Laptop formatteren (schoon). HELP.

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06-2025
Hallo forumleden.

(Als eerste wil ik zeggen dat ik weinig verstand heb van computers en alles wat daar mee te maken heeft).
Ik heb mijn Windows 7 HP laptop nu ''al'' ruim anderhalf jaar, maar hij is nu al erg traag. Dit komt voornamelijk toen ik een virus gedownload had (nu wel verwijderd, maar me laptop werd wel trager) en ik heb ook heel erg veel nutteloze bestanden.
Dus mijn plan is om mijn laptop compleet te formatteren en Windows 7 er weer op te zetten. Ik heb zo hier en al begrepen dat ik hiervoor een disc nodig heb maar die heb ik bij mijn aanschaf niet gekregen.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen of/en een goede handleiding weet met stappen hoe het formatteren in zijn werk gaat?

Alvast bedankt :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon de recovery procedure opstarten.

Vergeet niet een backup van je bestanden te maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Jelle.v.A
Backup? Ik heb voor de rest alleen maar nutteloze bestanden, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Maar hoe gaat die recovery procedure van gang dan? Heb ik daarvoor geen windows CD voor nodig?

• Jelle.v.A
Ik volg de instructies op het filmpje maar ik moet naar ''herstelmanager'' maar dat kan ik niet vinden op mijn computer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zet de laptop aan. Gelijk herhaaldelijk op F11 drukken. In het menu kiezen voor fabrieksherstel.

• Jelle.v.A
Ah, oké.

• Jelle.v.A
En hoe zit het met de Windows 7 CD?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Staat op een verborgen partitie, die je middels de recovery start

Iperf

• Jelle.v.A
Verborgen partitie? Wablief?

• PilatuS
  • Niet online
De complete Windows 7 installatie met drivers en alles staat op de schijf van de laptop. Je hoeft deze alleen maar terug te zetten zoals ik aangeef. Je hebt geen Windows DVD nodig.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De melding dat je je bericht gewoon kan bewerken als je de laatste bent die gereageerd heeft, geldt ook voor jou ;)

Je krijgt tegenwoordig meestal geen CD's meer mee. Je kunt ze zelf maken met Windows Backup, of met de tools die de OEM levert.

De recovery partitie is meestal niet zomaar zichtbaar in Windows. Wel in het schijfbeheer.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

http://computerplanet4u.b...-links-for-windows-7.html

Hier staan de ISO bestanden van Windows 7 officiele download links van microsoft digital river.

je kan deze ISO op een USB stick plaatsen en deze gebruiken om te herinstalleren.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:44:
http://computerplanet4u.b...-links-for-windows-7.html

Hier staan de ISO bestanden van Windows 7 officiele download links van microsoft digital river.

je kan deze ISO op een USB stick plaatsen en deze gebruiken om te herinstalleren.
En vervolgens is hij nog 2 dagen bezig om de drivers erop te krijgen. Niet lullig bedoelt maar ik denk niet dat dit voor de TS handig is gezien de kennis die hij toont. Een verse kale install is natuurlijk altijd beter dan recoveren met HP troep erbij. Toch denk ik dat recoveren hier voor de TS het beste is.

• Jelle.v.A
;) Oké, ik ga nu wat proberen. Jullie horen het nog wel

Verwijderd

Beste jelllso,

Welkom op GoT!

Op dit forum kun je heel veel informatie vinden en kunnen wij je helpen met problemen die je hebt. Echter, de vereiste hiervoor is wel dat je voldoende eigen inzet toont. Hieronder valt het verrichten van vooronderzoek. Zelf googlen, zelf uitzoeken oftewel zelfredzaamheid staat daarbij centraal. Hoewel je enthousiast en actief reageert (wat goed is) zie ik wel een aantal problemen met je topic:
  • Je plaatst hem in het verkeerde forum. Windows opnieuw installeren is niet specifiek een hardwareprobleem wat met opslagtechnologie te maken heeft. Je topic zou eigenlijk op het Windows Clients forum thuishoren.
  • Je topictitel bevat 'HELP'. Dit is niet wat we graag willen zien; dat komt erg 'newbie' achtig over. Kies gewoon een titel die goed bij je topic past, in dit geval zou dat kunnen zijn: 'Laptop opnieuw installeren'
  • Je plaatst meerdere korte berichten na elkaar. Dit is veelal ongewenst. Gebruik in plaats daarvan de wijzig link om je bericht aan te passen.
  • Zogenaamde 'helpdesktopics' zijn ook niet gewenst. In sommige gevallen is het beter om een kennis te vragen je door dit soort problemen te loodsen en hiervan te leren. Specifieke dingen vragen waar je niet uitkomt kan natuurlijk wel.
Begrijp me niet verkeerd; Tweakers.net is in principe voor iedereen. Ook een lager kennisniveau is welkom. Maar centraal daarbij staat wel eigen inzet, dat kan wat betreft dit topic van je wel een stuk beter vind ik.

Bovenstaande punten, gekoppeld met het feit dat je grotendeels al geholpen bent, doet mij besluiten je topic te sluiten. Heb je nou specifieke vragen met Windows installatie waar je zelf niet uitkomt, kun je prima een topic openen op het Windows Clients forum.

Vriendelijke groeten,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.