Defecte videokaart / Afuture

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TnT4blast
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 22:47
Hey, tweakers

Ik heb ik mijn videokaart Powercolor PCS+ HD7970 3GB GDDR5 VORTEXII
naar afuture gestuurd om RMA aan te vragen, de videokaart bleek defect te zijn.

Ze wouden een vervanger aanbieden XFX AMD Radeon HD 7970 Dual Fan BLACK EDITION
omdat ze mijn videokaart niet meer konden leveren, maar die is slomer dan mijn videokaart

Heb ik recht om dezelfde videokaart te krijgen?

Gr, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Je hebt recht op een vergelijkbaar, vervangend product. En voor zover ik kan zien zijn de kaarten ongeveer hetzelfde qua snelheid en zul je er in ieder geval niet echt op achteruit gaan.

Ter referentie, de pricewatch links:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TnT4blast
De powercolor kaart was 410€~ hoe kan die vergelijkbaar zijn met de XFX van 340€~
en backplate vind ik handig op de powercolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
TnT4blast schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:54:
De powercolor kaart was 410€~ hoe kan die vergelijkbaar zijn met de XFX van 340€~
en backplate vind ik handig op de powercolor.
simpelweg omdat ze vergelijkbaar zijn ze gebruiken dezelfde chip op nagenoeg dezelfde snelheden met dezelfde hoeveelheid ram. en jij vergelijkt de prijs van toen de powercolor met de xfx prijs van nu.

tevens heeft de xfx betere garantie voorwaarden en vaak een hogere clock potentie dus ik zou het wel weten en tevreden zijn met hun aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TnT4blast
ik zit te kijken op een vergelijkings site en daar is de xfx 4% slomer dan die van powercolor maar de GHz versie is even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
dezejongeman schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:59:
[...]

tevens heeft de xfx betere garantie voorwaarden en vaak een hogere clock potentie dus ik zou het wel weten en tevreden zijn met hun aanbod.
Dit ^

En kaarten zijn hoogstens langzamer, slomer heb ik ze nog nooit gezien :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je kunt wel gaan eisen dat je precies dezelfde kaart krijgt, maar je kunt zelf in de pricewatch zien dat dat gewoon niet gaat.
Kijk anders eens op hun site of daar een vergelijkbare 7970 bij staat waar je wel tevreden mee zou zijn en leg dit dan voor aan Afuture.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vergelijkbaar product misschien, maar de prijs ligt wel 70 euro lager. Ik weet niet hoelang je de kaart hebt gebruikt, maar ik zou i.i.g. wel een bedrag terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Freakster86 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:01:
Vergelijkbaar product misschien, maar de prijs ligt wel 70 euro lager. Ik weet niet hoelang je de kaart hebt gebruikt, maar ik zou i.i.g. wel een bedrag terug vragen.
Was het verschil toentertijd ook 70 euro of waren ze vergelijkbaar in prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TnT4blast
ik had hem gekocht op 19 Maart 2013 dus dat is niet zolang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

TnT4blast schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:26:
ik had hem gekocht op 19 Maart 2013 dus dat is niet zolang.
De prijsgrafiek is niet heel duidelijk, maar als het goed is lag de prijs enkele tientjes hoger. Je kunt akkoord gaan inclusief € 50 euro van hun kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation

19 maart
Laagste prijs 344,70 euro
Gemiddelde prijs 368,38 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ago schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:40:
[...]

De prijsgrafiek is niet heel duidelijk, maar als het goed is lag de prijs enkele tientjes hoger. Je kunt akkoord gaan inclusief € 50 euro van hun kant?
Ze gaan hem echt geen 50 euro geven. Je hebt als klant recht op een gelijkwaardig artikel en dat krijgt hij ook. Ik zie het probleem niet. Verder dalen prijzen gewoon enorm hard van hardware. Mijn reference 7970 was 500 euro toen ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:57:
[...]

Ze gaan hem echt geen 50 euro geven. Je hebt als klant recht op een gelijkwaardig artikel en dat krijgt hij ook. Ik zie het probleem niet. Verder dalen prijzen gewoon enorm hard van hardware. Mijn reference 7970 was 500 euro toen ik hem kocht.
Als product A 100 euro duurder is dan product B dan lijkt mij 3,5 maanden later product A geen B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nogmaals. Hij heeft recht op een gelijkwaardig artikel en dat krijgt hij. Ookal is de kaart 1 week oud en was ie toen 400 euro en nu 100 euro, dat maakt niets uit. Ze geven hier gewoon een goede oplossing. De marge's op deze producten zijn sowieso maar een paar %. Als ze iedereen iedere keer 50 euro zouden moeten geven terwijl ze een gelijkwaardig artikel leveren, hebben we over 2 jaar geen enkele PC zaak meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Of artikelen gelijkwaardig zijn zou denk ik ook wel enigsizns kunnen/moeten blijken uit de prijzen die ze op hetzelfde moment hebben. Ik ken de specificaties/eigenschappen van de kaarten niet goed genoeg om in te kunnen schatten of ze vergelijkbaar zijn, zo op het ook lijkt dat wel aardig het geval te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 10-07-2013 19:13 ]

Pagina: 1