AMD 760MP : wie gaan er allemaal voor ?

Pagina: 1
Acties:

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
De vraag lijkt me duidelijk. Ik ga er absoluut voor. Als ik kijk naar de performance van deze chipset met bv. programma's als 3d Studio Max & fotosoep (programma's waar ik veel mee werk), dan zie ik voor mezelf niet langer enige reden om nog voor een dual Intel bak te gaan..

Laat de betaalbare plankjes maar komen :)

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Ik ben benieuwd of er ooit betaalbare plankjes komen. AMD (en ook via en de mobo fabrikanten) zijn geen filantropische instellingen. Een ding telt: Geld verdienen, en niet een blij hoofd van een of andere tweaker of hardware idioot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had zoiets al heel lang in gedachten ter vervanging van mun onafscheidelijke BP6...

Maar ik zou hem niet direct gaan kopen, gewoon afwachten hoe anderen erover zeggen (vrienden, reviews, GoT lezen, etc). Daarnaast wordt het na verloop van tijd ook nog goedkoper... Als laatste, maar niet als laagste: ik ben nog zeer tevree met mun BP6, dus waarom nu al upgraden?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 05 juni 2001 11:33 schreef Eastern het volgende:
Ik ben benieuwd of er ooit betaalbare plankjes komen. AMD (en ook via en de mobo fabrikanten) zijn geen filantropische instellingen. Een ding telt: Geld verdienen, en niet een blij hoofd van een of andere tweaker of hardware idioot.
Niet helemaal waar. :) Elk blij hoofd koopt de volgende keer van hetzelfde bedrijf.

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:07
Ik heb 2 processoren helemaal niet nodig. Ik ben meer geinteresseerd in de stabiliteit en de prestaties van die nieuwe nVidia chipset.

• ddZ
Op dinsdag 05 juni 2001 11:33 schreef Eastern het volgende:
Maar MSI heeft toch een 'betaalbaar' plankje aangekondigd, onder de 200 dollar of zo :?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik ga er zeker voor. zo snel als asus of msi een leuk overklokbaar mobo hebben voor <1000,- wil ik er wel een hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Eastern
Niet helemaal waar. Elk blij hoofd koopt de volgende keer van hetzelfde bedrijf.
mee eens 8-), maar een zak met geld is toch nog net iets belangrijker!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 14:37

CTVirus

Dexterslab FAN

Zekerz hier ga ik echt voor!! Waarschijnlijk met het asuas bordje (ik heb namelijk niet echt behoefte aan die 64 bit pci sloten (of zijn ze compatible met de 32 bits)) met twee 1,2 Ghz 266 fsb Thunderbirdjes en een antec kastje + antec 400 watt voeding! :) :9~

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
Op dinsdag 05 juni 2001 11:49 schreef CTVirus het volgende:
antec 400 watt voeding! :) :9~
Aan 400 watt heb je volgens de specs niet genoeg, dus ik zou voor de zekerheid toch maar 450 gaan, hopelijk hebben abit en asus wel een gewone ATX powersupply nodig.

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik heb het ff opgezocht en ze zijn compatible 64 bit sloten met 32 bit kaarten!, ook het kaartje van msi is dus interessant!

• ddZ
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 enz.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Zodra er een moederbordje met overklokbaarheid op de markt komt kleiner dan 800 gulden, dan gaat m'n ouwe trouwe BP6-je de deur uit. Met Dual Athlon dan natuurlijk.

Kwiep

Happy Blessings <3

• Eastern
Zekerz hier ga ik echt voor!! Waarschijnlijk met het asuas bordje (ik heb namelijk niet echt behoefte aan die 64 bit pci sloten (of zijn ze compatible met de 32 bits)) met twee 1,2 Ghz 266 fsb Thunderbirdjes en een antec kastje + antec 400 watt voeding!
Heb je geld over? In niet iig :(:(:(:( En zeker niet voor dit :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

moederbord 550,- hopelijk die msi,
1,2 ghz 507,- 2X fl 1014,-
512 mb pc2100 fl 400,- (of als registered ook nodig is op de msi wat registered importeren uit de VS.
Antec zooi: 450,-

totaal 2400,- (veel voor een upgrade, maar wel :9~

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Wat wel grappig is, is dat de Athlon MP en de Desktop Athlon 4 (Palomino)dezelfde processors zijn. Er zit geen verschil in.

Aangezien het nog een tijdje duurt voordat Desktop Athlon 4 (palomino) uitkomen, kun je dus nu al een Palomino op je mobo drukken. :)

Toch?, of mis ik iets :)

Overigens als er een beetje betaalbare mobo's komen van MSI ,Abit of Asus dan ga ik er zeker voor.

• ddZ
Tja, er kan een verschil in cache zitten, maar daar heb ik vandaag nog nix over gelezen :?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 18:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op dinsdag 05 juni 2001 11:39 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

Maar MSI heeft toch een 'betaalbaar' plankje aangekondigd, onder de 200 dollar of zo :?
nee in de 200 dollar range.
daar valt 280 dollar ook nog onder

en met btw invoerkosten en weet ik wat. kun je dan nog makkelijk op 700+ gulden zitten :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01

reiker

dan jij!

* reiker gaat ook voor een 760MP

kan je leuk mee patsen op een LAN-party :9~

offtopic:
ownee daarvoor ga ik me huidige systeem al in een koffer bouwen

maarreh, wie doet er nu niet alles voor z'n }:O ?!

edit: toch die koe-smiley vaker gebruiken

Zo gezegd, zo gedaan.

• Abbadon
  • Laatst online: 00:57
Ik kijk nog even de kat uit de boom (kinderziektes, bepaalde issue's), maar dual Athlon staat met stip bovenaan op m'n upgradelijstje. Heb ik er twee stuks (Athlon) nodig? Nee, maar het is wel fun. En een hobby mag wel wat kosten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Ga er wel voor maar wacht nog wel tot er borden komen zonder al die onboard zaken die de Tyan heeft, heb al een Intel 100 PRO en U160 SCSI kaart dus ben niet van plan het nog een keer onboard te gaan betalen.

Als MSI inderdaad met een bord rond de 500 piek komt dan doe ik het.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik ga er ook voor... zodra er een leuk bordje verkrijgbaar is voor een redelijke prijs.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Nvidia Nforce...is het enige waar ik momenteel naar uitkijk!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 12:35 schreef Bram het volgende:
Wat wel grappig is, is dat de Athlon MP en de Desktop Athlon 4 (Palomino)dezelfde processors zijn. Er zit geen verschil in.

Aangezien het nog een tijdje duurt voordat Desktop Athlon 4 (palomino) uitkomen, kun je dus nu al een Palomino op je mobo drukken. :)

Toch?, of mis ik iets :)

Overigens als er een beetje betaalbare mobo's komen van MSI ,Abit of Asus dan ga ik er zeker voor.
De Athlon MP heeft een grotere cache, maar nog geen ondersteuning voor PowerNow en SSE. Bovendien is hij duurder dan huidige TBs en lager geklokt.

Je kunt dus denk ik beter een 1,4GHz TB kopen als je voor performance wilt gaan. Athlon MP zit nu op 1,2GHz. Thunderbirds kun je ook gewoon op een dual tyan bordje prikken, hoeveel MKeys/s krijg je dan?? :9~

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Op woensdag 06 juni 2001 19:16 schreef CiPHER het volgende:
hoeveel MKeys/s krijg je dan?? :9~
iets van 6-8 denk ik (8> (8> (8>

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Op woensdag 06 juni 2001 19:16 schreef CiPHER het volgende:

[..]

De Athlon MP heeft een grotere cache, maar nog geen ondersteuning voor PowerNow en SSE. Bovendien is hij duurder dan huidige TBs en lager geklokt.

Je kunt dus denk ik beter een 1,4GHz TB kopen als je voor performance wilt gaan. Athlon MP zit nu op 1,2GHz.
Naar mijn weten heeft de Athlon MP evenveel cache als een thunderbird. De MP heeft wel SSE ondersteuning. Dat Powernow is trouwens alleen interessant voor die Mobile Athlon 4 . En hij is maar 100 piek duurder dan een exemplaar met de zelfde snelheid.

Maar het gaat hier wel om een palomino cpu die dus 20% minder warm wordt. Nou dan kan je een 1200 mhz echt wel wat verder opfokken dan 1200 :)
Btw een 1200 Athlon MP processor is sneller dan een thunderbird 1200.

Nee als er straks Athlons Mp worden verkocht koop ik die echt wel eerder dan een normale thunderbird.

toch? :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abit WA-2A

Denk dak deze (of liever een kalere versie ervan, ziet nogal volgepropt en duur uit zoals de Tyan) ga nemen... Alleen al om het imago van Abit plankjes tov overklokbaarheid... :9~

Maar wacht iig ook effe de reviews af...

edit:

Asus A7M266-D
hmm...hmm... :9

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik ga ook voor DUAL ;) denk de Abit (lekker tweaken met het Softmenu) anders de Asus.

Pff wordt een hete DURE zomer.

www.tradealliance.nl

Pagina: 1