Hallo,
Na een hoop gedoe werkt mijn PC eindelijk.
Dit is de set-up:
Echter werkt deze op het moment niet meer naar behoren.
Had eerst een moederbord met gebogen pinnen, de webshop heeft mij een nieuwe terug gestuurd.
Ik had laatst overclocked. En kwam uit op 4,2GHz helaas, met temps van 70-75.
Echter had ik laatst opeens dat als ik mijn PC startte er niets gebeurde. Nadat ik deze met de knop ingedrukt afgesloten had en opnieuw ging starten werkte hij opeens weer. Ook kwam er een melding met boot failure, dus had de optie load optimized BIOS settings maar gekozen (weer terug naar standaard instellingen dus). Wederom opnieuw opgestart niks aan de hand (dezelfde dag). De volgende dag na het werk, de PC heeft dus lange tijd uit gestaan. Precies het zeflde verhaal. En dit herhaalt zich dagelijks weer opnieuw, nogal irritant.
Ook werkt de internetadapter niet elke keer. Deze moet dan weer -uit en -in gechakeld worden om deze weer werkende te krijgen, heb hier geen last van als ik de PC normaal weer opnieuw start, op dezelfde dag. Dus dit vind ook elke dag 1x plaats.
Echter duurt het laden van windows ook opeens een stuk langer als normaal. Alsnog wel snel, maar lang niet zo snel als eerst. Dit is permanent geworden
.
Zou het moederbord (weer) defect zijn?
Vind dit nogal een vreemd probleem waar ik zo 1,2,3 het antwoord even niet op kan bedenken...
Iemand ideeën hoe dit op te lossen is, en wat de oorzaak kan zijn?
Na een hoop gedoe werkt mijn PC eindelijk.
Dit is de set-up:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-OC | € 182,40 | € 182,40 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 106,88 | € 106,88 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | Seasonic X-750 V2 | € 139,99 | € 139,99 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,90 | € 141,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.062,61 | |
Echter werkt deze op het moment niet meer naar behoren.
Had eerst een moederbord met gebogen pinnen, de webshop heeft mij een nieuwe terug gestuurd.
Ik had laatst overclocked. En kwam uit op 4,2GHz helaas, met temps van 70-75.
Echter had ik laatst opeens dat als ik mijn PC startte er niets gebeurde. Nadat ik deze met de knop ingedrukt afgesloten had en opnieuw ging starten werkte hij opeens weer. Ook kwam er een melding met boot failure, dus had de optie load optimized BIOS settings maar gekozen (weer terug naar standaard instellingen dus). Wederom opnieuw opgestart niks aan de hand (dezelfde dag). De volgende dag na het werk, de PC heeft dus lange tijd uit gestaan. Precies het zeflde verhaal. En dit herhaalt zich dagelijks weer opnieuw, nogal irritant.
Ook werkt de internetadapter niet elke keer. Deze moet dan weer -uit en -in gechakeld worden om deze weer werkende te krijgen, heb hier geen last van als ik de PC normaal weer opnieuw start, op dezelfde dag. Dus dit vind ook elke dag 1x plaats.
Echter duurt het laden van windows ook opeens een stuk langer als normaal. Alsnog wel snel, maar lang niet zo snel als eerst. Dit is permanent geworden
Zou het moederbord (weer) defect zijn?
Vind dit nogal een vreemd probleem waar ik zo 1,2,3 het antwoord even niet op kan bedenken...
Iemand ideeën hoe dit op te lossen is, en wat de oorzaak kan zijn?
我的名字是Mirno