Toon posts:

TV aansluiten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MEnsen,

ik heb een pinnacle kaart in mijn pc hangen, en wil nu zpdra ik een film ga kijken ervoor zorgen dat mijn tv aangestuurt wordt via 1 van de uitgangen op mijn kaart. Weet iemand hoe ik dit voorelkaar krijg???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Aangestuurd? Onmogelijk! :)

• EsCo
  • Laatst online: 22:58
Op dinsdag 05 juni 2001 11:26 schreef dennisdotcom het volgende:
Aangestuurd? Onmogelijk! :)
Bevestigd...

En wat wil je aansturen dan? Het volume ofzo? Volgens mij hebben ze daar remote-controls voor uitgevonden.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
hoezo onmogelijk??? het moet toch kunnen dat ik een uitgang op die kaart ga gebruiken om bijvoorbeeld mijn videorecorder aan mijn pc te hangen!!!!! en als dat zou lukken kan ik toch ook een tv aansluiten?????? en als ik een videokaart met tv uitgang heb, hoe krijg ik deze aan de praat (heb ut al geprobeerd)

Verwijderd

Topicstarter
oke aansturen is het verkeerde woord. ik wil dvd's bekijken op mijn tv, en die dvd speler ligt in mijn pc

• EsCo
Bedoel je nu aansturen of wil je gewoon beeld op je tv...?

Verwijderd

Topicstarter
juist, oke, beetje vaag nog na het weekend ( IK WIL TV KIJKEN!!!!!

• Dennis
Op dinsdag 05 juni 2001 11:30 schreef Escobar het volgende:
Bedoel je nu aansturen of wil je gewoon beeld op je tv...?
Hij bedoelt dus dat laatste :)
Dat kan wél :)

• Dennis
Op dinsdag 05 juni 2001 11:31 schreef Kremers78 het volgende:
juist, oke, beetje vaag nog na het weekend ( IK WIL TV KIJKEN!!!!!
Je kunt gewoon je composiet uitgang achterop je videokaart omzetten via een scart/cable of scart/plug en die in je TV pluggen.

• EsCo
Wat voor kaartje heb je precies want pinnacle heeft tv kaarten en capture kaarten...

• EsCo
Heb je nu een tv kaart en wil je tv kijken of wil je dvd's kijken via je tv kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik snap dat als ik een video kaart heb MET tv uitgang dat het moet gaan lukken, maar ik draai met het volgende:
-geforce 2 (zonder tv-uit)
-pinnacle xxxxx kaart (tv in tv uit allebei s-video)

nu wil ik dus eigenlijk dat die pinnacle kaart mijn tv gaat voeden met overgevoelig filmmateriaal |:( , is dat mogelijk (het is geen videokaart), nu heb ik ook nog een mega ouwe videokaart (een sis met 4 mb MET tv uit), maar daarbij gaat mijn tv-uitgang niet werken, any solutions???

• EsCo
heb je nu een tv kaart of een capture kaart????????

• Dennis
Voor die Pinnacle (is videobewerkingskaart als ik het goed begrijp) kun je niet zomaar alles gaan afspelen, ook geen DVD's. Je kunt daarop alleen filmpjes etc. afspelen.

Met die oude 4 MB SIS kaart kan het misschien wel, denk het haast van wel ja :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met een tv-kaart kun je GEEN DVD kijken!!!!
***zucht***

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het mogel;ijk is, heb het met dezelfde kaart zien gebeuren, maar helaas ik gebruik windows, dus niets is meer mogelijk (hahaha), en zonder te ouwehoeren, als ik mijn isntellingen ga veranderen, dat ie bijvoorbeeld en vga en tv moet geven, doet ie het gewoon neit, heb een s-video kabel naar een scart plug lopen, die gaat naar mijn video, en die gaat naar me tv, en hij werkt neit (zwart beeld)

• EsCo
Met een capturekaart kan je wel eerst de dvd rippen en dan omzetten in mjpeg en dan via uitgang maar dat is omslachtig... probeer dat 4mb kaartje maar..

• Dennis
Op dinsdag 05 juni 2001 11:40 schreef Escobar het volgende:
probeer dat 4mb kaartje maar..
* Dennis heeft hier niets aan toe te voegen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
ga ut vanavond wel proberen, weet iemand van jullie ook heel toevallig iets van firewire???? heb een digitale video camera, en wil via mijn firewire kaart (dynalink helaas) de zooi naar binnen zuigen, lukt dus niet, krijg verneukt beeld. allemaal blokjes, alsof een codec niet goed is of zo? weet iemand dit probleem op te lossen

• EsCo
Probeer alles opnieuw te installeren. Weet het anders ook niet. Weinig ervaring met firewire.

Succes!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 11:42 schreef Kremers78 het volgende:
weet iemand van jullie ook heel toevallig iets van firewire???? heb een digitale video camera, en wil via mijn firewire kaart (dynalink helaas) de zooi naar binnen zuigen, lukt dus niet, krijg verneukt beeld. allemaal blokjes, alsof een codec niet goed is of zo? weet iemand dit probleem op te lossen
Het is handiger als je daar even een aparte topic voor opent :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

gewoon over via START>UITVOEREN>MPLAYER (Die ouderwetse balk) dan kun je bovening een miro device kiezen (voor avi files) en afspelen. Werkt bij mij erg goed.

Let er wel op dat het MJPEG bestanden zijn (avi) in het geval van een miro dc10+. Heb je gewoon een tv kaartje dan zal het anders zijn maar de dc10 zit ook studio software op waar je het mee kan doen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > AV

DIT IS MIJN WEBSITE

• EsCo
Op dinsdag 05 juni 2001 12:19 schreef FerryHeibrink het volgende:
gewoon over via START>UITVOEREN>MPLAYER (Die ouderwetse balk) dan kun je bovening een miro device kiezen (voor avi files) en afspelen. Werkt bij mij erg goed.

Let er wel op dat het MJPEG bestanden zijn (avi) in het geval van een miro dc10+. Heb je gewoon een tv kaartje dan zal het anders zijn maar de dc10 zit ook studio software op waar je het mee kan doen.
Het kan dus alleen met MJPEG? Is dit ivm hardwarematige decompressie?

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar als ik rechtstreeks vanuit mijn dvd speler de boel wil laten zien op mijn tv??

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dan zal meneer toch een speciale tv moeten kopen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 05 juni 2001 13:58 schreef Kremers78 het volgende:
oke, maar als ik rechtstreeks vanuit mijn dvd speler de boel wil laten zien op mijn tv??
Dan heb je dus een videokaart nodig met tv-out!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 05 juni 2001 13:33 schreef Escobar het volgende:

[..]

Het kan dus alleen met MJPEG? Is dit ivm hardwarematige decompressie?
Alleen MJPEG dus geen dvd's kijken, eerst converteren dus.
Pagina: 1