Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vanochtend kwam er een klant bij mij met een vraag.

Hij heeft een bedrijf, en heeft sinds kort een smartphone. Hij ontving altijd zijn bedrijfsemail info@zijnbedrijf.nl altijd via de computer maar wilt het nu ook synchroniseren met zijn smartphone.

Ik heb hem geprobeerd te helpen, maar ik kwam vast te zitten bij het hele IMAP, POP3 en SMTP instellingen gedoe.

Zou iemand een stappenplannetje willen neerzetten welke gegevens ik precies nodig heb, en welke instellingen waar precies moeten staan?

EDIT: Het is een LG Smartphone, draaiend op

Met vriendelijke groet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 17:13 ]

Verwijderd

Al eens gezocht via Google?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Hangt van zijn mailserver en telefoon af.
Daarnaast moet je ook kijken of het überhaupt kan (privéapparaten met zakelijke gegevens). Waarschijnlijk kan je beter deze vraag neerleggen bij de helpdesk of systeembeheerders van het bedrijf.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

Het zou helpen als je meldt om wat voor mailserver het gaat. IMAP en POP3 klinkt mij overigens niet als professioneel/bedrijfsmatig in de oren. Als de mailserver een moderne en fatsoenlijk ingerichte Exchange-server is, dan volstaat het invullen van e-mailadres en wachtwoord bij het instellen van een nieuw mailaccount, de rest van de instellingen worden automatisch opgehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door E-Rick op 10-07-2013 17:15 ]

Choose life

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:11

Tazzios

..

@kKaltUu en E-Rick
Hij heeft een bedrijf
Vandaar uit kun je aannemen dat hij de eigenaar is en geen hele automatiseringsafdeling heeft.

@TS:
Vergeet niet ook op de computer IMAP in te stellen anders haalt de computer de mail weg van de server.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:32
Ik gok dat ie zzp'er is. Dus geen Exchange oid. Makkelijkste methode is een gmailaccount alles laten ophalen (met copie op de server) en deze synchen met de telefoon. Voilla, tevens een backup van de mail op de Google server. Mag een ander beginnen over privacy en Prism enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een android 4.1.2, Via Outlook al geprobeerd. Wordt door Microsoft niet herkent.

Het punt is dat ik niet weet welke gegevens ik daar moet invullen. Bij IMAP en POP3

Het is een kleine agrarische vestiging.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Je zegt dat het al ingesteld was op zijn computer. Welke servergegevens gebruikt hij daarvoor? Heb geen ervaring met Android, maar als het een IMAP-server is dan moet die gewoon werken op een telefoon lijkt me.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:21:
Het punt is dat ik niet weet welke gegevens ik daar moet invullen. Bij IMAP en POP3

Het is een kleine agrarische vestiging.
Dat doet er allemaal niet toe. Probeer er eerst achter te komen wat voor mailprovider/protocollen die allemaal ondersteunt. Is het een hosted mail provider (Google apps, Office apps online, random hoster, etc.)? Eigen mailservers?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:21:
Daar kan je eenvoudig achter komen door zijn computer op te starten en zijn mailclient te openen en de servers daar op te zoeken.
Wellicht dat je een andere smtp server moet gebruiken (gebruik desnoods die van google) maar de server voor de inkomende mail moet je in elk geval overnemen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo en welkom Hectorz :)

Even een paar kleine dingen. Ik zou je willen adviseren om nog eens rustig Het algemeen beleid door te lezen, daar staan veel belangrijke dingen in mbt topics openen.
Zoals je topic er nu uitziet is het nogal een helpdesk topic met een topicstart die niet veel informatie geeft. Maak je topicstart dus zo compleet mogelijk en geef ook zoveel mogelijk relevante informatie. Hier kan niemand je op dit moment helpen, wij kunnen nooit weten wat de inloggegevens en pop3 instellingen zijn van je cliënt. Als je hier geen verstand van hebt dan doe je er beter aan om hem naar een deskundige door te sturen maar dan zal hij alsnog zijn inloggegevens moeten hebben anders krijg je het nooit werkend.

Succes.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1