Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hallo Tweakers,
Sinds kort maakt mijn Macbook pro heel erg veel geluid. Als ik soms gewoon even zit te internetten, begint hij opeens belachelijk veel geluid te maken, wat ik erg vervelend vind. Ik heb de SMC al gereset, maar dat lijkt niet te werken. Hebben jullie misschien een andere oplossing waardoor mijn Macje weer zo stil is als vroeger? :)

Alvast bedankt,
Arthur-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik zie dit vaker voorbij komen en meestal wordt er dan als tip gegeven om je MacBook te ontstoffen.
Dus even open maken en voorzichtig blazen oid. Vooral de fan schijnt vol te zitten met stof, wat logisch is na een tijdje.

Kijk voor de gein ook eens of er een proces is wat veel cpu vraagt, misschien heb je sinds kort wel een gortig proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 21:56

BombaAriba

Ondertitel

Wat voor geluid is het? Constant als het eenmaal begint? Klinkt het als je fan? Dan is zoals RnB zegt stof eruit halen meestal wel de oplossing. Of maakt je hdd veel geluid?

Het is nogal moeilijk te bepalen wat jij als 'heel erg veel' geluid ziet ;) Als ik dat zo lees denk ik namelijk dat het niet alleen de fan is die je aan het irriteren is met geluid of wel?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Er zit een ssd in, die is gewoon stil. Morgen ga ik mijn fan dan maar even ontstoffen, en kijken of het helpt. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350042

laat ook ff weten of dat het heeft opgelost als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Dit is echt heel raar, het enige wat er aanstaat is Safari en Finder, meer niet, en hij maakt echt een enorme herrie.. De Macbook is niet heel erg warm trouwens. Kan het er mee te maken hebben dat ik nog maar 22GB over heb op mijn SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Heb je je processen al bekeken?

In Activity monitor dus.

[ Voor 31% gewijzigd door RnB op 10-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
als alleen skype, finder en safari openstaan is 81% inactief, 12% gaat naar systeem, en 7% naar de "gebruiker"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:17

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Maar wat voor geluid maakt hij dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Kijk eens in de afdrukwachtrij bij de printers, wellicht zit er een printjob vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missp
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Dit overkwam mij vanochtend ook: de ventilater die staat te loeien zonder gekke dingen open te hebben staan (alleen Thunderbird, Safari en Pages waarmee ik aan het werk ben). In de Activity Monitor stonden alle activiteiten op minder dan 1% behalve een WacomUtility waarvan ik me niet eens bewust was dat dat op een achtergrond draait, en wel op 14%! (heb al een hele tijd geen wacompen meer gebruikt). Nadat ik deze activiteit gestopt heb is ook de ventilator gestopt en de rust wedergekeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor je bijdrage, maar daar had je niet een 1,5 jaar oud topic voor omhoog hoeven schoppen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.