Hallo allemaal, ik heb eindelijk het geld om mijn nieuwe, eerste PC te kopen. Ik heb me erg verdiept in computer onderdelen en PC's, dus nu weet ik er wat vanaf. Maar ik ben nog niet erg ervaren. Ik heb momenteel een Mac Mini (medio 2010). Top product, maar sommige dingen (vooral gamen) gingen er een beetje moeilijk op.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen (voornamelijk BF4)
Zo snel mogelijk dagelijks gebruik (internetten, mailen, programma's openen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro exclusief randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn oma heeft nog een computer uit het Windows '98 tijdperk, die mag ik ontleden en daarvan wil ik één fan gebruiken en de DVD lezer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle CPU
SSD van 128GB
8GB RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
CPU rond de 200 euro
Grootte maakt niet uit
Geen aparte geluidskaart
Energieverbruik is zeker niet hooste prioriteit
Ik ben niet van plan om hem te gaan overklokken, ook niet in de toekomst.
Heb je nog opmerkingen (deze vraag heb ik bedacht)
De videokaart heb ik van Zinloos1 (mijn oppas) overgenomen voor 85 euro inclusief support bij het bouwen van de PC. Je kan er BF3 op allerhoogste settings mee spelen.
Processor Ik twijfel tussen de i5 4570 en de i5 4670. Ik denk dat de i5 4670 het niet waard is, maar misschien weet iemand of die 0,2GHz meer de 25 euro waard is.
Moederbord Allergoedkoopste moederbord met 1150 socket en B85. Heeft misschien beetje weinig aansluitingen maar voor mij genoeg. Enige nadeel is dat er maar 2 RAM slots zijn.
Videokaart Heb ik overgenomen van mijn oppas, hij heeft me laten zien dat hij er BF3 op allerhoogste settings mee kan spelen.
Behuizing Ik had eerst een duurdere, maar eigenlijk vond ik deze ook wel prima. Design vind ik persoonlijk 'maar' 3,5 sterren. Minpuntje is de airflow. Hij heeft maar 3x ruimte voor 120mm fans. De CM Force is een concurrent, alleen hij had geen stoffilter en design vind ik net 0,5 ster minder.
Geheugen intern Aan 8GB RAM heb ik voorlopig voldoende, heb op dit moment 4GB RAM 1024MHz
Voeding Ik betaal liever een tientje meer voor een voeding die ook nog prima is als ik ga uitbreiden ;-)
SSD Ik heb 128GB nodig, de Plextor is de goedkoopste en levert ook nog eens betere resultaten dan andere SSD's
Ik denk dat er wel wat valt te verbeteren, hebben jullie nog tips/opmerkingen? Heel erg bedank als je tijd wil besteden om mij te helpen! Aan de videokaart kan dus niks worden veranderd. Tot nu toe zijn de CPU en de MODO veranderd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen (voornamelijk BF4)
Zo snel mogelijk dagelijks gebruik (internetten, mailen, programma's openen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro exclusief randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn oma heeft nog een computer uit het Windows '98 tijdperk, die mag ik ontleden en daarvan wil ik één fan gebruiken en de DVD lezer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle CPU
SSD van 128GB
8GB RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
CPU rond de 200 euro
Grootte maakt niet uit
Geen aparte geluidskaart
Energieverbruik is zeker niet hooste prioriteit
Ik ben niet van plan om hem te gaan overklokken, ook niet in de toekomst.
Heb je nog opmerkingen (deze vraag heb ik bedacht)
De videokaart heb ik van Zinloos1 (mijn oppas) overgenomen voor 85 euro inclusief support bij het bouwen van de PC. Je kan er BF3 op allerhoogste settings mee spelen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 197,60 | € 197,60 |
| 1 | MSI B85M-E33 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master K280 | € 30,45 | € 30,45 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,08 | € 58,08 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,20 | € 53,20 |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 82,45 | € 82,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 480,68 | |
Processor Ik twijfel tussen de i5 4570 en de i5 4670. Ik denk dat de i5 4670 het niet waard is, maar misschien weet iemand of die 0,2GHz meer de 25 euro waard is.
Moederbord Allergoedkoopste moederbord met 1150 socket en B85. Heeft misschien beetje weinig aansluitingen maar voor mij genoeg. Enige nadeel is dat er maar 2 RAM slots zijn.
Videokaart Heb ik overgenomen van mijn oppas, hij heeft me laten zien dat hij er BF3 op allerhoogste settings mee kan spelen.
Behuizing Ik had eerst een duurdere, maar eigenlijk vond ik deze ook wel prima. Design vind ik persoonlijk 'maar' 3,5 sterren. Minpuntje is de airflow. Hij heeft maar 3x ruimte voor 120mm fans. De CM Force is een concurrent, alleen hij had geen stoffilter en design vind ik net 0,5 ster minder.
Geheugen intern Aan 8GB RAM heb ik voorlopig voldoende, heb op dit moment 4GB RAM 1024MHz
Voeding Ik betaal liever een tientje meer voor een voeding die ook nog prima is als ik ga uitbreiden ;-)
SSD Ik heb 128GB nodig, de Plextor is de goedkoopste en levert ook nog eens betere resultaten dan andere SSD's
Ik denk dat er wel wat valt te verbeteren, hebben jullie nog tips/opmerkingen? Heel erg bedank als je tijd wil besteden om mij te helpen! Aan de videokaart kan dus niks worden veranderd. Tot nu toe zijn de CPU en de MODO veranderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 08:42 ]