Asus ve278q werkt met 3D films?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 23:33
Ik heb dus een pricewatch: Asus VE278Q Zwart maar ik vroeg me af of ik hierop 3D films kan kijken? Want ik begrijp het niet echt. Volgens mij support de Asus ve278q geen 3D ondersteuning.

Op NVidia zie ik dat ik een 3D bril kan kopen en dat die werkt mits je 3D vision driver + een monitor met 3D support hebt. Maja, wat nu als ik een blueray DVD heb (met 2 van die schermen zeg maar) dan werkt dat alleen maar op een 3D monitor? Of wat als je een game hebt die zelf de rood/blauw streepjes rendered voor je bril?

Dus eigenlijk wat ik vraag:
1. Werkt deze monitor met een 3D blue-ray (met 2 van die render schermen zeg maar in VLC)?
2. 3D werkt neem ik aan gewoon met een 10 euro 3D bril van Media Markt op bijvoorbeeld: YouTube: League of Legends (Chinese version) - 3D game capture (omdat deze game blijkbaar de kleuren zelf rendered dus zou een simpele bril moeten werken toch?)
3. Voor games zoals BF3 waar je dus een special bril en driver voor nodig hebt? (http://www.nvidia.com/object/3d-vision-main.html)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Nope, 60 hz.

Niet dat je iets mist ofzo, heb mijn bril na 1x in de kast gegooid.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 09-07-2013 23:18 ]

• Mr Silver
Ah dus als ik het goed begrijp is die hele 3D toestand nog niet ontwikkeld genoeg om er echt iets om te geven. Thanks.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:58
Het probleem vind ik vooral dat sommige spellen e.d. niet ondersteunt worden. Sommige half e.d. Maar met die monitor van je gaat het zeker niet lukken, omdat je dan een 120Hz moet hebben.

Ik heb overigens de nvidia 3d set. Icm een 120hz scherm kun je hiermee 3d films kijken.

-edit-
ik zie nu dat je filmpje anaglyph 3d is (rood/blauw)
Dat kan idd met een standaard monitor, maar je kleuren kloppen dan helemaal niet meer. Nvidia 3d discover werkt ook op die manier. Als je een mediaplayer pakt die anaglyph 3D kan gaat het wel werken met die monitor, maar fijn om te kijken is het niet (heb het ook al eens getest!)

[ Voor 38% gewijzigd door heggico op 10-07-2013 11:22 ]

• Mr Silver
"anaglyph 3d" dat woord zocht ik. Toch jammer dat je niet om die 120hz heen kunt. Mijn monitor is maar 60hz maar is wel een zeer mooi ding en verder heb ik nog nooit ergens een scherper beeld gezien.
Nouja, als ik een nieuwe monitor over een aantal jaar nodig heb dan kijk ik wel naar de 120hz monitors maar tegen die tijd zal 120 wel de standaard zijn.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Je kunt ook kijken naar monitoren van Samsung. Zelf heb ik deze en (persoonlijke mening) wat ik er fijn aan vind is dat die geen extra software nodig heeft om toch 3d te kunnen afspelen. Films SBS opgenomen hoeven niet nog via software worden verbeterd of aangepast, dat doet het scherm. Spellen e.d. die je SBS wilt afspelen moeten wel weer via software.

Ook heeft het een 2D - 3D converter ingebouwd (waar dus ook geen software voor nodig is) al werkt die niet altijd even soepel bij lang gebruik.

Je zou wel in principe voor een andere moeten gaan aangezien deze niet meer nieuw verkrijgbaar is dacht ik. Wellicht een opvolger? Geen zin om op te zoeken 8)7
Pagina: 1