Toon posts:

Problemen met mijn videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, de HP elitebook 8560w. Volgens mij is hij niet echt bedoeld om spellen en dergelijke mee te spelen maar toch wilde ik wat proberen.

Het probleem luidt wanneer ik op een site check wat mijn video kaart en video RAM is, hij aangeeft dat ik een NVIDIA met 0 b video RAM.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2le1277.png

Wanneer ik vervolgens naar display -> Change display settings -> Advanced ga, staat er dat ik 'Standard VGA grapgics adaptar' heb met chip type NVIDIA. Alleen staat er bij mijn Dedicated Video Memory n/a.
Is dit standaard totaal niet aanwezig op deze laptop? Is het mogelijk de Video RAM te vergroten of eventueel een nieuwe video kaart aan te schaffen?
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2j4wkt3.jpg

Bij voorbaat dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 11:05 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57

Nemesizz

Untouchable

Zijn 2 dingen waar ik aan denk in dit geval:

1) De laptop werkt op de accu (dus niet aan de netadapter aangesloten) en schakelt de nVidia GPU uit en werkt op de interne GPU van de processor (Intel HD Graphics of iets in die geest, die heeft shared geheugen dus 0MB dedicated).

2) De drivers zijn niet (correct) geinstalleerd. Volgens de specs kunnen er verschillende GPU's in die serie laptops (AMD FirePro, en/of nVidia Quadro). In jou geval zal er een Quadro inzitten.
Quadro's gebruiken (als ik me niet vergis) andere drivers dan GeForce kaarten. Dus kijk of je drivers kunt vinden van een Quadro. Soms wil het dat een laptop GPU niet herkent word door een driver van de site van nVidia (of AMD) zelf. Dan moet je de driver bij de fabrikant van de laptop van de site plukken en niet bij de fabrikant van de GPU zelf (dus driver bij HP zoeken).

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Nemesizz schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:18:
Zijn 2 dingen waar ik aan denk in dit geval:

1) De laptop werkt op de accu (dus niet aan de netadapter aangesloten) en schakelt de nVidia GPU uit en werkt op de interne GPU van de processor (Intel HD Graphics of iets in die geest, die heeft shared geheugen dus 0MB dedicated).

2) De drivers zijn niet (correct) geinstalleerd. Volgens de specs kunnen er verschillende GPU's in die serie laptops (AMD FirePro, en/of nVidia Quadro). In jou geval zal er een Quadro inzitten.
Quadro's gebruiken (als ik me niet vergis) andere drivers dan GeForce kaarten. Dus kijk of je drivers kunt vinden van een Quadro. Soms wil het dat een laptop GPU niet herkent word door een driver van de site van nVidia (of AMD) zelf. Dan moet je de driver bij de fabrikant van de laptop van de site plukken en niet bij de fabrikant van de GPU zelf (dus driver bij HP zoeken).
Wat betreft je eerste punt: Als je laptop niet veel grafische kracht nodig heeft, doordat je gewoon op je desktop zit o.i.d., dan kan ook zijn dat hij automatisch switcht naar de interne gpu. Nog los van of hij op de accu zit of niet.

En voor puntje 2: als hij gewoon de meegeleverde drivers geïnstalleerd heeft toen hij de laptop kreeg, dan zou dat geen probleem mogen zijn lijkt me.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!
Ik moest inderdaad een driver opnieuw installeren, en er stond blijkbaar al een AMD driver op, waardoor hij niks aangaf. 4 gb video RAM nu en hartstikke blij, bedankt!!