Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies aankoop LCD TV 46 of 47 inch budget ongeveer 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:45
Ik wil een nieuwe TV kopen met een scherm van 46 of 47 inch. De TV is voor in de woonkamer (met dus redelijk wat licht (vandaar een LCD)).

Eisen:
  • 46/47 inch.
  • Het best mogelijke paneel (liefst een ECHTE 100Hz (hardwarematig))
  • Zo min mogelijk motion blur en ghosting en de beste zwartwaarden.
  • Weinig tot geen blacklight bleeding
  • Redelijke goede kijkhoek.
  • Smart TV: uitzending gemist (en misschien later dit jaar netflix)
  • De beste weergave voor 2D (3D televisie is niet relevant voor mij)
  • Zwart frame.
  • 800 euro
Opties (tenminste degene die ik gevonden heb):
Philips 46PFL5507H Zwart
Philips 47PFL5028H Zwart
Philips 47PFL6007H (zit hier een 50 Hz of 100Hz paneel in?)
LG 47LM620S
Samsung UE46F6400 Zwart (of een andere uit de 6000 serie?)

Ik hoop dat jullie me een goed advies kunnen geven of eventueel betere suggesties hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door wilbert11 op 10-07-2013 14:36 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Eigenlijk wil je dus plasma, maar neem je het niet omdat je de televisie in een woonkamer plaatst en bang bent voor lichtinval.

Zolang er geen ramen zichtbaar zijn in de spiegeling van de televisie vanaf de punten waar je zit, zul je geen last hebben van die weerspiegeling.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Daar moest ik ook direct aan denken. Heb zelf ook een plasma staan met 3 ramen dichtbij. De spiegeling is stukken minder dan met de lcd die ik voorheen had.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zal voor een plasma gaan.
Vind de weerspiegeling reuze mee vallen, alleen als je de felle zon erin hebt dan zie je wel een weerspiegeling van de zon.

Als je dat echt perse voor LCD wilt gaan dan zou ik zeker geen Philips nemen.
Vorig jaar heb ik een nieuwe tv gekocht een panasonic plasma en heb echt heel veel tv's bekeken uren lang ook LCD en LED.
En vond de Philips echt een heel lelijk nep beeld geven geen natuurlijke weergave.
De philips LCD die ik bedoel die waren allemaal onder de 1000 euro, de duurdere versies zullen (hopelijk) er een heel stuk beter uitzien, maar dat weet ik dus niet,
De samsung vond ik nou wel weer wat beter eruit zien, ik denk dat je dan ook beter voor samsung kan gaan.

Tip die ik je wel wil mee geven is, vraag om te afstandsbediening zodat je de kleuren kan wijzigen.
In de winkels staat (LCD) alles heel hoog afgesteld wat er niet uit ziet.
En plasma staat juist weer wat donkerde afgesteld en lijkt ook veel donkerde dan dat het in werkelijkheid is, dat komt omdat de ruimte waar je in kijkt heel erg fel verlicht is.

Hopelijk heb je hier wat aan.

[ Voor 14% gewijzigd door michael3 op 11-07-2013 16:22 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.