DVR openzetten voor connecties van buitenaf

Pagina: 1
Acties:

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 15:07
Hi,

Heb hier een DVR waar een paar camera's op binnen komen. Kan er prima op via een intern ip, inloggen en camera's bekijken. Maar nu wil ik dat van buitenaf kunnen De handleiding erbij is erg summier dus ik kom er niet echt uit. Volgens mij zijn er 2 opties, met een dynamic dns service of door het externe ip te forwarden naar het interne ip. Maar geen idee hoe ik dat doe met mijn fritz box. Volgens mij is het zelfs mogelijk om het verkeer naar een bepaalde poort, bvb 83.161.149.233:7777 te forwarden naar het interne ip adres. Hoe doe ik dit met fritz box? Heb al een exposed host aangemaakt voor het interne ip adres, en een port forward gezet met protocol tcp, from port 80 to ip adress (interne adres), port 80. Maar nog steeds niks, http://canyouseeme.org/ ziet nog steeds niks op port 80. Die zegt: Error: I could not see your service on 83.161.149.233 on port (80) Reason: No route to host

Wat doe ik verkeerd?

edit: lees nu dat isp's vaak port 80 blocken, dat geld alleen voor de externe poort toch? Heb nu een andere geprobeert (7777) maar nog steeds geen succes.

Gr!

[ Voor 12% gewijzigd door Snuurtje op 10-07-2013 09:56 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Volgens mij is het voldoende om een port forward aan te maken naar de DVR. Voor zover ik weet doet XS4ALL niet zo heel veel tegen houden en zou je poort 80 (extern) gewoon moeten kunnen gebruiken. Krijgt de DVR een I adres van de router? Is de gateway op de DVR ingevuld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe ben je het aan het testen? Veel routers ondersteunen portforwards niet voor verkeer dat eigenlijk gewoon vanaf 'binnen' komt. Dus portforwards testen door vanaf je eigen LAN naar je externe IP te browsen werkt niet altijd.

Het beste test je dat dus daadwerkelijk vanaf buiten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

De XS4All routers hebben zeker weten NAT loopback, dus dat mag het probleem eigenlijk niet zijn. Heb je IPv6 aangezet, want dan zou je die namelijk ook nog in de firewall open moeten zetten.

Luctor et Emergo || specs

• Snuurtje
lier schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:48:
Volgens mij is het voldoende om een port forward aan te maken naar de DVR. Voor zover ik weet doet XS4ALL niet zo heel veel tegen houden en zou je poort 80 (extern) gewoon moeten kunnen gebruiken. Krijgt de DVR een I adres van de router? Is de gateway op de DVR ingevuld?
Met gateway bedoel je poort 80? Het gekke is dat canyouseeme.org zegt unable to connect, no route to host... Terwijl die port forwards TCP en UDP 80 allebei aanstaan.
DutchNutcase schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:22:
De XS4All routers hebben zeker weten NAT loopback, dus dat mag het probleem eigenlijk niet zijn. Heb je IPv6 aangezet, want dan zou je die namelijk ook nog in de firewall open moeten zetten.
IPV6 staat aan in de router, niet op de DVR, kan het gewoon via het normale ip doen toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Snuurtje op 11-07-2013 16:19 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is het ip van je dvr nog wel hetzelfde ?

Doe eens een printscreen van je instellingen. staat je dvdr nog wel aan, en niet standby ehm, staat je portforward niet toevallig disabled

Iperf

• Snuurtje
Nou ik zie nu wel in fritzbox dat de DVR op idle staat, terwijl ik erop aan het kijken ben via het interne netwerk en hij dus video naar mij streamt. Dan zou hij niet idle moeten zijn toch?

• Snuurtje
Nog ff reactie met hoe t is opgelost. Kwam er achter dat de router het verkeer doorstuurde naar een airport extreme die ook een router functie had. Router kon niet in bridge mode gezet worden dus toen maar in router poorten geforward naar ip adres van de airport extreme, en in de airport extreme weer geforward naar de DVR. Beetje omslachtig maar het werkt perfect nu!
Pagina: 1