Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hallo, Momenteel heb ik:

pricewatch: Antec Kühler H2O 620

pricewatch: AMD FX-4170 Black Edition

Maar op idle is mijn cpu 35 graden (0-5 % belasting) bij gemideld gebruik rond de 50 en stressed meer dan 64 graden na ongeveer 5 a 7 min stressed...Dit lijkt me niet echt normaal...zelfs voor een goedkopere zoals deze...

Nou wou ik kijken voor een andere waterkoeling, zelf bouw of kant en klaar, maakt me niet veel uit. Zolang hij maar fatsoenlijk koeld. Ik ben opzoek naar een radiator van 120mm 1x gezien de ruimte in mijn kast. Wel zou het met zelfbou mogelijk zijn tot 3x 120mm kwijt te kunnen...Dit lijkt me eigenlijk wel een uitdaging

[ Voor 7% gewijzigd door sander.jansen op 10-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:16
Op zich zijn de temperaturen niet verschrikkelijk slecht, wellicht iets hoog (ben niet zo bekend met de huidige AMD CPU's). Onder welke omstandigheden (omgevingstemperatuur en welke stresstest) heb je deze zaken gemeten? Met de warme dagen van laatst zit mijn 3770K @ 4.6Ghz met een enorme overkill custom loop op idle ook ruim boven de 30 graden en onder LinX zal ie waarschijnlijk ook ruim boven de 60 graden halen.

Misschien dat de koeler niet helemaal goed zit en kun je eens proberen het CPU-blok opnieuw te monteren met verse koelpasta. Een tube degelijk koelpasta zoals Arctic Cooling MX4 of Noctua NT-H1 kost maar een paar euro. Mocht dit weinig/niets opleveren kun je altijd nog op andere koeling overgaan en dan heb je die koelpasta sowieso nodig.

Mocht dit niet baten, dan is het wellicht handig dat je wat meer specs van je pc geeft, met name de kast. Zonder die informatie kan waarschijnlijk niemand je verder helpen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Dit is mijn kast...beetje een oud beestje maar nogsteeds goed :P

pricewatch: Recom Powerstation Evo Case (Window)

De kast: Er zal niet veen info meer tevinden zijn over deze kast, er zitten 2x 150/120mm fan plaatsen in het "dak" van de kast en een 120mm aan de achterzijde bovenaan, een 150\120mm midden onderaan voor de voeding in de "bodem plaat" en een 120 mm vooraan. (momenteel alle fan plaatsen gevuld met fans en de doorstrook is ruim voldoende)

Ik heb airco op mijn kamer en de tests zijn gedaan met ongeveer een 22 a 23 graden kamertemparatuur. Ik gebruik prime 95 voor de stress test ( deze op maximum hitte ingesteld) en de meegeleeverde software van amd (probe II) een flut programma maar wel de enigste die correcte temps weergeeft.

Ik kan inderdaad zo eens even proberen het cpu blok opnieuw te plaatsen...ik heb geloof ik nog ergens een tube koelpasta...zn tube is altijd handig om te hebben :)

EDIT: Ik bedacht me net dat ik nog ergens 2x 120mm excelebers heb liggen...ik heb de origineele fan vervangen door deze 2 excellebers en nu heb ik een top temparatuur van ongeveer 60 graden...dit is al een heel stuk beter dan wat ik eerst had...ik kan wel nog eens de koelpasta nakijken maar denk dat dat een andere keer wordt...k moet zo weg...toch bedankt voor het advies ;)

[ Voor 15% gewijzigd door sander.jansen op 10-07-2013 17:32 ]