Budget receiver

Pagina: 1
Acties:

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
Goedemorgen Heren/Dames,

Ik ben op zoek naar een budget receiver. Nu heb ik Pioneer VSX-527 Zwart gevonden. De specs waren naar mijn idee degelijk, maar gezien het feit dat ik noob ben met receivers ben ik benieuwd of deze specs daadwerkelijk degelijk zijn. Als dit apparaat compleet ruk is ben ik benieuwd wat een betere optie is voor max rond de 300 euro icm HDMI.

Ik zal de receiver gebruiken voor films/series en af en toe muziek. De speakers zijn: Bose Acoustimass 2.1 Speaker System.

Graag hoor ik jullie mening

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom een 5.1 versterker voor een stereo speaker setje ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 18:06
heuveltje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:24:
Waarom een 5.1 versterker voor een stereo speaker setje ?
Omdat je misschien gebruik wilt maken van HDMI, Spdif en andere digitale bronnen. Dat wordt vaak lastig met een stereoversterker. Een paar andere mogelijkheden zijn:
Denon AVR-X500
Yamaha RX-V473
Onkyo TX-NR616

De Pioneer VSX-527 lijkt me een prima receiver, de speakers die je gebruikt (Acoustimass) zullen eerder het probleem zijn bij het afspelen van muziek. Maar als je dat niet zo heel erg interessant vindt, zal ik me daar niet al te druk om maken.

• patrickos85
Ik heb gezocht op aansluitingen en krijg dan voornamelijk 5.1 receivers. Mocht ik ooit speakers upgraden, dan hoef ik niet perse gelijk een andere receiver :)

@newbreed, de receivers die jij linkt, zijn die beter of vergelijkbaar qua specs? Wat zijn de problemen waar je op doelt met de acoustimass boxen? Geven ze een slecht(er) geluid dan andere speakers oid?

Iig bedankt voor de tips

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
patrickos85 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:57:
[...]
Wat zijn de problemen waar je op doelt met de acoustimass boxen? Geven ze een slecht(er) geluid dan andere speakers oid?

Iig bedankt voor de tips
Het probleem van de meeste audioliefhebbers met Bose is het feit dat ze nogal over-priced zijn waardoor de prijs-kwaliteitsverhouding ver te zoeken is. Voor hetzelfde geld kun je dus veel beter kopen.

Daarnaast is het onmogelijk om met muziek fatsoenlijk geluid te krijgen met degelijke kleine speakertjes, ondanks de pogingen om dit te verbloemen met een sub. Voor muziek gaat de voorkeur echt uit naar 2 vloerstaanders als fronts.

• patrickos85
Gelukkig heb ik de speakers gekregen, dus ik heb wel een goede prijs/kwaliteit in dit geval :+
Ik zal het iig in mijn hoofd houden dat ze niet veel voorstellen. Kan ik ze op een ander moment gaan upgraden :)

Bedankt voor de tip!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er is inderdaad geen beter prijs-kwaliteitsverhouding dan gratis. ;)

Wat betreft de receiver kun je ook kijken naar de TX-NR414 van Onkyo. Deze receiver heeft erg veel mogelijkheden in huis voor een bescheiden prijs.

Met het gestelde budget, zou je ook de AVR1713 van Denon kunnen overwegen. In mijn ogen de beste/meest complete receiver in deze prijsklasse.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 18:06
Volgens de review op What-Hifi is de Pioneer qua geluid niet echt denderend, terwijl deze site erom bekend staat dat ze eigenlijk alles de hemel in prijzen :s

De Onkyo TX-NR616 is een mid-segment receiver die inmiddels tegen flinke korting wordt aangeboden. Ten opzichte van de Pioneer mist hij Airplay, maar hij biedt dan weer wel upscaling.

Ik zou de Onkyo zonder twijfel prefereren boven de Pioneer.

Mbt de Bose set, zullen ze de neiging hebben om geluid te 'overdramatiseren'. Ze zijn niet bedoeld om een exacte representatie van je bron te geven, maar eerder om een overdreven emotie over te laten komen; resultaat is een schel hoog en wollig laag. In films kan dit best een leuk en overtuigend resultaat geven voor explosies and such, maar bij muziek zal je in de middenfrequenties veel missen en de lage tonen hebben geen detail. Je kan natuurlijk altijd op termijn je speakers upgraden, mocht je daar behoefte aan hebben.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:49
Grappig, wilde net een topic openen over deze receiver icm de pricewatch: Pioneer PIONEER BDP-150-K en de (wie heeft ze niet ;)) Jamo s426 hcs3.

De reden dat ik op deze receiver uitkwam is:
- Schroefaansluiting
- Optische match met de BluRay speler
- Prijs
- Airplay
- iPhone app
- Netwerkaansluiting (en DLNA)

Met name de prijs icm de optische match met een (relatief) goedkope BluRay speler hebben mij hiernaar geleid. De zoektocht begon namelijk bij de BluRay speler :x

Zo kun je echter ook op andere receivers uitkomen. De Denon AVR-500 zonder schroefaansluiting lijkt me wat dat betreft niets. Verder vind ik Yamaha, Marantz en Onky qua merk ook prima kandidaten. Maar hoeveel verschil er in dit instapsegment zit, vraag ik me af.

Overigens zal een stevige iBood aanbieding bovenstaand verhaal ook sterk beïnvloeden. Als ze met die Jamo set komen icm een Onkyo receiver, kan ik daar dan alsnog binnen het budget wel een BluRay speler bij vinden :)

Misschien toch maar eens laten voorlichten in de winkel + luistersessies.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• patrickos85
@Newbreed. Bedankt voor de tip. Ik heb op dezelfde site gezien dat mensen met de Onkyo bepaalde issues heeft waardoor ze het apparaat hebben ingeruild voor een ander. Weet niet of dat verholpen is ondertussen.
Pagina: 1