Dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel, ik heb hiervoor altijd een laptop gehad voor de studie, dus alle hulp is welkom. Ik heb als basis de BBG van juli gebruikt deze zal dus sterk herkenbaar zijn.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De komende jaren mee kunnen draaien met de nieuwste games, browsen, streamen. Vooral het gamen zal de pc op samengesteld worden. Ik doe niks met foto/videobewerking.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 2000 euro gaan kosten.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb alles nodig.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, omdat die (tot nu toe) beter zijn en overal wordt aangeraden.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil een systeem die lang mee gaat met oog op de toekomst. De kast moet groot genoeg zijn om alles in kwijt te kunnen en het geluidsniveau moet zo min mogelijk zijn.
Dit is mijn wenslijst:
Onderdelen die overeenkomen met de BBG juli 2013 high-end gamesysteem
Deze onderdelen zal ik verder niet toelichten, omdat deze in de BBG vermeld staan. Het gaat hier om de volgende onderdelen:
• Processor
• Processorkoeling
• Moederbord
• Geheugen intern
• Harde schijf
• Voeding
Ik heb nu nog gekozen voor 1 videokaart, omdat dat naar mijn mening nog voldoende is. Wel heb ik rekening gehouden met het moederbord en de voeding voor een SLI oplossing in de toekomst (dan is de videokaart ook goedkoper geworden) of is het beter/goedkoper om in de toekomst de videokaart te vervangen als die verouderd is?
SSD
Ik hoor dat Samsung tot nu toe de beste SSD’s heeft en ik installeer alleen het OS erop en eventueel wat games/programma’s dus dan lijkt me 120GB meer dan genoeg.
Behuizing
Ik wil niet dat onderdelen doorbranden of niet passen dus ik vind het niet erg dat deze kast zo duur is (liever iets meer geld in de kast stoppen dan andere risico’s lopen). Deze kast is aan alle kanten “open” wat een goede circulatie biedt. Ook vind ik de uitstraling van deze kast geweldig en heeft het goede reviews.
Monitoren
Deze monitor komt uit de BBG van het mainstreamgamesysteem.
Gekozen voor 2 dezelfde monitoren voor zo min mogelijk problemen met een HDMI ingang. Ook hebben deze schermen een kleine rand, waardoor ze mooi naast elkaar staan. Ik heb hier gekozen voor 23 inch, omdat 27 inch mij niet echt fijn lijkt voor gamen.
Ik ga trouwens niet allebei de schermen gebruiken voor het gamen, de ander wordt gebruikt voor andere dingen namelijk: muziek, browsen, skype enz.
Optische drive
Ook al wordt dit steeds minder gebruikt is het niet verkeerd om het toch te hebben en qua prijs kan dit ook wel.
Toetsenbord + muis + muismat
Game toetsenbord wat niet al te duur is.
Muis ben ik nog niet helemaal zeker over. Ik ben wel van plan om een lasermuis te nemen met een normale muismat.
Ik wil geen draadloze toetsenbord en muis.
Headset
Headset ben ik nog niet helemaal zeker over. Deze headset lijkt me wel erg fijn en is draadloos en heb er goede reviews van gelezen, maar of het deze prijs wel waard is?
Speakers
Hier heb ik me totaal niet in verdiept en heb even snel de speakerset van de mainstream gepakt. Mij lijkt me in ieder geval een 2.1 speakerset meer dan genoeg, omdat ik de speakers niet goed rondom mij kan neerzetten.
Zijn hier nog opmerkingen of aanmerkingen over?
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De komende jaren mee kunnen draaien met de nieuwste games, browsen, streamen. Vooral het gamen zal de pc op samengesteld worden. Ik doe niks met foto/videobewerking.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 2000 euro gaan kosten.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb alles nodig.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, omdat die (tot nu toe) beter zijn en overal wordt aangeraden.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil een systeem die lang mee gaat met oog op de toekomst. De kast moet groot genoeg zijn om alles in kwijt te kunnen en het geluidsniveau moet zo min mogelijk zijn.
Dit is mijn wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 770 2GB | € 366,50 | € 366,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 75,99 | € 75,99 |
| 1 | Cooler Master Storm Trooper (Closed) | € 122,55 | € 122,55 |
| 2 | LG IPS237L Zwart | € 149,90 | € 299,80 |
| 1 | Logitech Speaker System Z623 | € 118,75 | € 118,75 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Logitech G500 | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Steelseries Qck | € 8,62 | € 8,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | € 140,41 | € 140,41 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,- | € 16,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.885,97 | |
Onderdelen die overeenkomen met de BBG juli 2013 high-end gamesysteem
Deze onderdelen zal ik verder niet toelichten, omdat deze in de BBG vermeld staan. Het gaat hier om de volgende onderdelen:
• Processor
• Processorkoeling
• Moederbord
• Geheugen intern
• Harde schijf
• Voeding
Ik heb nu nog gekozen voor 1 videokaart, omdat dat naar mijn mening nog voldoende is. Wel heb ik rekening gehouden met het moederbord en de voeding voor een SLI oplossing in de toekomst (dan is de videokaart ook goedkoper geworden) of is het beter/goedkoper om in de toekomst de videokaart te vervangen als die verouderd is?
SSD
Ik hoor dat Samsung tot nu toe de beste SSD’s heeft en ik installeer alleen het OS erop en eventueel wat games/programma’s dus dan lijkt me 120GB meer dan genoeg.
Behuizing
Ik wil niet dat onderdelen doorbranden of niet passen dus ik vind het niet erg dat deze kast zo duur is (liever iets meer geld in de kast stoppen dan andere risico’s lopen). Deze kast is aan alle kanten “open” wat een goede circulatie biedt. Ook vind ik de uitstraling van deze kast geweldig en heeft het goede reviews.
Monitoren
Deze monitor komt uit de BBG van het mainstreamgamesysteem.
Gekozen voor 2 dezelfde monitoren voor zo min mogelijk problemen met een HDMI ingang. Ook hebben deze schermen een kleine rand, waardoor ze mooi naast elkaar staan. Ik heb hier gekozen voor 23 inch, omdat 27 inch mij niet echt fijn lijkt voor gamen.
Ik ga trouwens niet allebei de schermen gebruiken voor het gamen, de ander wordt gebruikt voor andere dingen namelijk: muziek, browsen, skype enz.
Optische drive
Ook al wordt dit steeds minder gebruikt is het niet verkeerd om het toch te hebben en qua prijs kan dit ook wel.
Toetsenbord + muis + muismat
Game toetsenbord wat niet al te duur is.
Muis ben ik nog niet helemaal zeker over. Ik ben wel van plan om een lasermuis te nemen met een normale muismat.
Ik wil geen draadloze toetsenbord en muis.
Headset
Headset ben ik nog niet helemaal zeker over. Deze headset lijkt me wel erg fijn en is draadloos en heb er goede reviews van gelezen, maar of het deze prijs wel waard is?
Speakers
Hier heb ik me totaal niet in verdiept en heb even snel de speakerset van de mainstream gepakt. Mij lijkt me in ieder geval een 2.1 speakerset meer dan genoeg, omdat ik de speakers niet goed rondom mij kan neerzetten.
Zijn hier nog opmerkingen of aanmerkingen over?