Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag lui!

Kort vraagje , ik stream soms wat simpels en begon laatst met het streamen van starmade via het stream programma OBS.
Het viel me op dat mijn cpu te warm leek te worden en begon van AI suite waarschuwingen te krijgen dat hij de 70 graden begon te passeren. Ik gebruik de Intel Core i5-2400 3,1 Ghz, stream op 720p met 30 fps. De Cpu was maar voor 60% in gebruik!!

Nog nooit problemen gehad met temperaturen. Ik gebruik de koeling die bijgeleverd is. Is dit misschien niet voldoende,enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Dat zijn gewoon normale temperaturen voor dit weer en in combinatie met de stock koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke, de specificaties van de processor geven aan dat de zogenaamde tcase temp 72 graden is. Ik maak de processor dus niet kapot als ik deze temperatuur bereik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben daar niet zo zeker van als ik eerlijk mag zijn.
Volgens de specificaties is de maximale temperatuur 72.5°C. Natuurlijk kan je zoiets niet zwart op wit zeggen, maar ik zou er mee oppassen. Kapot maken zul je hem denk ik niet meteen, maar ik zou hem wel wat lager willen hebben. Ik draai mijn i5 ook met de stock koeler, 60°C+ haalt die eigenlijk alleen bij uitzonderingen.

Heb je gekeken naar eventuele stof in je systeem? Aangezien ik uit je OP op kan maken dat je hem al een tijdje gebruikt? Iets simpels als een roostertje van je kast stofvrij maken kan al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is je koeler soms niet vuil en genoeg lucht doorvoer in je kast?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kast is compleet stofvrij atm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu via bios het cool profiel gewijzigd naar turbo. Dit helpt wel iets maar hij overhit nogsteeds af en toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wat foto's maken van je behuizing intern en aangeven hoe de luchtstroom is?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:37:
Ik ben daar niet zo zeker van als ik eerlijk mag zijn.
Volgens de specificaties is de maximale temperatuur 72.5°C. Natuurlijk kan je zoiets niet zwart op wit zeggen, maar ik zou er mee oppassen. Kapot maken zul je hem denk ik niet meteen, maar ik zou hem wel wat lager willen hebben. Ik draai mijn i5 ook met de stock koeler, 60°C+ haalt die eigenlijk alleen bij uitzonderingen.

Heb je gekeken naar eventuele stof in je systeem? Aangezien ik uit je OP op kan maken dat je hem al een tijdje gebruikt? Iets simpels als een roostertje van je kast stofvrij maken kan al helpen.
Die 'Maximale temperatuur' is de buitenste temperatuur. Voor ivy houden wij max 80c aan met Coretemp/Realtemp (ook als je OCéd) en voor Sandy hpouden wij 75c aan. Met een stock koeler zijn deze temperaturen niet heel vreemd, echter stel ik voor 2 tientjes te investeren in een fatsoenlijke aftermarked koeler. Dan zijn je zorgen direct verdwenen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, warm is het wel, ik heb ook iemand voor wie ik een i5 2400 heb gebouwd, die wilde ook geen speciale koeler erop (kamer met permanente herrie van ventilatie anyways).

Die CPU loopt bij full load ook richting de 77 graden, maar dat gaat al ruim 2 jaar goed nu.

Tcase is wat de buitenkant van de chip mag worden. Intel heeft een eigen bench testje daarvoor, welke werkelijk niets voorstelt. (vergeleken met IBT / OCCP / Prime / LinX) Die test liet de warmste core tot 70 graden oplopen, "Ok prima" zegt Intel in hun tooltje daarbij.

Draai voor de grap eens Prime 95 (blend) en kijk wat voor temps je krijgt. Dat zijn redelijk maximale "real use" temps. Als dat de 80 graden aantikt zou ik mij wel zorgen maken. Stap daarna: Small FFT. Alleen doen als je temps van Blend niet al te gek worden. Alleen LinX stookt de CPU nog verder op. Echter ken ik geen applicatie die deze temps kan reproduceren.

Te heet? Betere koeler, verse koelpasta, meer airflow, eventueel indien je bord het kan en je weet wat je doet: Beetje undervolten van je vcore kan ook al snel 10 graden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties ! Ik ga inderdaad is een nieuwe koeler aanschaffen. Het vreemde is dat mijn processor op 60% vermogen draait wanneer hij overhit. Ik ga op vakantie dus zal na de vakantie is de programmatjes draaien. Ik houd jullie op de hoogte :D
Pagina: 1