Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrxtreem
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:18
Hallo mede Tweakers,

Dit is mijn eerste Topic wat ik open op Tweakers, ook al ben ik al heel lang lid. Ik weet niet goed op welk forum ik zit moet openen en heb besloten het daarom hier maar te doen.

Vorig jaar heb ik een Samsung galaxy S2 gekocht voor mijn zusje bij ladyphonewinkel.nl, hier heb ik achteraf spijt van. Na een jaar bleek bij een update van de telefoon na Android 4.2 de telefoon niet meer sim-lock vrij te zijn, dan gaan komen er bij mij al vraagtekens naar voren, is de telefoon dan software matig geunlocked misschien?
Telefoon opgestuurd daarna was hij weer sim-lockvrij dus ik ging er vanuit dat de telefoon weer gemaakt was, al klaagde mijn zusje wel over de korte accuduur en dat hij vastliep e.d.
Dit weekend kwam ik erachter dat de telefoon een driehoek met uitroepteken heeft bij het opstarten, volgens mij betekend dit dat je root-toegang tot je telefoon hebt, kan iemand dit verifiëren?
Daarnaast is de SD-kaart die erin zit miraculeus kapot gegaan, kan dit door de telefoon komen?

Nu geeft ladyphonewinkel.nl aan dat ik met de telefoon naar gsmreparen.nl moet sturen, de webwinkel maakt zich er dus heel makkelijk vanaf en volgens mij kan ik fluiten naar garantie omdat de telefoon nu root toegang heeft, wat de webwinkel gedaan heeft.

Ik zou graag van jullie mede Tweakers willen weten of het klopt wat ik allemaal constateer en wat jullie zouden doen. Als dit de verkeerde sectie is om deze vraag te stellen graag even vertellen waar het dan wel zou kunnen.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Driehoek met uitroepteken bij een Samsung duidt, zover ik weet, niet op root-toegang, maar op een of ander probleem,
Verder heb ik er (gelukkig!) geen ervaring mee,, maar er zullen vast nog wel mensen reageren, die er meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
De driehoek met vraagteken duidt erop dat er een keer onofficiële software (dus niet van Samsung) op geflashed is geweest.

Het lijkt me echter sterk dat Coolblue (want daar praten we over) dat heeft gedaan. Zij leveren normaliter gewoon Nederlandse telefoons uit met officiële software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
alex3305 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 02:54:
Het lijkt me echter sterk dat Coolblue (want daar praten we over) dat heeft gedaan. Zij leveren normaliter gewoon Nederlandse telefoons uit met officiële software.
Neen, we praten niet over Coolblue, de shop, waar TS het toestel heeft gekocht, Ladyphonewinkel, hoort bij Typhone, niet bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Marly schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 03:11:
[...]

Neen, we praten niet over Coolblue, de shop, waar TS het toestel heeft gekocht, Ladyphonewinkel, hoort bij Typhone, niet bij Coolblue.
Phonehouse dus, dit lijken me ook de types niet om dat te doen, die schaapjes snappen niet zoveel van telefoons :X

Maar als dat logo er staat zal een officieel samsung repairpunt gelijk vraagtekens hebben en volgens mij niet eens repaeren of tegen kosten x.
Ladyphonewinkel moet het fijn regelen voor je, dat is je verkooppunt. Gsmrepareren.nl is gewoon Solid Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrxtreem
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:18
Bedankt voor de reacties, maar ik kan dus concluderen dat er gerommeld is met de telefoon en dat dit niet via een officiële reparateur is geweest. Aangezien anders het driehoek er nooit had mogen komen te staan.
De telefoonwinkel is Ladyphonewinkel en niet Coolblue.
Pagina: 1