Goedkope tweedehands laptop, alleen voor internetradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-04 21:44
Hallo,

ik wil graag internetradio luisteren, over m'n versterker. Via wifi.
Het aanbod van internetradio's valt me tegen. De meesten hebben een eigen luidsprekertje, dat wil ik juist niet. En de meesten zijn duur.

Dus nu dacht ik: waarom geen tweedehands goedkoop laptopje er bij, puur voor de internetradio.

Eisen:
- snel opstarten
- goedkoop
- liefst lekker stil
- klein

In eerste instantie dacht ik aan een mini-laptop. Die zijn er ook alweer een paar jaar (dus vast 2ehands goedkoop te vinden) en lekker klein.

Vragen:
- Welk besturingssyteem is het beste voor de korte opstarttijd?
- Iemand een tip voor een merk of type laptop die niet veel geluid maakt?
- Waar moet ik op letten wat betreft prestaties?
- Andere tips?

Groeten, Jurrien

[ Voor 3% gewijzigd door Vervloet op 10-07-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511047

Is een tablet niet handiger? Iets als een galaxy tab is meteen wakker als je hem aanraakt, dat kun je van (oudere/mini) laptops niet zeggen...

Ik weet alleen niet wat ik me precies moet voorstellen bij afspelen over wifi. Welke versterker heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:45
Koop een iPod touch, en installeer TuneIn Radio.

[ Voor 43% gewijzigd door jeroen3 op 10-07-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
als het echt om de prijs gaat kun je ook een android telefoon uit china nemen deze heb je al vanaf 44,50 half thuis bijvoorbeeld:

http://www.geekbuying.com...-WiFi-BT-Blue-316360.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
Anoniem: 511047 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:16:
Is een tablet niet handiger? Iets als een galaxy tab is meteen wakker als je hem aanraakt, dat kun je van (oudere/mini) laptops niet zeggen...

Ik weet alleen niet wat ik me precies moet voorstellen bij afspelen over wifi. Welke versterker heb je precies?
Ja sorry dat van de wifi heb ik niet helemaal duidelijk omschreven. Ik heb gewoon een oldschool versterker met losse cd-speler, losse tuner en losse platenspeler. Daar wil ik nu een apparaat bij leggen die gewoon met een kabeltje op de versterker is aangesloten. Dat apparaat mag z'n radio-ontvangst dan via wifi ontvangen.

Een tablet is misschien inderdaad handiger, nog niet over nagedacht.

Zo'n ipod touch, ik heb daar echt helemaal geen verstand van, is het dan zo dat je daar een internetradio-app op zet (dat is wat TuneIn is toch?). Heeft een ipod touch dan ook gewoon wifi-ontvangst?

Dat ipod-idee vind ik misschien nog het mooist. Een tablet is misschien iets te groot voor het doel.

Dank voor de reactie zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je hebt eventueel ook 7 inch Android tablets niet heel groot. De Nexus 7 van Asus lijkt me ideaal hiervoor en is ook niet heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
wat je wilt is deze
http://sitecom.com/nl/wireless-music-streamer/wl-061/p/203
of deze
http://sitecom.com/nl/wi-fi-music-player/wma-1000/p/1601
en een laptop.

met deze dingetjes kun je je muziek/geluid van een device naar je analoge versterker sturen via wifi.

of deze dan kan het via bluetooth
https://tweakers.net/pric...etooth-audio-devices.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
Ruben1075 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:43:
Je hebt eventueel ook 7 inch Android tablets niet heel groot. De Nexus 7 van Asus lijkt me ideaal hiervoor en is ook niet heel duur.
Ik zit nu ook naar tweedehands Ipods te kijken. Dat staat me nog meer aan. De prijs ook.
dezejongeman schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:55:
wat je wilt is deze
http://sitecom.com/nl/wireless-music-streamer/wl-061/p/203
of deze
http://sitecom.com/nl/wi-fi-music-player/wma-1000/p/1601
en een laptop.

met deze dingetjes kun je je muziek/geluid van een device naar je analoge versterker sturen via wifi.

of deze dan kan het via bluetooth
https://tweakers.net/pric...etooth-audio-devices.html
Maar daarvoor geldt allemaal dat je ook een laptop/computer aan moet hebben staan, toch? Dat wil ik niet, zoek een op zichzelf staand apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XchangeVisions
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 17:33

XchangeVisions

The World is "Open Source"

Ik zou aanraden:
- een oude laptop via V&A of marktplaats (WiFi kan ook via een USB stick of pcmcia kaartje)
- HDD vervangen door een CompactFlash kaartje, bijv. een Sandisk 4GB Extreme i.c.m. adapter.
- Linux distro installeren

Kost misschien wel wat meer dan een iPod touch maar dan heb je ook meer dan alleen een duffe muziekspeler. :)

Throughout the centuries there were men who took first steps, down new roads, armed with nothing but their own vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:57
Ik ben fan van het idee van een iPod Touch of smartphone. Kan je vaak aan laten staan en het verbruikt amper iets (in tegenstelling tot een oude,slome,hitte-producerende laptop) en je kan het dan ineens als draagbare muziekspeler gebruiken :)

Het hangt ook een beetje af van hoeveel je wilt tweaken en hoe goed je ermee over weg kan. Raspberry Pi kan je inderdaad in elkaar knutselen, of een chinese android tablet/telefoon. Maar aan dat Chinees spul moet je IMO niet als leek beginnen en je eerst wat verdiepen in wat goed en slecht is aangezien er daar ook veel rommel op de markt is. (niet dat ik tegen dat chinees spul ben want ik heb zelf wel een chinese tablet, en chinaphone komt er ook aan :) ) Ook moet je daarmee even uitkijken naar de geluidskwaliteit (via koptelefoonaansluiting) want op sommige goedkope tablets/smartphones zit erg veel ruis, zeker wanneer ze aan het opladen zijn. (ook de goedkope tablets hier in Nederland van bv Kruidvat).

[ Voor 59% gewijzigd door Thmz159 op 11-07-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:52
Of een Raspberry Pi oid met Linux en zet je er klein schermpje op en wifi dongle erin en klaar.. Nog goedkoop ook :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
lucash schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:29:
Of een Raspberry Pi oid met Linux en zet je er klein schermpje op en wifi dongle erin en klaar.. Nog goedkoop ook :-P
Klein schermpje, maar geen klein prijsje.. De Pi zelf is al duurder dan een goedkope tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 22:09
Tweede hands Logitech Queezebox. Werkt perfect en op Wifi.

http://tweakers.net/serie/1388/squeezebox/

Hmmm. Moet er wel wat tweedehands te vinden zijn.... |:(

http://www.marktplaats.nl...Id=0&postcode=&distance=0

Marktplaats wel dus.

[ Voor 83% gewijzigd door __R__ op 11-07-2013 00:41 . Reden: URL`s toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:45
Megamind schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:31:
[...]

Klein schermpje, maar geen klein prijsje.. De Pi zelf is al duurder dan een goedkope tablet...
WUT? :X

Weet niet waar jij tablets vindt van €30,- maar een rPi is hiervoor wel een van de goedkoopste oplossingen. Pak er een usb-DAC bij en je hebt uitstekend geluid! Zet er bijvoorbeeld RaspyFi op (distro dus oa ook Logitech Squeezeserver ondersteunt, voor makkelijke bediening) en klaar :)
rPi heeft zelf ook een analoge uitgang, maar die geeft niet echt super-kwaliteit geluid. Voor een €10,- heb je bovenstaand usb-DACje die uitstekend geluid eruit tovert.

Toegegeven: een Ipod(touch) ziet er een stuk gelikter uit en is inderdaad ook makkelijk in te zetten als portable speler. Maar wel een heel stuk duurder natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 11-07-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou gewoon een android smartphone ipv iPod Touch kopen, kan je er nog mee bellen enzo als je dat wilt ook :+

Ik gebruik men HTC Desire C ook voornamelijk om naar muziek te luisteren (daarnaast ook browsen & paar handige apps) en dat bevalt me prima. Goedkoop toestel, maar meer heb je in feite niet nodig. (ik heb er een 32GB micro sdhc in zitten)

Als hij niet echt super mobiel moet zijn, kan je natuurlijk ook doen zoals hierboven al gezegd geweest is. (Raspberry enz)

[ Voor 67% gewijzigd door SmokingCrop op 11-07-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

RPi is inderdaad een prima idee. Ik wist niet eens dat er een Linux distro dedicated was voor internetradio, maar aangezien die er is, is dat helemaal mooi :)

Een scherm is niet per se nodig neem ik aan? Hang er een afstandsbediening zoals deze (Logitech Harmony compatible!) aan :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:52
Scherm is idd niet perse nodig nee.. Kan misschien wel handig of awesome zijn om er ene klein schermpje aan te hangen of er zoiets van maken:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
1955 Internet Tube Radio with RaspBerry PI

En hier een tutorial :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Raspberry Pi Internet Radio Tutorial (MPD + 20x4 LCD)

Dit begint langzaam niet meer in het Laptop Aankoopadviesforum te horen :P

[ Voor 29% gewijzigd door lucash op 11-07-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
Bedankt voor de reacties zover! Ik heb een oude smartphone, nooit aan gedacht daarmee internetradio te luisteren, maar inderdaad, met TuneIn werkt het perfect. Ik denk dat ik voor zoiets ga. Een tablet of een telefoon.

Raspberry Pi is ook een leuke tip, had er nog nooit van gehoord, maar is wel leuk om zelf iets van te maken. Maar daar gun ik me voorlopig even de tijd niet voor. Wel een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:45
En je kunt nu ook Spotify en Youtube gebruiken.
En afspelen via Airplay speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 23:10

JT

VETAK y0

Nog een leuk tipje: op Ebay kan je vanuit China een ELE DAC krijgen voor <15 euro. Deze staat niet voor niks op head-fi.org in het "discoveries" topic. Ik vind de geluidskwaliteit hoorbaar beter dan m'n laptop. Daarnaast schijnt deze ook met Android toestellen te werken. Supervet dingetje!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1