• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,
Na een hoop gedoe werkt mijn PC eindelijk.
Dit is de set-up:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,50€ 208,50
1Gigabyte GA-Z87X-OC€ 182,40€ 182,40
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 106,88€ 106,88
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,04€ 86,04
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 127,90€ 127,90
1Seasonic X-750 V2€ 139,99€ 139,99
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,90€ 141,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.062,61

Echter werkt deze op het moment niet meer naar behoren.
Had eerst een moederbord met gebogen pinnen, de webshop heeft mij een nieuwe terug gestuurd.

Ik had laatst overclocked. En kwam uit op 4,2GHz helaas, met temps van 70-75.
Echter had ik laatst opeens dat als ik mijn PC startte er niets gebeurde. Nadat ik deze met de knop ingedrukt afgesloten had en opnieuw ging starten werkte hij opeens weer. Ook kwam er een melding met boot failure, dus had de optie load optimized BIOS settings maar gekozen (weer terug naar standaard instellingen dus). Wederom opnieuw opgestart niks aan de hand (dezelfde dag). De volgende dag na het werk, de PC heeft dus lange tijd uit gestaan. Precies het zeflde verhaal. En dit herhaalt zich dagelijks weer opnieuw, nogal irritant.
Ook werkt de internetadapter niet elke keer. Deze moet dan weer -uit en -in gechakeld worden om deze weer werkende te krijgen, heb hier geen last van als ik de PC normaal weer opnieuw start, op dezelfde dag. Dus dit vind ook elke dag 1x plaats.
Echter duurt het laden van windows ook opeens een stuk langer als normaal. Alsnog wel snel, maar lang niet zo snel als eerst. Dit is permanent geworden :(.
Zou het moederbord (weer) defect zijn?
Vind dit nogal een vreemd probleem waar ik zo 1,2,3 het antwoord even niet op kan bedenken...

Iemand ideeën hoe dit op te lossen is, en wat de oorzaak kan zijn?

我的名字是Mirno

Verwijderd

Heb je het geheugen al getest met memtest?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Nee dat niet...
Zal het proberen. Denk alleen niet dat, dat het probleem is. Maar je weet maar nooit.
Ik zal Memtest Windows gebruiken.
Heb 16GB RAM, alleen dat wordt niet onderseunt ofzo. Zal ik 2048MB selecteren?
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:15:
Heb je het geheugen al getest met memtest?

[ Voor 18% gewijzigd door mirno op 10-07-2013 19:34 ]

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
1 uur Memtest gedaan. Met 2000MB, 0 errors.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Ik zou hier even het programma downloaden dat ik bedoel, even op cd branden, pc vanaf cd starten en het liefst een hele nacht laten draaien.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb onderlaatst een soort gelijk probleem gehad met de PC van me pa.

Wilde soms ook niet door starten of bleef heel lang hangen tijdens het laden van Windows. Uiteindelijk bleek het een defecte HDD te zijn. Heb diezelfde schijf ook nog in me eigen PC geprobeerd en kreeg toen precies dezelfde problemen.

Probeer ook eens Bios F4. Je kan F5q ook nog proberen alleen heb ik daar zelf wat problemen mee gehad.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Kreeg je ook een melding dat de BIOS weer opnieuw ingesteld moest worden zegmaar? Dat je kon kiezen uit "load optimized defaults" o.i,d.?
Ik gebruik de SSD, zal ik daar een health test mee doen dan? Weet alleen niet precies welk prog.
RampageNL schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:30:
Heb onderlaatst een soort gelijk probleem gehad met de PC van me pa.

Wilde soms ook niet door starten of bleef heel lang hangen tijdens het laden van Windows. Uiteindelijk bleek het een defecte HDD te zijn. Heb diezelfde schijf ook nog in me eigen PC geprobeerd en kreeg toen precies dezelfde problemen.

Probeer ook eens Bios F4. Je kan F5q ook nog proberen alleen heb ik daar zelf wat problemen mee gehad.
Ik zal dat progje vanaav op een CD branden ;)

Zal BIOS idd nog even checken, en batterij eruit halen moet ik ook nog proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door mirno op 11-07-2013 06:45 ]

我的名字是Mirno

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
mirno schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:24:
[...]
Echter had ik laatst opeens dat als ik mijn PC startte er niets gebeurde. Nadat ik deze met de knop ingedrukt afgesloten had en opnieuw ging starten werkte hij opeens weer. Ook kwam er een melding met boot failure,
[...]
Als je kan afsluiten gebeurde er toch wel iets (of lees ik verkeerd?) hoe ver kwam je bij het booten? Als er niets gebeurt betekent dat bij mij ook geen beeld, lampjes, piepjes, ...
Wie komt er dan met een boot failure? Windows of je BIOS?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hij boot inderdaad. Echter kost dit meer tijd. Omdat je hem normaal gesproken, bij gedurende tijd uit te hebben gestaan, met de knop moet uitdrukken en weer aan moet zetten.

Vandaag drukte ik hem aan, geen beeld, zette zich zelf uit. En startte gewoon... Echter duurt het opstarten nog steeds langer dan normaal. Ik wou een PC die zeer snel startte (wat ie deed eerst), alleen dat duurt me nu dus te lang.
Wel had hij echter weer het probleem van de netwerkadapter die niet werkte, weer -uit en inschakelen en deze deed het weer...

Ik denk dat het aan het moederbord ligt eerlijk gezegd.
Zal windows maar weer proberen opnieuw te installeren eerst.

Verder heb ik een volgende vraag, in de BIOS staan 2 boot opties. De Seagate 3TB schijf (had hier eerst perongeluk windows op geïnstalleerd naast mn SSD, en vervolgens weer geformatteerd.
Echter staat boven de Seagate boot optie (die de BIOS normaalgesproken als #1 boot zet) het UEFI teken. Terwijl deze eigenlijk bij de Plextor M5S SSD zou moeten staan, weet niet wat dit voor invloed heeft?

Ik kan trouwens nu toch gewoon de SSD weer formatteren met de windows DVD. En weer opnieuw erop installeren?
En behoudt ik al mijn bestanden op mijn 3TB schijf dan? Weet niet echt hoe ik dat aan moet pakken xD

Ook zal ik spoedig wel een aantal hardware test progjes bij elkaar zoeken. Ik neem aan de MEMtest progs, en de HDD/SSD check tools (weet alleen niet precies welke ik allemaal nodig heb, als jullie het weten hoor ik het graag, anders zal ik zondag wanneer ik tijd heb zelf wel zoeken).

我的名字是Mirno

Pagina: 1