Externe behuizing voor "oude SSD"

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi,

Ik heb hier een oude 40Gb SSD liggen die ik wel graag wil gebruiken als externe disk.
Nu heb ik al wat gezocht (en gevonden natuurlijk) maar wil toch graag wat advies.
Thuis heb ik USB3, op werk en meeste andere plekken waar ik kom is nog USB2.
Ik wil graag zonder externe voeding de schijf gebruiken als dat kan.

Wat is nu de vraag?
Deze heb ik op het ook:
Sharkoon Quickstore portable usb 3.0

Maar dan is me het volgende niet duidelijk:

1-past de SSD?
2-ik lees dat ie bus powered is, maar ook dat er een usb Y-splitter/kabel bij zit.
To provide a stable power supply the device includes a USB Y cable splitter.
Maar de bijbehorende pdf spreekt daar helemaal niet over! Hoofdstuk 3, pagina 4, onderdelen en accessoires

Heb ik nu 2 usb-poorten nodig of 1?

P.Duh! lekker puh!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Die Sharkoon quickstore lijkt als 2 druppels water op de USB behuizing die bij kingston SSD's worden meegeleverd, alleen is die usb 2

Dus
1: Past ie? zeker :P
2: power? De behuizing die ik heb heeft 1 enkele USB 2 aansturing en SSD's werken er perfect in.

De Y kabel die wordt meegeleverd, is voornamelijk ook nodig voor HDDs, die een veel hogere piekbelasting hebben bij opspinnen, dit is een belasting die 1 enkele USB poort niet zou kunnen opleveren.

Een SSD heeft geen al te rare pieken, dus zodoende dat 1 enkele poort meer dan voldoende is net zoals bij de behuizing die ik heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 10-07-2013 11:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een SSD verbruikt inderdaad dermate weinig (en heeft bij inschakelen niet zo'n hoge piek omdat er geen motor inzit) dat je met 1 USBconnector prima uit de voeten moet kunnen.

• pduh
OK, thanks.
Heb toch gekozen voor een USB2 versie, was toch een 40Gb schijfje, wilde daar niet teveel aan kwijt zijn. Bovendien heb ik toch tijd zat ;) dus dat snelheidsverschil neem ik maar voor lief.

Schijfje past er perfect in, led lampje gaat branden, krijg de melding te zien dat ie geïnstalleerd wordt maar dan verschijnt de schijf niet in verkenner.

Het betreft hier een Intel schijfje uit een Medion PC.
Heb hem vervangen voor een grotere maar hij werkte perfect. Deze is het

Er staat dus nog gewoon Win7 op maar ik dacht dat ik hem kon formatteren via usb maar dat lukt me dus niet.
Wat mis ik hier?

P.Duh! lekker puh!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer via de disk manager

zonde een ssd op usb 2.0. maar ja

Iperf

• pduh
Tja, anders had ik hem weggedaan, mocht ik die snelheid echt gaan missen op 40Gb dan zien we dat dan wel weer.

Maar bedankt voor je tip! Daar kon ik het oplossen. Schijf was offline vanwege een conflict met een andere HD. Ik denk dat dat komt omdat ik windows gebackuped heb op mijn nieuwe SSD. Althans, dat denk ik.
Maar nogmaals bedankt, het is dus gelukt!

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1