Tussen wal en schip met iDeal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
Beste Huiskamer genoten. Ik zit met een probleem.

Vanmiddag had ik een band besteld bij Oponeo.nl

Band inc btw, verzending etc was €174,00
Ik betalen via iDeal, klik ik door, kom je bij het menu waar je je bank moet selecteren. Dus ik selecteer de Rabobank. En ga vrolijk door met het invoeren van mijn rekening nr + pas nr.
In het volgende scherm waar je het totaal bedrag staat zie ik een totaal bedrag te staan van €184,61.

Dus ik denkende, ik zal wel ergens overheen hebben gekeken. En ben door gegaan met de betaling.

Oponeo.nl stuurt mij bevestigingsmail van de bestelling. Totaal bedrag: €174,00
Bevestingsmail van Skrill (iDeal paymen provider van oponeo.nl): €174,00
Bevestigingsmail van de Rabobank: €184,61

Gebeld met Oponeo.nl: Die stuurde me een screenshot door van hun ontvangstbedrag: €174,00

Ik met de Rabobank gebeld, en die zeggen dat de fout bij de iDeal paymen provider ligt. Ze willen een week wachten en als het dan nog niet goed is willen ze het aankaarten bij Rabobank nederland. Maar daarbij vertelde de meneer ook dat als ze dat doen, ze het waarschijnlijk niet op kunnen lossen om dit recht te krijgen.
Skrill is alleen te bereiken in Engeland. 1 belletje en je bent zo 3,4 euro verder. En het is Engels. Ik kan wel een woordje Engels. Maar eer dit complex iets is uitgelegd ben je zo 20 minuten verder.

Ik blijf dus met een verschil zitten van €10,61

Weet iemand wat ik hier mee aanmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

Dacuuu schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Het gaat mij niet om die €10. Maar om een fout in een systeem ergens.
En ik ben ook helemaal niet boos verder, maar wil het gewoon oplossen ;)
Als ik ergens had gewed, en wist dat er iets te verliezen is. Dan neem je je verlies. Bij zoiets zie ik dat toch iets anders.
En ze hebben geen e-mailadres in Engeland? Kan ik me nauwelijks voorstellen, en anders info@<domein>. Gewoon even je verhaaltje neertikken en dan heb je je plicht toch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Stoffel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:49:
[...]

En ze hebben geen e-mailadres in Engeland? Kan ik me nauwelijks voorstellen, en anders info@<domein>. Gewoon even je verhaaltje neertikken en dan heb je je plicht toch gedaan.
Skrill Heeft contact via de telefoon (England dus) en mail contact Maar daarvoor moet je een skrill account hebben, en die heb ik niet. En je kan wel een paymen account gaan aanmaken. Maar dat lijkt me voor een normale vraag een beetje te ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Het gaat mij niet om die €10. Maar om een fout in een systeem ergens....
Is het wel een fout en niet één of andere soort van provisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:52:
[...]

Is het wel een fout en niet één of andere soort van provisie?
Nee dit kan ik me niet voorstellen:

Oponeo.nl: Totaal te betalen: 174,00 EUR

Mail van skrill.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
BEVESTIGING TRANSACTIE

U heeft een betaling gedaan aan Oponeo.pl S.A. met behulp van uw bankrekening via iDEAL op 10 Jul 2013.

Het bedrag van EUR 174.00 is van uw bankrekening afgeschreven.

Deze uitgave verschijnt op uw bankafschrift als een afschrijving door: MONEYBOOKERS, LONDON.

Stukje uit de mail van de rabobank:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tEEENwz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb je al op je bankrekening gekeken welk bedrag nou daadwerkelijk is afgeschreven?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
naitsoezn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:57:
Heb je al op je bankrekening gekeken welk bedrag nou daadwerkelijk is afgeschreven?
Jup, Anders start ik dit topic niet :P Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cdbMmvl.png

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 10-07-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

ERM |:(

[ Voor 96% gewijzigd door heuveltje op 10-07-2013 16:41 . Reden: nog niet wakker ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tja, dan kan oponeo jou wel leuk een screenshot laten zien van één of andere bevestiging, maar geld dat van jouw rekening afgeschreven is, wordt toch echt bij een andere rekening bijgeschreven. Dat wordt niet door de bank opgesplitst en over 2 rekeningen verdeelt. Oponeo heeft dus 10 euro teveel ontvangen :)

Edit: Nou ja, de tussenpersoon heeft 10 euro teveel ontvangen. Zou me dan idd niets verbazen als het nog gecorrigeerd wordt.
heuveltje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:00:
Vaag iets idd, Is trouwens wel precies 10% meer
Ehm, nee :?

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 10-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou toch eerst even die week wachten. Stel anders even een reminder in voor volgende week woensdag, kom je er dan op terug bij je bank en hier ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsoezn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:01:
[...]

...Oponeo heeft dus 10 euro teveel ontvangen :)...
Wat door Moneybookers is gekomen (die faciliteren het iDeal gedoe), vandaar dat ik afvroeg of het wel een fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

nee,oponeo heeft bewezen die 174 ontvangen te hebben.die 10 euro is dus nog bij moneybookers.....

althans,dat is hoe ik het tot zover begrijp (zie TS)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mrsar schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:13:
nee,oponeo heeft bewezen die 174 ontvangen te hebben.die 10 euro is dus nog bij moneybookers.....

althans,dat is hoe ik het tot zover begrijp (zie TS)
Voor zover ik het begrijp heeft oponeo gewoon hun eigen variant van de mailbevestiging die TS zelf ook van oponeo heeft getoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mail van: no_reply@skrill.com
Met als inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
*******************************************************************************************
THIS IS AN AUTOMATED EMAIL - PLEASE DO NOT REPLY.
*******************************************************************************************

Geachte *******,

BEVESTIGING TRANSACTIE

U heeft een betaling gedaan aan Oponeo.pl S.A. met behulp van uw bankrekening via iDEAL op 10 Jul 2013.

Het bedrag van EUR 174.00 is van uw bankrekening afgeschreven.

Deze uitgave verschijnt op uw bankafschrift als een afschrijving door: MONEYBOOKERS, LONDON.

Handelaarsreferentie:
 Bestelling 11*******

Met vriendelijke groeten,

Skrill

Moneybookers Ltd., Londen, ingeschreven in Engeland en Wales onder nummer 4260907.
Statutaire zetel: Welken House, 10-11 Charterhouse Square, London, EC1M 6EH, Groot-Brittannië.
Door de Financial Services Authority (FSA) gemachtigd tot uitgifte van elektronisch geld op grond van de Electronic Money Regulations 2011.

Oponeo.nl zegt €174 te hebben ontvangen en hebben mij daar een screenshot van laten zien.

Maar bij mij is er dus €184,51 afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Geen idee waarom deze in de HK staat terwijl hij prima past in SF..
HK-->SF

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Je zou ook kunnen faxen: Netherlands: 020 524 8418
Maar makkelijkst lijkt even een accountje aanmaken, het is niet alsof ze daarvoor veel gegevens vragen (username + pw, verder niks). Dan kan je een service ticket openen en het rustig afwachten.

Wel een heel interessante vergissing. Laat ons weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Znorkus schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:38:
Je zou ook kunnen faxen: Netherlands: 020 524 8418
Maar makkelijkst lijkt even een accountje aanmaken, het is niet alsof ze daarvoor veel gegevens vragen (username + pw, verder niks). Dan kan je een service ticket openen en het rustig afwachten.

Wel een heel interessante vergissing. Laat ons weten hoe het afloopt.
Een fax heb ik niet.

Het aanmaken van een account is niet veel werk, maar het is voornamelijk voor als je daar een rekening opent bij hun.
Ik ga morgen nog even een belletje doen naar Oponeo.nl, en dan zorg ik eerst dat die band hier op de mat ligt, en dan ga ik verder kijken wat ik kan doen. Want straks gaat het door dit ook nog verkeerd dat die band niet hier aankomt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Staat alles wel op 'band'?
Geintje :P
Succes en keep us posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ago schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:43:
Staat alles wel op 'band'?
Geintje :P
Succes en keep us posted
De band is binnen, net geleverd. +1 voor de snelheid van de levering! Nu de €10,61 nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, spam.

[ Voor 138% gewijzigd door Perkouw op 11-07-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het bij moneybookers/skrill niet zo, dat als je een keer via hun hebt betaald dat je dan automatisch een account hebt? Anders is het aanmaken van een private account ongeveer 1 minuut werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik zou gewoon contact opnemen met de Nederlandse webwinkel. Hoe zij hun betalingen regelen is niet jouw probleem (via Skrill, PayPal, of desnoods in kraaltjes). Je hebt met hen een overeenkomst en je hebt vanaf hun site de bestelling gedaan en de betaling in gang gezet. Hoe zij het verder afhandelen (dure Engelse telefoontjes, faxen, of het verschil zelf betalen) moeten zij zelf weten.

Edit: Oh, een beetje laat misschien (zat wat te browsen door de topics). Nou ja :+

[ Voor 10% gewijzigd door Ulster Seedling op 17-07-2013 01:37 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Zou wel leuk zijn als TS even laat weten of het opgelost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik had natuurlijk even gereageerd toen de band binnen kwam. Daarna niets meer gehoord van iemand.
Maar gisteren een kleine update.

Rabobank belde met de boodschap dat hun niks voor me konden doen en dat ik bij Moneybookers moest zijn.
Oponeo webshop zou een bericht sturen naar Moneybookers. Daar nog geen terugkoppeling voor gehad (verwacht dat ook verder niet meer)
Ook nog contact gehad met de ABN amro, die zagen geen rare dingen. En wezen ook naar Moneybookers. Vandaag of morgen maak ik toch maar zelf een accountje aan bij moneybookers en dan ga ik een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

jhogervorst schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 01:36:
Ik zou gewoon contact opnemen met de Nederlandse webwinkel. Hoe zij hun betalingen regelen is niet jouw probleem (via Skrill, PayPal, of desnoods in kraaltjes). Je hebt met hen een overeenkomst en je hebt vanaf hun site de bestelling gedaan en de betaling in gang gezet. Hoe zij het verder afhandelen (dure Engelse telefoontjes, faxen, of het verschil zelf betalen) moeten zij zelf weten.

Edit: Oh, een beetje laat misschien (zat wat te browsen door de topics). Nou ja :+
Bingo...

Je moet bij de webwinkel zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1