Toon posts:

Game PC 950 euro - graag feedback op mijn build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers, een kleine twee weken terug heb ik al een topic aangemaakt waarin ik uitstekend ben geholpen. Nu zijn mijn wensen veranderd, maar ben ik al veel verder in het aankoop proces. Ik denk nu een goede setup te hebben, op een enkel punt na en het gaat mij er voornamelijk om dat dit systeem goed compatibel is en/of dat ik geen rare combinatie erin heb zitten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een resolutie van 1900 x 1200 met settings op high! (Far Cry 3, BF3, BF4, Team Fortress 2, iRacing, Minecraft). Daarnaast wil ik in de toekomst (over één of twee jaar) mijn systeem overclocken. Daarnaast zal ik de videokaart over 2-3 jaar vervangen voor een nieuw exemplaar. Ik wil gaan voor veel bang for buck.

Wat mag het systeem gaan kosten?
950 euro exclusief randapparatuur & de windows licentie.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord, verder ga ik buiten dit budget een monitor shoppen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast met complete inhoud.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben een tevreden intel gebruiker.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet teveel geluid, vandaar de processorkoeler (en uiteraard voor de toekomstige overclock).

De volgende lijst heb ik samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,50€ 208,50
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 117,90€ 117,90
1MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming€ 240,50€ 240,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 75,99€ 75,99
1Corsair Carbide 300R€ 62,95€ 62,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,90€ 54,90
1XFX Pro 550W€ 53,20€ 53,20
1Samsung 840 series 250GB€ 140,59€ 140,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 979,48

Nu komt de catch, ik ga deze pc bij ncix.com bestellen aangezien ik net verhuisd ben naar Canada. Sommige componenten zijn daar niet verkrijgbaar of juist duurder. Het gaat mij er nu eigenlijk alleen nog om of dit systeem goed zal functioneren, de prijs die hier staat komt niet overeen met wat ik ervoor in Canada betaal.

Opmerkingen & vragen waar ik graag reacties/antwoorden op zou krijgen.
1. De (populaire) seasonic 520 watt voeding die ik wilde nemen is hier veel duurder, vandaar mijn keuze voor de xfx 550. Werkt deze goed samen met de nieuwe haswell moederboards en processors?
2. Het moederboard is wat een de dure kant maar de Gigabyte Z87P-D3 (pricewatch: Gigabyte GA-Z87P-D3) is hier niet goed leverbaar. Alternatieven die goedkoper zijn maar nog steeds kunnen overclocken? Dit is eigenlijk de belangrijkste vraag want van moederboarden heb ik bar weinig verstand.
3. Ik heb nu de volgende reepjes RAM geheugen erbij genomen, is dat verder prima? (Crucial Ballistix Sport http://www.ncix.com/products/index.php?sku=68898 deze kon ik niet in de pricewatch vinden, dus ik heb er eentje genomen die er het beste bij in de buurt komt)
4. Heb ik iets over het hoofd gezien dat misschien niet zo lekker uit de verf gaat komen?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik vind hem best netjes. Normaliter zou ik zeggen skip het overclocken en pak een iets duurdere GPU puur voor gaming. Maar als je inderdaad over 2-3 jaar je GPU aan pakt, zou ik dat niet veranderen, en zou je nog wel even vooruit moeten kunnen (maar een glazen bol heeft niemand ;) )

Voeding is prima als die goed geprijst is en leverbaar is. Ik weet niet hoe de Seasonic G-450 daar in de prijzen zit, maar als dat te duur is heb je aan de XFX een prima PSU

Moederbord keuze is in dit geval vrij eenvoudig, je pakt een Z87 chipset bord, en je pakt verder gewoon welke features/aansluitingen je hebben wilt. Ik heb nog geen negatieve uitschieters gezien in Z87 reviews, dus je kan in feite het goedkoopste z87 bord pakken van welk a-merk dan ook zolang hij de verdere features (aantal sata poorten, usb poorten, evt e-sata, etc) heeft die jij vereist. Als ik het zo lees is dat in feite ieder bord. Voornamelijk wat uniekere features (SLI, CF, E-sata, zeer specifieke features voor fanatieke OC'ers) vereisen duurdere borden, maar op elke z87 kan je een beetje oc'en, en de limiet in haswell OC die je tegen gaat komen zit in de nodige v-core / hoge temps, niet in gebrekkige functies in een goedkoper mobo.

Dat geheugen in die link is ook prima.

Al met al prima dus, beetje besparen op het mobo nog, en bestellen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Foritain voor de uitleg.

Ik heb een leuke actie gevonden op ncix, gaat me 115 CAD (85 euro) kosten. http://www.ncix.com/produ...cture=ASRock&promoid=1213

Hier de info op de ASRock website: http://www.asrock.com/mb/...0Pro3/?cat=Specifications

Ik kan verder geen reden vinden waarom deze niet aan mijn (beperkte) eisen zou voldoen.

• Bassjur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09-2025
Waarschijnlijk wordt het verzenden heel duur en betaal je alsnog erg veel voor de onderdelen. Tenzij je naar Canada binnenkort gaat uiteraard en gewoon op kunt halen.

Verwijderd

Topicstarter
Bassjur schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:12:
Waarschijnlijk wordt het verzenden heel duur en betaal je alsnog erg veel voor de onderdelen. Tenzij je naar Canada binnenkort gaat uiteraard en gewoon op kunt halen.
Gelukkig woon ik inmiddels naast Vancouver, dus dat is geen probleem! Ik ben met mijn vorige pc (5 jaar geleden) heel goed geholpen op dit tweakers forum, vandaar dat ik alsnog graag jullie meningen hoor.

Maar je hebt gelijk, niet aan te raden het hier te bestellen en het naar Nederland te verschepen. Verzendkosten zijn duur en de douane maakt zo`n beetje alles open en belast je dan vervolgens. ;w

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Die Ncix site vind ik niet erg lekker werken overigens, maar dat terzijde.

Dat mobo lijkt mij ook gewoon prima, normaliter zou je in NL m-atx bordjes kunnen pakken gezien de prijs, ATX is normaliter iets duurder en heb je alleen nodig met veel expansion kaartjes en/of SLI/CF etc. Maar als dat bord goedkoop is in die winkel, en m-atx z87 bordjes duurder zijn, is dat bord gewoon een prima koop.

Succes iig met je aanschaf :)

Verwijderd

Topicstarter
Foritain schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:43:
Die Ncix site vind ik niet erg lekker werken overigens, maar dat terzijde.

Dat mobo lijkt mij ook gewoon prima, normaliter zou je in NL m-atx bordjes kunnen pakken gezien de prijs, ATX is normaliter iets duurder en heb je alleen nodig met veel expansion kaartjes en/of SLI/CF etc. Maar als dat bord goedkoop is in die winkel, en m-atx z87 bordjes duurder zijn, is dat bord gewoon een prima koop.

Succes iig met je aanschaf :)
Ja de websites hier zijn over het algemeen bagger. Gelukkig maar, want ik wil aan de bak bij een internetbureau, dus er zijn genoeg potentiële klanten! _/-\o_

Ik ga deze vanavond eens bestellen, bedankt voor je feedback!
Pagina: 1