Toon posts:

Powerline Adapter 500Mbps en 200Mbps tegelijk gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
BesteTweakers,

Korte vraag, ik heb ZyXEL PLA4215 adapter setje.
Hiermee bedien ik de TV van digitale TV. (router in de gangkast aangesloten met de andere PLA215)
Wel nu wil ik een IP camera aan mijn router aansluiten door middel van een derde powerline adapter van een ander merk en ander snelheid (de Dutchtronics 200Mbit)
Kan dit? Drie powerline adapters, ander merk, en andere snelheid? Of moet ik een 4e (Dutchtronics 200Mbit) in de gangkast aan de router hangen aan een andere nog vrije router utp poort?

Schakelt de snelheid terug van alle powerline adapters als je een langzame aan de keten toevoegt?

Setjes die ik wil gebruiken:
http://www.zyxel.com/nl/n...ervices/pla4215.shtml?t=p

http://www.ibood.com/nl/n...rter_Kit_met_Passthrough/

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
Ik heb zelf 2x Netgear 100mbps en 1x Alecto 14mbps adapter gecombineerd in huis. Elke adapter zend en ontvangt op z'n eigen snelheid, dat wil zeggen de ene Netgear die aan router hangt zend en ontvangt op zijn snelheid(100mbps), net als de andere Netgear(ook 100) en de Alecto(14mbps). Als ik de Alecto aan router zou hangen, dan zou de totale mogelijke overdrachtssnelheid 14mbps worden en zou het voor mijn totale netwerk te langzaam worden (bottleneck). Snelste adapter dus aan router/modem.

Let wel op dat je niet altijd zomaar een tv-aansluiting met internet kan combineren. Bij de KPN Experiabox bijvoorbeeld heeft de tv een aparte poort met een aparte VLAN, waardoor het kan zijn dat die poort alleen nog maar voor TV geschikt is...

Je kunt in principe gewoon meerdere powerline-adapters voor 1 routerpoort nemen, let wel op bovenstaande gegeven ivm tv.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 10-07-2013 22:17 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt! Ik heb inderdaad een speciale poort in het router toegewezen voor de TV!!
Terwijl ik dit schrijf herinner ik mij dat de test met de IP camera via de 2 snelste powerline adapters ondanks ik deze poort gebruikte gewoon goed verliep Of dit ook zo gaat verlopen als de TV er bij wordt geschakeld is interessant om te proberen.

Bedankt alvast voor de info!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, snelheid drop naar 200Mbit op de snelle adapters. kan schijnbaar dus niet :-(

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ze zelf niet, ze zijn bij mij niet nodig.
Toch wel nieuwsgierig naar een aspect wat ik me al langer afvraag, nl. verstaan ze elkaar so wie so als ze van verschillend type/fabricaat zijn? Die dingen maken toch gebruik van een draaggolf, en is het dan niet zo dat ze daardoor alleen per setje werken? Of hebben ze allemaal per definitie dezelfde (norm)frequentie?

Verwijderd

Topicstarter
Techneut schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:25:
Ik heb ze zelf niet, ze zijn bij mij niet nodig.
Toch wel nieuwsgierig naar een aspect wat ik me al langer afvraag, nl. verstaan ze elkaar so wie so als ze van verschillend type/fabricaat zijn? Die dingen maken toch gebruik van een draaggolf, en is het dan niet zo dat ze daardoor alleen per setje werken? Of hebben ze allemaal per definitie dezelfde (norm)frequentie?
Blokgolf, weet niet zeker of dat het zelfde is als een draaggolf.

• Techneut
  • Niet online
Nee, dat is niet hetzelfde. De verstuurde data bestaat inderdaad uit een blokgolf (de éénen en de nullen), maar die is geënt (gemoduleerd) op een hoogfrequente spanning die men draaggolf noemt. Vergelijk radio en TV, daar heeft elk kanaal/station z'n eigen frequentie oftewel draaggolf. Ik kan me vergissen, het is nl. niet mijn echte vakgebied, maar bij powerline lijkt me de 50 Hz netfrequentie niet zo geschikt als draaggolf. Ik schat de frequentie van de voor deze toepassing op iets van enkele tientallen MHz.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:12:
Hmm, snelheid drop naar 200Mbit op de snelle adapters. kan schijnbaar dus niet :-(
Da's vreemd, bij mij draait het als een tierelier. Van snelste-naar-snelste op de max speed, van snelste-naar-minder op de fullspeed van de langzamere adapter.

En ja, blijkbaar werken verschillende plugs van verschillende snelheden en merken met elkaar, ik heb nu Netgear, Alecto en sinds vandaag TP-link in huis...

Werkt allemaal via een gestandariseerd protocol, ik geloof met sleutels. Vandaar dat je ook met adapters van hetzelfde merk de communicatie ertussen kunt versleutelen.

(correct me if im wrong)...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

Topicstarter
timmie1 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:06:
[...]

Da's vreemd, bij mij draait het als een tierelier. Van snelste-naar-snelste op de max speed, van snelste-naar-minder op de fullspeed van de langzamere adapter.

En ja, blijkbaar werken verschillende plugs van verschillende snelheden en merken met elkaar, ik heb nu Netgear, Alecto en sinds vandaag TP-link in huis...

Werkt allemaal via een gestandariseerd protocol, ik geloof met sleutels. Vandaar dat je ook met adapters van hetzelfde merk de communicatie ertussen kunt versleutelen.

(correct me if im wrong)...
Ik krijg vanmiddag paar andere adapters in mijn handen gedrukt, kijken hoe die werken.
(Zit ook een 1000Mbps setje tussen)
Wellicht dat de ADSL router de datastroom van de TV, internet verkeer en die van de IP camera`s niet aan kan?
Ik weet niet hoeveel een 1.3 Megapixel camera verbruikt, zitten 2 van die camera`s in de router van Telfort, waarvan 1 via de powerline adaptor.Iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of de router die data kan hebben?

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of de router die data kan hebben?

• Techneut
  • Niet online
Wat voor router je ook hebt, me dunkt dat je in de bijgeleverde documentatie wel kan zien wat dat beestje kan.

Verwijderd

Topicstarter
Techneut schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:50:
Wat voor router je ook hebt, me dunkt dat je in de bijgeleverde documentatie wel kan zien wat dat beestje kan.
Nope niet dus.

• Techneut
  • Niet online
Lijkt me sterk, maar goed.
Je vermeldt (of ik zie het over het hoofd) niet om welk type router het gaat. Beetje moeilijk te beantwoorden dus. En dan nog, mits we stom toevallig hetzelfde type router hebben en onmiddellijk onze ervaringen kunnen delen, moeten ook wij als wij het type van je vernemen via Google gaan zoeken. Hetgeen je dus ook zelf kan doen, gaat wellicht nog vlugger ook. Een paar klikjes en je vindt haarfijn wat je wilt weten.
Pagina: 1