Ga eens kijken op de bekendere vacature sites waar veel werk in te vinden is. Leg dat allemaal eens naast elkaar en probeer te motiveren waarom je dat leuk vindt en waarom niet. "Misschien iets met ICT", dat komt bij mij al over als dat je iets gaat doen waar je gewoon niet achter staat en verdomd slecht geïnformeerd bent. Bovendien zijn ze, op dit moment, in de ICT-wereld certificering-geil met de huidige economie. Men heeft daar de keuze en nemen daar hebberig gebruik van en dat merk je bij meer werkgevers.
Het probleem hier met deze vragen is, dat je korte en soms ook sterke geromantiseerde reacties krijgt of erger: persoonlijke teleurstellingen (en dat doe ik dus eigenlijk ook al in de 1e alinea

), zonder uitgebreide informatie. Het gevaar hier is dat je haast automatisch een oordeel maakt zonder achtergrond informatie zoals omstandigheden.
Kortom, als je hier serieus werk van wil maken:
* zoek het werkaanbod uit en kijk naar het aanbod en wat jou persoonlijk aanspreekt
* zorg ervoor dat je ook echte motivaties hebt
* laat je verdomd goed informeren over de leerinstelling waar je heen gaat (referenties, ervaringen, e.d.)
* zoek fora op waar mensen zitten die het werk ook daadwerkelijk doen en laat je overtuigen (meteen stukje netwerken!) Je krijgt dan wat meer toegespitste informatie en ervaringen/meningen dan de losse en kleine stukjes hier, zoals ik al aangaf.
*
als je iets extra's kunt leren/extra kunt laten certificeren, DOEN
Succes.
@Coach4All, in combinatie met jouw antwoord, zeker!
[
Voor 3% gewijzigd door
SkyStreaker op 15-07-2013 09:16
]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding