Game PC - budget ~2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• DJCapitalM
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-01 12:12
Dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel, ik heb hiervoor altijd een laptop gehad voor de studie, dus alle hulp is welkom. Ik heb als basis de BBG van juli gebruikt deze zal dus sterk herkenbaar zijn.

• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De komende jaren mee kunnen draaien met de nieuwste games, browsen, streamen. Vooral het gamen zal de pc op samengesteld worden. Ik doe niks met foto/videobewerking.

• Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 2000 euro gaan kosten.

• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb alles nodig.

• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles.

• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, omdat die (tot nu toe) beter zijn en overal wordt aangeraden.

• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil een systeem die lang mee gaat met oog op de toekomst. De kast moet groot genoeg zijn om alles in kwijt te kunnen en het geluidsniveau moet zo min mogelijk zijn.

Dit is mijn wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,50€ 208,50
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 137,90€ 137,90
1Gigabyte GeForce GTX 770 2GB€ 366,50€ 366,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 75,99€ 75,99
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 122,55€ 122,55
2LG IPS237L Zwart€ 149,90€ 299,80
1Logitech Speaker System Z623€ 118,75€ 118,75
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 57,-€ 57,-
1Logitech G500€ 45,-€ 45,-
1Steelseries Qck€ 8,62€ 8,62
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,-€ 64,-
1Logitech Wireless Gaming Headset G930€ 140,41€ 140,41
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,-€ 105,-
1Samsung 840 series 120GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.885,97

Onderdelen die overeenkomen met de BBG juli 2013 high-end gamesysteem
Deze onderdelen zal ik verder niet toelichten, omdat deze in de BBG vermeld staan. Het gaat hier om de volgende onderdelen:
• Processor
• Processorkoeling
• Moederbord
• Geheugen intern
• Harde schijf
• Voeding

Ik heb nu nog gekozen voor 1 videokaart, omdat dat naar mijn mening nog voldoende is. Wel heb ik rekening gehouden met het moederbord en de voeding voor een SLI oplossing in de toekomst (dan is de videokaart ook goedkoper geworden) of is het beter/goedkoper om in de toekomst de videokaart te vervangen als die verouderd is?

SSD
Ik hoor dat Samsung tot nu toe de beste SSD’s heeft en ik installeer alleen het OS erop en eventueel wat games/programma’s dus dan lijkt me 120GB meer dan genoeg.

Behuizing
Ik wil niet dat onderdelen doorbranden of niet passen dus ik vind het niet erg dat deze kast zo duur is (liever iets meer geld in de kast stoppen dan andere risico’s lopen). Deze kast is aan alle kanten “open” wat een goede circulatie biedt. Ook vind ik de uitstraling van deze kast geweldig en heeft het goede reviews.

Monitoren
Deze monitor komt uit de BBG van het mainstreamgamesysteem.
Gekozen voor 2 dezelfde monitoren voor zo min mogelijk problemen met een HDMI ingang. Ook hebben deze schermen een kleine rand, waardoor ze mooi naast elkaar staan. Ik heb hier gekozen voor 23 inch, omdat 27 inch mij niet echt fijn lijkt voor gamen.
Ik ga trouwens niet allebei de schermen gebruiken voor het gamen, de ander wordt gebruikt voor andere dingen namelijk: muziek, browsen, skype enz.

Optische drive
Ook al wordt dit steeds minder gebruikt is het niet verkeerd om het toch te hebben en qua prijs kan dit ook wel.

Toetsenbord + muis + muismat
Game toetsenbord wat niet al te duur is.
Muis ben ik nog niet helemaal zeker over. Ik ben wel van plan om een lasermuis te nemen met een normale muismat.
Ik wil geen draadloze toetsenbord en muis.

Headset
Headset ben ik nog niet helemaal zeker over. Deze headset lijkt me wel erg fijn en is draadloos en heb er goede reviews van gelezen, maar of het deze prijs wel waard is?

Speakers
Hier heb ik me totaal niet in verdiept en heb even snel de speakerset van de mainstream gepakt. Mij lijkt me in ieder geval een 2.1 speakerset meer dan genoeg, omdat ik de speakers niet goed rondom mij kan neerzetten.

Zijn hier nog opmerkingen of aanmerkingen over?

Verwijderd

Je kan beter deze pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB nemen. Als je ongeveer 2000 euro wil uitgeven is die 60 euro helemaal niks en dan kan je er veel meer programma's opzetten :D. Volgensmij is er geen verschil tussen Samsung en Plextor, behalve dat Plextor goedkoper is en betere presentaties heeft. Maarja, als je 2000 euro budget hebt en de Samsung SSD's hebben betere reviews, moet je daar voor gaan. Maar ga dan wel voor de 256GB. Met jouw budget is dat een koopje!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Neem een Plextor of Crucial 256GB SSD, Neem ook een MSI of ASUS videokaart, deze blijven wat stiller en koeler. Zelfde prijs: wat betere RAM pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9

• GHE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-04 14:56

GHE

Als je zoals je in het begin aangeeft het geluidsniveau zo laag mogelijk wilt houden, dan is het niet handig om een open kast uit te zoeken, dan zul je juist sneller last hebben van lawaai. Dan kun je beter voor bijvoorbeeld een Cooler Master SIlencio 550 gaan of hier een kijkje nemen en iets leuks uitzoeken. Scheelt ook meteen weer 50 euro.

Een headset (en muis en toetsenbord) zijn heel persoonlijk, ik zou je dan ook aanraden om eerst in de winkel te gaan kijken of de headset bevalt, voordat je er aan vast zit en blijkt dat hij niet lekker zit. Kun je ook gelijk een kijkje nemen bij de speakers om te zien of je verschil hoort tussen een speakerset van 120 euro of een ander goedkoper setje.

Voor dit bedrag vind ik het verder een nette build. Je zou inderdaad kunnen overwegen om een grotere SSD te kopen, maar als ik het zo hoor ga je niet heel veel programma's en spellen installeren, dus als je je collectie van spellen en programma's een beetje bijhoudt is 120 GB meer dan genoeg. Die Plextor is wel een betere keus, net een stukje betrouwbaarder dan de Samsung die jij gekozen hebt.

En tenslotte, wat betreft SLI voor de toekomst: tegen de tijd dat jij een nieuwe videokaart nodig hebt als je gamed op 1080p is die videokaart toch niet meer verkrijgbaar, dan kun je dan beter voor een nieuwe gaan. In dat geval zou ik ook voor een kleinere voeding gaan (500 W moet wel genoeg zijn dan)

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
intel en Nvidia zijn absoluut niet beter.
dat ze overal worden aangeraden, met name intel(!), is omdat Intel het verbruik laag kan houden. hier heeft AMD wat moeite mee. maar vooral in multicore is AMD de kampioen.

qua GPU heeft nvidia nu het voordeel dat er een nieuwe lijn is uitgekomen. dit maakt het niet automatisch beter.

• DJCapitalM
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-01 12:12
Mijn budget is 2000 euro, maar goedkoper uit zijn zonder kwaliteit verlies vind ik natuurlijk niet erg.

SSD hou ik klein, omdat ik niet van plan ben om het helemaal vol te maken en de prijs dan 2x zoveel wordt. Zoals GHE al aangeeft, ik ga mijn gamecollectie bijhouden en heel veel programma's kunnen gewoon op de HD geinstalleerd worden. Wel neem ik de Plextor PX-128M5S 128GB in overweging.

Ik heb verkeerde woordkeuze bij het geluidsniveau puntje gekozen. Ik hoef het niet percee zo min mogelijk, maar het moet ook niet sterk aanwezig zijn. Ik zou waarschijnlijk daardoor ook bij deze kast blijven, omdat qua circulatie en looks het mij erg aanspreekt.

Nvidia doelde ik ook precies op het punt dat het tot nu toe beter is, omdat de nieuwe reeks van ATI nog niet uit is. Daarom is het logisch dat ik voor een nvidia kaart ga.

p.s. Hoe maak je trouwens een pricewatch url? Ik heb nu de code gebruik die uit de wenslijst komt, maar dat moet vast makkelijker kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door DJCapitalM op 10-07-2013 20:15 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
gewoon URL kopieren uit je adresbalk :)

en op zo een budget beknibbelen op een SSD? das onzinnig, als je een hoop programma;s op de gewonen HDD zet, doe je het hele effect vane en SSD te niet.
Pagina: 1