Videokaart wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Vliettos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03-2025
Ik heb van de week een nieuwe(!) videokaart in handen gekregen voor weinig geld. :*)

Ik was heel blij met de EVGA 650 Ti SC, totdat ik hem in mijn computer stak.

De videokaart werd niet herkend en ik kreeg geen beeld. :(
En ik kan de Drivers niet installeren. :( :(

Ik heb zelf de volgende dingen geprobeerd:
* nieuwste drivers gedownload
* Nieuwe Bios geinstalleerd
* Ander PCI Slot geprobeerd
* nieuwste drivers op mijn moederbord geinstalleerd.

Ik kom er maar niet uit, dus vandaar dit topic.

Gebruikt in combinate met:
asrock z77 extreme 4
Intel i5 2500K
Corsair XMS 8 GB
Western Digital 2TB
en Crucial M4 128GB

Bij voorbaat dank _/-\o_ _/-\o_

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

staat je primary graphics adapter in de bios wel op PCI-E? en welke voeding heb je?

Speedydown.nl !!!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Welke videokaart had je voor deze? Heb je die drivers al eens verwijderd?

• Vliettos
@speedytown
Ik heb nog niet gekeken naar de primary graphics adapter, maar dan moet ik m toch wel kunnen updaten??
Momenteel staat de corsair cx650m in mijn kast.

@kosty
ik had een club3d 550Ti, en ik heb daarvan wel de drivers verwijderd. ;P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En uiteraard: welk OS? :)

En caps in je topictitel wordt niet echt op prijs gesteld. Om aandacht schreeuwen doen ze alleen op de markt en op de Wallen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vliettos
@ The Eagle

Windows 7 (natuurlijk :P)

En excuses voor mijn brutaliteit (ben nogal desperate)

[ Voor 70% gewijzigd door Vliettos op 09-07-2013 23:56 ]

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
Kan je de videokaart niet even uittesten in een andere computer? Zie je de bios POST wel?

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 08:42
Vliettos schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:54:
@ The Eagle

Windows 7 (natuurlijk :P)

En excuses voor mijn brutaliteit (ben nogal desperate)
Werkt de kaart wel goed in een andere PC ?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 18:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wees preciezer met wat je hebt gedaan.

Een generieke vraag: hoe kan je drivers installeren en de bios updaten als je geen beeld hebt?

Ja, dan heb je beeld nodig. Hoe heb je dat gekregen? Met de integrated graphics van de 2500K? Welke video-aansluitingen gebruik je? Welke videokaart had je hiervoor?

• Vliettos
Bolletje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:01:
Wees preciezer met wat je hebt gedaan.

Een generieke vraag: hoe kan je drivers installeren en de bios updaten als je geen beeld hebt?

Ja, dan heb je beeld nodig. Hoe heb je dat gekregen? Met de integrated graphics van de 2500K? Welke video-aansluitingen gebruik je? Welke videokaart had je hiervoor?
Beeld heb ik via de hdmi poort op het moederbord en hiervoor had ik de club 3d 550Ti (staat in een vorige post)

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Hoe zwaar is die voeding eigenlijk.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Heb je het scherm op je moederboard aangesloten (IGP) of op de externe videokaart (GPU) ? Je moet natuurlijk op de GPU aansluiten.

In de bios zou je moeten instellen dat de 'hoofd videokaart' (Primary GPU) de NVIDIA is.

• Vliettos
@ danny666 de voeding is 650 watt

@ mcsluis als ik de videokaart op het beeldscherm aansluit krijg ik geen beeld. dus toen sloot ik hem maar aan op de IGP

• Vliettos
Ik ben weer even wezen kijken naar de graka. En in de bios stond hij gewoon als de primary graphic adapter in de BIOS.
Oh en mijn voeding is 600 watt. foutje van mijn kant, maar deze moet het toch wel kunnen trekken?

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
...ik vraag het toch maar even...
Heb je de extra 6-pins voedingsconnector ook aangesloten op je kaart?

Oh, en welke reactie krijg je als je de drivers probeert te installeren?
Dit lijken mij 2 aparte problemen, aangezien Windows volgens mij met native drivers wel beeld moet kunnen krijgen uit alle kaarten... Daar heb je geen specifieke drivers voor nodig... toch? (uiteinderlijk natuurlijk wel voor de juiste resolutie & performance)

[ Voor 61% gewijzigd door Peregrine op 10-07-2013 17:54 ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Vliettos
Peregrine schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:52:
...ik vraag het toch maar even...
Heb je de extra 6-pins voedingsconnector ook aangesloten op je kaart?

Oh, en welke reactie krijg je als je de drivers probeert te installeren?
Dit lijken mij 2 aparte problemen, aangezien Windows volgens mij met native drivers wel beeld moet kunnen krijgen uit alle kaarten... Daar heb je geen specifieke drivers voor nodig... toch? (uiteinderlijk natuurlijk wel voor de juiste resolutie & performance)
De kaart vereist maar 1 zespins connector.

En in de UEFI bios en windows kan de kaart niet worden gevorden.
Er staat dan ongeveer het volgende ''Nvidia Graphics adapter not found''

Ik krijg dus 0,0 beeld uit mn kaartje :-(

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Vliettos schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Er staat dan ongeveer het volgende ''Nvidia Graphics adapter not found''
Even een klein vraagje: Hoe weet jou mobo dat het een Nvidia is? En geen Radeon?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

als je helemaal geen beeld meer krijgt met 1 kaart en met een andere kaart wel kunnen er volgens mij 2 dingen aan de hand zijn

1: Je voeding wordt instabiel door de videokaart doordat hij mogelijk teveel ampere trekt of andere storing waardoor je moederbord niet stabiel kan opstarten.

uit je post begreep ik dat de hdmi aansluiting op het moederbord wel werkt als de videokaart die niet werkt in de pc zit. dus dan zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn

2: je videokaart is defect. enige mannier om dit 100% uit te sluiten is in een andere pc proberen.

Speedydown.nl !!!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Xaph schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:02:
Even een klein vraagje: Hoe weet jou mobo dat het een Nvidia is? En geen Radeon?
Dat weet zijn mobo ook helemaal niet... maar als je een Nvidia driver probeert te installeren in een systeem waar de videokaart niet in zit of niet gevonden kan worden... dan krijg je een "not found" melding ;)

De TS kan nu het beste twee dingen doen om enigszins zeker te kunnen worden van een aantal zaken. De nieuwe videokaart in een ander systeem testen en de oude videokaart weer in het systeem stoppen om te zien of dat nog wel werkt... misschien is er wel iets stuk gegaan.

Overigens... gaat de fan van de videokaart wel draaien als het systeem is ingeschakeld?

• Vliettos
speedydown schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:12:
als je helemaal geen beeld meer krijgt met 1 kaart en met een andere kaart wel kunnen er volgens mij 2 dingen aan de hand zijn

1: Je voeding wordt instabiel door de videokaart doordat hij mogelijk teveel ampere trekt of andere storing waardoor je moederbord niet stabiel kan opstarten.

uit je post begreep ik dat de hdmi aansluiting op het moederbord wel werkt als de videokaart die niet werkt in de pc zit. dus dan zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn

2: je videokaart is defect. enige mannier om dit 100% uit te sluiten is in een andere pc proberen.
MicGlou schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:41:
[...]

Dat weet zijn mobo ook helemaal niet... maar als je een Nvidia driver probeert te installeren in een systeem waar de videokaart niet in zit of niet gevonden kan worden... dan krijg je een "not found" melding ;)

De TS kan nu het beste twee dingen doen om enigszins zeker te kunnen worden van een aantal zaken. De nieuwe videokaart in een ander systeem testen en de oude videokaart weer in het systeem stoppen om te zien of dat nog wel werkt... misschien is er wel iets stuk gegaan.

Overigens... gaat de fan van de videokaart wel draaien als het systeem is ingeschakeld?
De fan draait wel, maar dus geen beeld van het weekend maar proberen in een ander systeem.
Jullie horen weer van me op zaterdag (of als ik er zin in heb vrijdagavond).
Pagina: 1