Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Android] Permission toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
In een app die ik reeds heb gepubliceerd wil ik een permission toevoegen. De permission is niet hoogst noodzakelijk, dus ik zou het ook kunnen laten.

Daarom de vraag: hoe gewillig zijn mensen met updaten als er een permission is toegevoegd?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zet het in je changelog en je hebt al de helft van de mensen mee...
Ligt er ook aan wat het is natuurlijk, als je met je spelletje, opeens toegang tot contacten wil bv is dat gek.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
True. Ik wil

<uses-permission android:name="android.permission.GET_ACCOUNTS" />

aan

<uses-permission android:name="android.permission.READ_CONTACTS" />
<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" />
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE" />
<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" />
<uses-permission android:name="com.android.vending.BILLING" />

toevoegen, zodat ik mensen een persoonlijke code kan geven, zodat zij geen in-app aankoop hoeven te doen. En daar wil ik hun google-account voor gebruiken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, leg uit waar elk van je permissies voor bedoeld is en de mensen die het interesseert maar geen aluhoedjes op hebben zullen het wel begrijpen. Openheid doet een hoop. Spaarzaam zijn met privacygevoelige permissions en uitleggen waarom je de permissions die je vraagt nodig hebt zou genoeg moeten zijn om zeer beperkt last te hebben van het toevoegen van één extra optie.

Afgezien van dat is dit met geen mogelijkheid een programmeervraag. Te meer omdat je vraag ook al beantwoord is doe ik je topic dus dicht. Succes ermee in elk geval. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.