranderd behalve een user aangemaakt. In de router heb ik inderdaad alleen poort 21 open staan dus daar moet nog een andere poort open gezet worden.

Ik test met FireFTP of het werkt. Ik zit niet in hetzelfde huis als waar de FTP server staat. Ik neem de server over door middel van Logmein en vervolgens test ik op mijn eigen computer of het werkt.

EDIT:
Ik heb even rond gezocht op internet en volgens deze website moet ik dan in de instellingen een custom port range toewijzen boven de 50000. Vervolgens heb ik deze in de horizon box ook open gezet.

Het menu in de horizon box ziet er nu als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7432/9258715001_837a625888.jpg
horizon box by jeroenfeith, on Flickr

En nu werkt het :D Super!

Bedankt voor de reacties! kan ik weer lekker verder prutsen haha

Groetjes Jeroen

don't mind me

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Je hoeft alleen TCP als protocol door te zetten, UDP heeft niet zo veel zin :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pindakaas
heb ik veranderd! top!

don't mind me

Pagina: 1