Toon posts:

Eigen Gameserver hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik zit met een paar vrienden te denken over een eigen server te hebben waar wij verschillende game op kunnen hosten.
Een vriend van me in Engeland heeft al een leased busissness line gezien bij BT, maar die had (maar) een 19Mbit uplink.
Graag zou ik jullie ervaring/mening willen horen over wat wij het beste kunnen doen.

Zelf zaten wij te denken om zelf een server samen te stellen (~600 euro) en dan ergens neer te zetten waar we een goede internet verbinding hebben.
Maandelijks budget ligt rond de 40-60 euro

Wat is op dit moment het beste om voor te gaan?

Thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Kan je niet gewoon een snelle VPS huren. Volgens mij draait JoSchaap (Arma server) ook vanaf zo'n VPS (gesponserd wel).

Bijv: transip BladeVPS X8
4 Intel Xeon
8.192 MB
300 GB
10.000 GB Dataverkeer
1 (Max. 10) IPv4-adres
1 Snapshot
SMS monitoring

eerste maand 25,- daarna 50,- en maandelijks opzegbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door m0nk op 10-07-2013 14:57 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je zou dedicated hosting bij leaseweb of iets dergelijks kunnen nemen, daar kun je van alles op draaien en prijzen zijn vanaf 29,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:19
Voor dat budget zou het ook een goede optie kunnen zijn om voor een dedicated te gaan. Voor een minecraft community (Tweakcraft) maken wij al ruim 2 jaar gebruik van een server bij Hetzner (http://www.hetzner.de/hosting/produkte_rootserver/ex4s), voor dat bedrag kom je eigenlijk niet aan iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik ga voor de laatste.

Zou deze server ook spellen zoals ArmA 3 enzo kunnen hosten?

Ziet er wel erg goed uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:43:
Ik denk dat ik ga voor de laatste.

Zou deze server ook spellen zoals ArmA 3 enzo kunnen hosten?

Ziet er wel erg goed uit !
Spellen waarvoor dedicated server files worden uitgebracht kun je er hosten (BF3 bijvoorbeeld niet). Kijk ook nog even naar g-portal.de, die hebben over het algemeen betere routing dan Hetzner.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:46:
[...]

Spellen waarvoor dedicated server files worden uitgebracht kun je er hosten (BF3 bijvoorbeeld niet). Kijk ook nog even naar g-portal.de, die hebben over het algemeen betere routing dan Hetzner.
oh wow! die i7 3770K met 1000Mbit voor dezelfde prijs!?
dat ziet er wel een stuk beter uit.
Iemand ervaring? <3

[edit] deze: http://www.g-portal.de/en...dedicated-intel-i7-3770k/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Waarom zitten er desktop CPU's en software RAID in deze "servers"? Daarom zijn ze ook goedkoop denk ik, Xeons zijn een stuk duurder.

Is het dan wel stabiel of mag je elke week opnieuw je spellen installeren..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
bvk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:04:
Waarom zitten er desktop CPU's en software RAID in deze "servers"? Daarom zijn ze ook goedkoop denk ik, Xeons zijn een stuk duurder.

Tja, het is al een klein wonder dat je dergelijke specs voor zulke bedragen kunt krijgen. Overigens zijn wij nog nooit tegen problemen als falende CPU's of corrupt geheugen tegengelopen. Wel een SSD in een paar maanden erdoorheen gejaagd maar dat werd prima geregeld verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor servers run je allemaal erop? wat kan het aan (arma (40 spelers) vraag ik dan vooral als meetpunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:14:
Wat voor servers run je allemaal erop? wat kan het aan (arma (40 spelers) vraag ik dan vooral als meetpunt)
Wij runnen er 'slechts' een Minecraft server op. Dat is de community die we zijn, en meer niet. Hoe andere spellen daartoe verhouden zou ik niet weten, ik weet wel dat de bottleneck bij ons het ram is omdat we eigenlijk alles uit ramdisk draaien. Lijkt me dat er voor deze hardware genoeg benchmarks te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:14:
Geef anders eens aan wat je er zélf op wil gaan draaien? Je hebt het over meerdere games, moeten die allemaal tegelijk draaien dan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Minecraft, Valve source games, ArmA 2, ArmA 3, DayZ (whenever dat uitkomt). Het zou vooral co-op zijn, rond de 12 man (internationaal)

[Edit] ook denk ik wel dat soms meerdere gameservers tegelijk aan het draaien zullen zijn ja!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Bedenk je eens hoe dit zou draaien op je eigen thuis pc of test dat eerst eens. Hoe wil je trouwens de game server bestanden gaan installeren? Voor die € 59,- heb je alleen SSH toegang, voor andere beheersoftware moet je bijbetalen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:52:
[...]

oh wow! die i7 3770K met 1000Mbit voor dezelfde prijs!?
dat ziet er wel een stuk beter uit.
Iemand ervaring? <3

[edit] deze: http://www.g-portal.de/en...dedicated-intel-i7-3770k/
Ik huur zelf bij Hetzner, maar maak ook gebruik van iemand z'n g-portal machine. Voornaamste verschillen van mijn Hetzner EX4 vs g-portal van ongeveer zelfde prijs:

Hetzner pluspunten:
2 3TB disks in RAID1 als standaard
KVM over IP is gratis (gratis te boeken in blokken van 2 uur, dedicated 24/7 kost je 10 euro p/m)
Paar honderd gig backup ruimte inclusief

G-portal pluspunten:
Betere routing
Gbit is standaard, bij Hetzner krijg je waarschijnlijk ook gigabit verbinding op nieuwe servers (ik kreeg het vorig jaar ipv de 100Mbit die het zou moeten zijn), maar ze 'garanderen' 100Mbit.
Dataverbruik is 'onbeperkt'

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

bvk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:04:

Boeie, dat voldoet prima hoor. Zou niet weten waarom een 3770K onder zou doen voor een Xeon.
bvk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:45:
Bedenk je eens hoe dit zou draaien op je eigen thuis pc of test dat eerst eens. Hoe wil je trouwens de game server bestanden gaan installeren? Voor die € 59,- heb je alleen SSH toegang, voor andere beheersoftware moet je bijbetalen.
Dat is toch ook voldoende? Met SSH heb je meteen SCP voor bestandbeheer.
Of bedoelde je gamepanels e.d.?

[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 10-07-2013 17:49 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

I/O? Stabiliteit? Waarom zou de GSP's zelf dan niet op i7's draaien denk je? Qua rekenkracht zal het niet veel uitmaken, maar een server platform kan natuurlijk veel meer data verwerken.

Edit:
Compizfox schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:48:

[...]

Misschien voor jou als Linux expert, maar voor de TS? En ja, hoe ga je de games zelf beheren...

[ Voor 48% gewijzigd door bvk op 10-07-2013 17:58 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 19:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Compizfox schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:48:
[...]

Boeie, dat voldoet prima hoor. Zou niet weten waarom een 3770K onder zou doen voor een Xeon.

[...]

Boeie? :+

Een Xeon is een server CPU. Juist om relatief "zware" threads te kunnen draaien.
Ja, gooi het in je eigen PC en ga bijvoorbeeld BF3 spelen, dan zou het in feite geen ruk uitmaken.
Ga je het in een server zetten dan heeft de Xeon;
- Betere performance
- Betere stabiliteit
- Gaat langer mee
- Grotere Cache
- Kan beter overweg met veel threads
- Draaien met minder hitte
- Minder voltage nodig
- Kunnen zonder problemen 24/7 mee, aangezien ze daar specifiek voor zijn gemaakt.
- Updates komen vrijwel altijd eerder uit

Boeiend? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
douweegbertje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:54:
[...]

Boeie? :+

Een Xeon is een server CPU. Juist om relatief "zware" threads te kunnen draaien.
Ja, gooi het in je eigen PC en ga bijvoorbeeld BF3 spelen, dan zou het in feite geen ruk uitmaken.
- Betere performance
- Betere stabiliteit
- Gaat langer mee
- Grotere Cache
- Minder voltage nodig
- Kunnen zonder problemen 24/7 mee, aangezien ze daar specifiek voor zijn gemaakt.

Ik heb nog nooit een update voor een CPU zien langskomen? Natuurlijk zijn er een aantal voordelen, maar als we realistisch zijn en kijken naar het budget en de eisen dan is het klinkklare onzin om te stellen dat een Xeon de juiste keuze zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor een Xeon cpu erin wil doen, word dat 10 euro duurder en zou ik de Xeon E3 1240v2 erin krijgen. http://www.g-portal.de/en...ted-intel-xeon-e3-1240v2/
(ervanuitgaand dat ik g-portal.de ga gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Als iedere seconde downtime of een omvallend bitje je klauwen vol met geld kost, dan heeft een Xeon/ECC memory meerwaarde.

Zoniet, dan is er helemaal niets mis met 'desktophardware', en dan ben je een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 19:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

vistu schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:58:
[...]

Ik heb nog nooit een update voor een CPU zien langskomen? Natuurlijk zijn er een aantal voordelen, maar als we realistisch zijn en kijken naar het budget en de eisen dan is het klinkklare onzin om te stellen dat een Xeon de juiste keuze zou zijn.
updates in de vorm van de familie.
Komen vaker xeon updates/upgrades

Maar is geen klinkklare onzin. Wil je een eigen server dan kun je dat nooit bekostigen van dat budget. Mijn aanname was dan gelijk 2ehands die overigens altijd perfect zijn. Vaak genoeg worden 1 a 2 jaar oude servers (met xeon dus voornamelijk) verkocht voor echt bargin prijzen. Eigenlijk is het dan pas onzin om niet voor een Xeon te gaan.. (nogmaals: Server..)

Sure, in feite is er niets "mis" met een i7, maar als je de keuze hebt...
Zelfs als je een dedi server neemt, krijg je een leukere performance met een xeon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

bvk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:53:
I/O? Stabiliteit? Waarom zou de GSP's zelf dan niet op i7's draaien denk je? Qua rekenkracht zal het niet veel uitmaken, maar een server platform kan natuurlijk veel meer data verwerken.
Betere I/O, daar heb je gelijk in. Volgens mij is dat het grootste verschil: De bus tussen de CPU en het RAM is veel sneller.
Misschien voor jou als Linux expert, maar voor de TS? En ja, hoe ga je de games zelf beheren...
Je kunt ook zelf een gamepanel installeren. Wat voor VPS je ook bestelt, dit houdt je natuurlijk altijd. Een VPS of dedicated server moet je nou eenmaal zelf beheren.
Wil je dat niet? Dan moet je gewoon een gameserver huren (als in softwarematig) bij een gameserverboer, zoals i3D en consorten.
douweegbertje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:54:
[...]Boeie? :+

- Betere performance
Uiteraard bedoel ik ik dat met een vergelijking tussen een i7 en een Xeon van gelijke performance (ja, als je twee CPU's met verschillende performance gaat vergelijken kan ik het ook wel)
- Grotere Cache
Dit valt onder je punt "betere performance".
Ook normale CPU's kunnen zonder problemen 24/7 mee.
- Betere stabiliteit
- Gaat langer mee
- Minder voltage nodig
Voor de rest van de punten geldt: Kan wel zijn, maar heeft de TS dat nodig voor zijn Minecraft-servertje? Ik denk het niet. Dus vandaar "boeie". ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 10-07-2013 21:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Spam.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 31-03-2020 14:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.